Hejsa Til alle de selvstændige med webshop, så er der gode råd at hente omkring analyse af jeres website. Jeg har lavet informationssitet webanalytiker.dk som indeholder faste punkter (som dog endnu ikke alle er lige uddybede) og en masse spændende blog indlæg. Læs fx Temauge om gratis webanalyse værktøjer Eller hvordan man optimerer sit website ud fra den interne søgemaskine. Sitet er IKKE salgssite, så hvis du har forslag til emner til bloggen, så kan det fint være de tages op. Så tag et kig og kom med konstruktiv feedback. Er der nogle punkter som du savner, viden du kunne blive så meget mere klog af, eller er det sort at forstå? |
Som motivation kan jeg fortælle lidt om mulighederne ved webanalyse her.
Indtil videre er 8 gået ind på mit site via links fra ovenstående links. I gennemsnit så de 8 brugere 5,75 sider på mit site, så de har fundet det ganske interessant. Det er også højere end det generelle antal sidevisninger for idag.
Faktisk syntes flest at det lød spændende med "optimering via den interne søgemaskine", selv om jeg troede den gratis uge ville interessere mest (gratis er jo altid godt). Det kan jeg se ved at undersøge hvilken side i er startet på, på mit site :-)
Historien trak ikke kun interesse i første omgang, men blev i høj grad læst, da brugerne brugte 1 min og 13 sekunder på denne side. Tak for læsning :-)
I gennemsnit blev der brugt 3 min og 4 sekunder, hvilket er omkring det generelle tidsforbrug for mine brugere.
Dette er blot en brøkdel af hvad man kan finde ud af via webstatistik...