Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Informationssite om webanalyse - få gode råd om optimering af dit site

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Brøndbt Strand
Tilmeldt 4. Jun 08
Indlæg ialt: 414
Fra  Kipimo Webjuice.dk Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hejsa

Til alle de selvstændige med webshop, så er der gode råd at hente omkring analyse af jeres website.

Jeg har lavet informationssitet webanalytiker.dk som indeholder faste punkter (som dog endnu ikke alle er lige uddybede) og en masse spændende blog indlæg.

Læs fx Temauge om gratis webanalyse værktøjer

Eller hvordan man optimerer sit website ud fra den interne søgemaskine.

Sitet er IKKE salgssite, så hvis du har forslag til emner til bloggen, så kan det fint være de tages op.

Så tag et kig og kom med konstruktiv feedback. Er der nogle punkter som du savner, viden du kunne blive så meget mere klog af, eller er det sort at forstå?

Partner i digitalbureauet Ambition, samt ejer af webshoppen https://froesnapperen.dk/ 

Fra Brøndbt Strand
Tilmeldt 4. Jun 08
Fra  Kipimo Webjuice.dk Skrevet kl. 22:37
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Som motivation kan jeg fortælle lidt om mulighederne ved webanalyse her.

Indtil videre er 8 gået ind på mit site via links fra ovenstående links. I gennemsnit så de 8 brugere 5,75 sider på mit site, så de har fundet det ganske interessant. Det er også højere end det generelle antal sidevisninger for idag.

Faktisk syntes flest at det lød spændende med "optimering via den interne søgemaskine", selv om jeg troede den gratis uge ville interessere mest (gratis er jo altid godt). Det kan jeg se ved at undersøge hvilken side i er startet på, på mit site :-)

Historien trak ikke kun interesse i første omgang, men blev i høj grad læst, da brugerne brugte 1 min og 13 sekunder på denne side. Tak for læsning :-)

I gennemsnit blev der brugt 3 min og 4 sekunder, hvilket er omkring det generelle tidsforbrug for mine brugere.

Dette er blot en brøkdel af hvad man kan finde ud af via webstatistik...

Partner i digitalbureauet Ambition, samt ejer af webshoppen https://froesnapperen.dk/ 

Fra Viby J, Århus
Tilmeldt 29. Mar 08
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 22:45

Jeg vil også gerne sende en varm anbefaling afsted til Jacobs site. Der er virkelig mange gode ting at komme efter, og man behøver ikke i forvejen at være en webanalyse-haj for at få noget ud af det. Jeg har i hvert fald dået meget ny viden, og jeg er på ingen måde en stor kanon indenfor webanalyse...

Kim Andersen's blog om Umbraco, sociale medier, web 2.0, Google, SEO, webudvikling mm.

Fra Brøndbt Strand
Tilmeldt 4. Jun 08
Fra  Kipimo Webjuice.dk Skrevet kl. 18:13

Hej Kim

Jeg er super glad for at du finder det værdifuldt. Jeg får god inspiration til udfordringerne hos mange webshop ejere mange steder, men forslag til emner modtages også gerne.

Som altid er tid en knap ressource, men jeg kan sige at jeg bruger webanalysen til at prioritere hvilke områder på sitet jeg først skal færdiggøre (ret nedtur at se at mere end 50 personer de seneste par uger har ville læse om analyse, og så sejler den del af sitet... God motivation :-) )

Fra Shanghai
Tilmeldt 28. Oct 06
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 16:24

Hej Jacob

Jeg kan ikke finde noget om back links på din side. Jeg har prøver din interne søgemaskine :) er det noget du kan beskrive lidt ved lejlighed?

Vi vil gerne optimere en side med 4 sprog hvordan kan det gøres smart?
http://www.kinakontakten.com/

MVH
Jens

Kinakontakten Vi assisterer Scandinaviske virksomheder i indkøb og produktion på det kinesiske marked.

Fra Brøndbt Strand
Tilmeldt 4. Jun 08
Fra  Kipimo Webjuice.dk Skrevet kl. 20:40

Hej Jens

Mange tak for dine spørgsmål. 

Nu er det et ret stort spørgsmål du slynger ud, det vil være det samme som at jeg spurgte dig hvordan jeg får succes i Kina. Men et par hurtige råd er

• Implementer tracking så i ved hvad brugerne foretager sig (lige pt. kan i kun se data via logfiler, det er noget rod)
  • Jeg ville analysere adfærden på det sprog, som har flest besøgende, og kort se om resultaterne matcher de andre sprog. På den måde sparer man at analysere til bunds 4 gange. (optimalt var URL eller sidetitel ens for alle sprog så man kan analysere samlet, men det er ikke tilfældet på jeres site).
  • Stav rigtigt... Den danske version er lidt spøjs (service staves service). Få en dansker til at korrekturlæse, så det ikke er præget af svenske ord. Det går også ud over jeres SEO.

Med tracking implementeret kan i analysere på backlinks og effekten af de forskellige søgeord. I vil kunne se præcist hvad de forskellige søgeord genererer af antal sidevisninger, kontakter mv. Så det er bare at gå i gang :-)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)