Hej Aminofolk Jeg er som mange andre havnet i vanskeligheder som følge af finanskrisen. Jeg har et ApS, som har en kassekredit på 1,2 mio, hvoraf jeg selv
kautionerer for 700.000. Det ærgerlige er at jeg faktisk har en del ordrer, men har ikke likviditeten til at udføre dem. Hvad sker der hvis banken opsiger engagementet? Jeg har på ingen måde kr. 700.000 til at betale dem med. Jeg faldt over denne side: http://www.hhx-erhvervsret.dk/Kaution.htm#Etiske_regler Har disse etiske regler virkning på den form for kaution jeg har på min kassekredit? Eller dækker de helt andre forhold? Hvis de gælder er der klart nogen punkter banken har overtrådt. Hvordan vil muligheden være for at få "fjernet" kautionen på baggrund af disse regler? Er der andre der har noget erfaring med dette? Håber nogen kan hjælpe. |
Hej med dig,
Jeg må desværre sige, at jeg ikke tror at der er ret meget at stille op, når først banken har besluttet sig for at ville mindske et udlån til en kunde. Enten betaler man lånet tilbage eller også vil banken lukke dig. (Dette vel at mærke hvis ikke du har kunnet overbevise dem om at lade dig fortsætte driften med lidt hjælp fra dem).
De etiske regler tror jeg desværre ikke på. Banken er kold i den situation! Og jeg har endnu tilgode at opleve en bank tage ansvar for sin egen dårlige rådgivning.
Jeg vil på det varmeste råde dig til at få noget prof. rådgivning - helst fra en revisor. Og skynd dig at gøre det, så du ved 100% hvad konsekvenserne kan blive af at banken vil have indfriet kassekreditten.
Held og lykke med det
Rikke