Hej. Jeg står og skal lave en lille hyggeblog for mig selv, men hvor fedt er det at have en online kogebog uden nogen besøger den? ingen kommentare til opskrifter osv. Så har i nogen kontakter, der evt. sælger copyright på en masse opskrifter eller lign. Og hvordan kommer jeg højt på google, hvis jeg bruger et wordpress system? er tags gode? og hvad skal jeg ellers? nogen host at anbefale? Står lidt på bar bund, står med tankerne om at starte en opskrift side på nettet, men hvordan får jeg besøgende? og opskrifter Håber der er en rar amino derude! |
Hej Simon
Jeg skal indrømme at jeg ikke ved så meget omkring "blogging om madopskrifter", men kan forhåbentlig give et par ideer mht. markedsføringen af din blog... Som nok kan læses af forestående, så er jeg nok ikke målgruppen, og skal ikke kunne sige hvor populær den kan/vil blive - måske der virkelig er mangel på en sådan - måske ikke... Jeg ved dog at en af de mest populære danske blogs (på engelsk) som hitter internationalt er omkring "mad", eller det vil sige, kager... Bloggen hedder Cakejournal.com men jeg gætter på at bloggens design også spiller en god rolle i dens popularitet.
Med hensyn til det med copyrights på opskrifter, kan jeg ikke lige hjælpe - ved ikke lige om der er copyright på sådan noget, medmindre det er opskrifter ejeren selv har lavet...
Mht. Google og Wordpress og hvor højt rated din blog kan blive, kommer meget og måske mest an på din indsats herom - der er altid muligheden for at betale en SEO-ekspert for servicen, eller installere plugins der kan hjælpe den på vej - mener det mest benyttede plugin hedder All-in-seo - benytter det selv, men har svært ved selv at måle hvor meget jeg får ud af netop det plugin...
Så er der den løsning at du kan finde/opspore alle de gratis tilmeldingssider, eller også kaldet linkportaler/sider, hvor du kan tilmelde din side - det giver lidt... Dernæst kan du deltage i debatforums, hvilket ligeledes giver besøgende, såfremt din side er af relevans for de andre læsere...
Mht host, så benytter jeg selv 123internet.dk og er ganske godt tilfreds - de installerer gratis din wordpress blog som en service ved samtidig køb af domæne og webhotel...
Håber det var til lidt hjælp