Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan og hvorledes med mad blog.

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg står og skal lave en lille hyggeblog for mig selv, men hvor fedt er det at have en online kogebog uden nogen besøger den? ingen kommentare til opskrifter osv.

Så har i nogen kontakter, der evt. sælger copyright på en masse opskrifter eller lign.

Og hvordan kommer jeg højt på google, hvis jeg bruger et wordpress system? er tags gode? og hvad skal jeg ellers? nogen host at anbefale?

Står lidt på bar bund, står med tankerne om at starte en opskrift side på nettet, men hvordan får jeg besøgende? og opskrifter Smile

Håber der er en rar amino derude!

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 21:49

Hej Simon

Jeg skal indrømme at jeg ikke ved så meget omkring "blogging om madopskrifter", men kan forhåbentlig give et par ideer mht. markedsføringen af din blog... Som nok kan læses af forestående, så er jeg nok ikke målgruppen, og skal ikke kunne sige hvor populær den kan/vil blive - måske der virkelig er mangel på en sådan - måske ikke... Jeg ved dog at en af de mest populære danske blogs (på engelsk) som hitter internationalt er omkring "mad", eller det vil sige, kager... Bloggen hedder Cakejournal.com men jeg gætter på at bloggens design også spiller en god rolle i dens popularitet.

Med hensyn til det med copyrights på opskrifter, kan jeg ikke lige hjælpe - ved ikke lige om der er copyright på sådan noget, medmindre det er opskrifter ejeren selv har lavet...

Mht. Google og Wordpress og hvor højt rated din blog kan blive, kommer meget og måske mest an på din indsats herom - der er altid muligheden for at betale en SEO-ekspert for servicen, eller installere plugins der kan hjælpe den på vej - mener det mest benyttede plugin hedder All-in-seo - benytter det selv, men har svært ved selv at måle hvor meget jeg får ud af netop det plugin...

Så er der den løsning at du kan finde/opspore alle de gratis tilmeldingssider, eller også kaldet linkportaler/sider, hvor du kan tilmelde din side - det giver lidt... Dernæst kan du deltage i debatforums, hvilket ligeledes giver besøgende, såfremt din side er af relevans for de andre læsere...

Mht host, så benytter jeg selv 123internet.dk og er ganske godt tilfreds - de installerer gratis din wordpress blog som en service ved samtidig køb af domæne og webhotel...

Håber det var til lidt hjælp Smile

Tilmeldt 1. Sep 08
Skrevet kl. 13:17

Uhh tak, måske skulle jeg lave om kager istedet? måske større mulighed der, men utrolig flotte billedere og lange blog indlæg de har der.

Tak for tippet om 123internet.dk

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 13:27

Jeg skal selv til at lave sådan en blog i wordpress (opskrifterne er nogle vi finder rundt omkring og forbedrer. Billederne tager vi selv.):

Send linket til dine venner (evt. via facebook)

Skriv dit link i din signatur mens du er aktiv herinde.

Tilmeld din blog forskellige link-kataloger

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 1. Sep 08
Skrevet kl. 13:39

Okay Niels, har i overvejet om i skal lave om kager istedet?

Og hvordan starter i, ligger i opskrifter ind uden billeder? gør i det for at tjene penge?

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 13:41

Når man skal starte en ny blog er det i hvert fald en god idé at blogge om noget, man har lyst til at skrive om. Så jeg går ud fra, at du gerne vil skrive om madopskrifter og med tiden vil opbygge en god samling af egne, gode opskrifter.

Hvis du derefter skal højt op på Google, skal du have noget unikt indhold, som er passende for de søgeord, du gerne vil findes på. For en blog som din, kan du med fordel vælge nogle enkelte opskriftsrelaterede ord ud og prøve at optimere lidt til dem. Men for en madblog vil størstedelen af de besøgende nok komme på alle mulige "long-tail" søgninger, som du ikke selv havde tænkt, at folk ville søge på. "Når sovsen skiller midt i det hele", "det bedste tilbehør til en islagkage" og endnu mere mærkelige ting.

Derfor er det vigtigt, at du ikke er for ordknap, så du beskriver dine opskrifter. Remser du blot ingredienser op og beskriver processen i ultrakort stikordsform, afskærer du dig selv for et væld af potentielle besøgende. Skriv fyldigt, men ikke blot for at fylde ord på. I så fald kommer dine besøgende aldrig tilbage igen.

Og så skal du sørge for et hav af links til din side. Der er mange andre end dig, som skriver om mad, så der skal mange links til gode placeringer.

Du skal også være opmærksom på, at en sådan side også kan få mange besøgende fra andre steder end Google. Deltagelse i velbesøgte fora med et footer-link til din side kan give meget trafik. Kommentarer på et væld af relaterede blogs kan give besøgende. Selv det at linke til andre gode madblogs på dansk kan tiltrække både besøgende og links, hvis din side har en kvalitet, der frister folk til at linke tilbage. Sørg også for at få tilmeldt din blog til overskrift.dk, blogbot.dk og lignende tjenester, der opsamler blogindlæg.

Mht. tags og kategorier til dig blog, ville jeg organisere dem således: Madtype = kategori, tags= ingredienser. Det er en brugervenlig måde at organisere dem på.

Mht. hosting, så har jeg fine erfaringer med Gigahost, Megahost og Surftown, for blot at nævne nogle få af de mange bud på markedet.

God fornøjelse med bloggen.

Tilmeldt 1. Sep 08
Skrevet kl. 13:53

Tak Frank, skal nok til at kigge på indlæggene, skal nok bruge mere end en "ultrakort fremgangsmåde" :)

Men nu er næste skridt lige at få den op  at kører :) - skal nok skrive når den kommer op her engang i næste uge.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 14:37

Simon Mørch:

Okay Niels, har i overvejet om i skal lave om kager istedet?

Og hvordan starter i, ligger i opskrifter ind uden billeder? gør i det for at tjene penge?

Det bliver både alm. mad og kager. Derudover også tips om sundhed m.m. I realiteten er det min kone der laver sin side på russisk og jeg oversætter så teksterne til dansk. Så vi får 2 blogs med samme indhold men på forskellige sprog.

Billederne tager vi selv når vi har lavet maden. Så alle opskrifterne er nogle vi selv har prøvet ;)

Jeg har på min sms-side god success med Google Adsense reklamerne og de kommer også på de 2 opskrift-blogs vi laver. Men de bliver ikke lavet KUN for at tjene penge, men tager indtægten ind som en bonus.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 15:10

min kæreste og jeg har nu i et års tid kørt bloggen: foodfan.

og jeg kan kun sige at man skal ikke gøre det for pengene - vi bruger selv google adsense, men det er ikke mange $ om måneden der ryger ind den vej. (der er ok med klik, men klikpriserne er i den meget lave ende)

Nej, vi gør det fordi vi ik kan lade være og fordi man kan få nogle fede oplevelser ved fx at skrive ud til nogle firmaer og spørge om man må skrive om dem,  tilgengæld får man en rundtur på deres produktionssted eller smagsprøver :)

Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 15:11

Hej Simon,

Hvis du seriøst overvejer at lave et site om kager, så vil jeg bare gøre opmærksom på, at jeg har domænet cake.dk til salg.

Send mig en mail på cathrine_kk@yahoo.dk hvis du er interesseret.

Mvh.

Cathrine

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)