Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webhotel og domain? Oprettelse....?

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Viby J, Århus
Tilmeldt 29. Mar 08
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

linding:

Ved gigahost bestiller jeg kun webhotel og skal så selv bestille domain ved siden af eller hvordan? Synes ikke de har ret meget info på deres side med priser og sådan :)

Da jeg i sin tid bestilte designcreative.dk, bestilte jeg både hosting og domænet igennem Gigahost, men du kan også bestille domænet et andet sted, og så flytte det til Gigahost bagefter hvis det passer dig bedre...

Kim Andersen's blog om Umbraco, sociale medier, web 2.0, Google, SEO, webudvikling mm.

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 22:45

Har tidligere brugt gigahost og anbefalede dem nu også, men så skiftede de vist ejer fra en der hed christian til (kan ikke huske hans navn).. I hvert fald forsvant christian fra kundeservice.

De har ikke et system der sætter grænse på forbrug og derfor kom mit webhotel "lidt" over grænsen, så snakkede med Christian om, at vi nok burde flytte fra dem, da vores forbrug nok var for stort til dem, have omkring 30-40 domæner hos dem primært med mail.

Jeg aftalte at flytte hurtigst muligt, men sagde at det ville tage lidt tid pga. antallet af domæner og mailkonti - Pludeslig efter 1 uge eller noget i den retning så var alt lukket og deres support var skiftet ud med en anden og der var ingen hjælp at hente, det er fint de lukker, det kan jeg leve med, men alle data blev nægtet udleveret - have heldigvis hentet en del, men mangler forsat mail for nogle konti som går flere år tilbage.

De overholdt ikke deres egen 24 timers adgang til at hente indholdet og de svaret ikke på min henvendelse om at købe det fri mod timebetaling.

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 22:51

Ved ikke om det er blevet bedre, men dengang jeg brugte dem var support gerne 2-3 rykker for svar om, at svarer og der er unoeuro en del hurtigere - ikke at jeg har et særlig stort behov så hvis man har det, så får man måske problemer, hvis ikke de er blevet hurtigere.

De er også blevet ramt af en del hackere (søg eksempelvis på dem på google og cw) ikke, at andre udbydere ikke bliver ramt, men de store er måske bare hurtigere til, at få rettet op på skaderne.

Men det er naturligvis også begrænset hvad kan man forvente til den pris, men alligevel  - lover man service så bør man også leverer den.

Tilmeldt 13. Jan 09
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 23:14

Yusuf > Nej vil helst købe det samme sted, men synes umiddelbart ikke at kunne finde det med domaine registrering inde på deres hjemmeside...

bacardil > Tak for svar, det var noget jeg kunne bruge til noget... :) Altså nu er mit bebov ikke så stort, mhs til hjemmeside, og når jeg kigger på unoeuro, kan man få et webhotel til 1euro ex moms. med 500mb og fri trafik osv. og gratis oprettelse af dk domain hvor man kun betaler de årlige gebyr til dk-hostmaster, så det virker da umiddelbart billigt? Og så hvis den kan alt det, som du andre kan og du har haft positive oplevelser, så virker det jo umiddelbart som et rigtig godt valg... :)

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 23:23

Du betaler den ene euro hver måned plus gebyret på 45 kr årligt til DK hostmaster.

Unoeuro er ejet af wannafind.dk så de er jo forholdvis store på marked og derfor sørge de også for, at opdatere til det nyeste omkring mysql, php, asp m.v. - De 500 MB er til ren web (altså en ret stor hjemmeside), der er ingen grænse for pladsen på mail og mysql.

Det eneste lille bitte problem med unoeuro er at de ikke tilbyder IMAP, så skal man bruge det, så skal man vælge en anden eks. surftown som også er store med en stor spiller bag sig.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:23

DU køber først webhotel og derefter køber du domæne indefra kontrolpanelet...

Tilmeldt 13. Jan 09
Skrevet kl. 23:34

Og så lige en sidste ting, har ikke så meget forstand på det med hjemmesider :)

Det IMAP du skriver de ikke har? hvilken betydning har det? hvad ville man typisk bruge det til?

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 23:52

Når du opsætter dine e-mail konti i din mailclient, så kan du vælge mellem IMAP og POP3.

POP3 betyder at du henter dine e-mail ned på din computer og de ligger der, derefter fjernes de på serveren hos udbyderen. Det betyder at du kan læse mail når du er offline m.v. (måske mere aktuelt i gamle dage da man betalte for forbrug).

IMAP betyder at du ikke henter e-mail ned på din computer, men henter header - det betyder også at du skal være online for, at kunne læse dine mail.

Jeg bruger det mest fordi jeg som regel har flere PCer hvor jeg læser e-mail fra, hvis jeg henter det ned på den ene via POP3, så kan jeg ikke læse gamle mail på de andre PCer.

Tilmeldt 13. Jan 09
Skrevet kl. 23:58

men man kan også bare lade dem ligge online og så læse dem der eller hvordan? :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:04

...omg... Lad dog vær med at forvirre manden endnu mere end han er...

Køb hos Gigahost.dk de har et simplet men funktionelt kontrolpanel og det virker... (Dog oplevet fejl /!!små""" ) OG DET VIRKER ;-)

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)