Hej igen Gunilla! Næ...jeg vil heller ikke diskutere...men jeg har p.t. 3 kunder, der bor i Sverige, har dansk CVR.nr., PbS aftale samt kassekredit i DK. Det er ikke for at profilere mig......men det er et faktum angående disse 3 kunder. Jeg tror nok, at det kommer helt an på, hvordan man griber det an, og er nok meget individuelt. Henrik/Klovn bor i Milano, og har også PBS-aftale mv. Så det kan lade sig gøre. |
Gunhilla,
Jeg har været der, har drevet firma(er) fra Sverige, har haft PBS mens jeg boede i Sverige, har haft bankfinansiering mens jeg boede i Sverige, haft fragtaftaler mv. og nej jeg sælger ikke noget på Amino.
Jeg er enig med Bent i at der KAN være et problem med skat og de svenske socialafgifter - Men det er ikke et større problem end man ved lidt god planlægning kan minimere disse risici.
At du har haft en dårlig oplevelse og måske ikke været heldig med din rådgivning i forbindelse med din opstart skal ikke være en stopklods for at andre starter op.
Hvad jeg derimod synes er en vigtig del af dit indlæg er at man altid skal være meget opmærksom på konsekvenserne/problemerne ved at lave virksomheder på tværs af landegrænser.
Henrik