Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler ved udlejning

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Esbjerg
Tilmeldt 19. Jan 08
Indlæg ialt: 324
Fra  esbjerglive.dk Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har lige et spørgsmål. Jeg går med en idé om at leje nogle produkter ud i en given periode via. en webshop. Mit spørgsmål går så på, hvilke muligheder jeg har som udlejer, hvis produktet enten er beskadiget eller for sent afleveret. Har jeg mulighed for at trække et beløb fra deres kreditkort? Eller hvordan er mulighederne på dette område

På forhånd tak

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:09

Hej!

Du kan vel tage et depositum....!

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 21:44

Du må ikke bare trække et beløb fra deres kreditkort. Er der skade eller for sen aflevering er det principielt noget, du må anmode lejer om at dække.

Jeg ved ikke, hvilke produkter det drejer sig om, men der kan være en forsikring med i prisen som så er kundens forsikring eller du kan selv tegne en forsikring. Hvis det er økonomisk små produkter eller leje kan det selvfølgelig vægte tungt i prisen.

Du kan, som Peter skriver, opkræve depositum, men det bliver nok også lidt administrativt tungt (hvis det er i den billigere ende), når det netop skal kører via en webshop. Hvis kunden skal leje ved at afhente en vare kan depositum ved afhentning og tilbagelevering selvfølgelig foretages her, men skal det foregå via 3. part bliver det vanskeligt.

I sidste ende kan du regne lidt på risiko og indregne det i din pris og dermed være en slags selvforsikret. Hvis kunden så ikke dækker en skade eller leverer for sent og ikke ryster op med grunkerne - så har du taget højde for det i det store regnestykke.

Hilsen Jakob

Fra Esbjerg
Tilmeldt 19. Jan 08
Fra  esbjerglive.dk Skrevet kl. 12:28

Hej

Tak for svarene

Jeg er bekendt med, at det er tilladt i andre EU-lande og i USA, at trække et beløb som dækker det beskadiget eller for sent afleverede produkt, hvis det står opført i forretningsbetingelserne. Men det er jo ikke ens betydende med at det er tilladt i Danmark. Men mon PBS ikke kan svare på det spørgsmål.

Men som I selv skriver kunne man enten opkræve et depositum eller inkludere en form for forsikring i prisen. Det vil jeg overveje, men det bliver måske lidt svært at styre administrativt. 

Hilsen Peter

Tilmeldt 16. Jun 07
Indlæg ialt: 141
Skrevet kl. 19:44

du skriver ikke hvad du vil leje ud...derer kotume for forkkelligt i de forskellige brancher.

vil du leje materiel ud til håndværker, er det normalt de betaler forsikrng oven i prisen.

vil du leje hoppeborge, slush ice ud er det ikke normalt....

jeg udtaler mig selvfølgelig kun ud fra min erfaring med det

for sent aflevering, er afhængig af dine kontrakter, om det hedder en dag til.....men mon du ser kunden igen hvis de skal betale en ekstra dag for f.eks. en slush ice maskine, og spørgsmålet er vel også om du stod og manglede den......

flere dage hvor der ikek er afleveret, så kan du sende kunden en regning, og se om de betaler...ellers har du jo den normale procedure for det.

100 T det er lige os - Alt i transport af maskiner

Udlejning af hoppeborge, sluchice-, softice, popocornsmaskiner

Fra Esbjerg
Tilmeldt 19. Jan 08
Fra  esbjerglive.dk Skrevet kl. 21:29

Min hensigt var at leje diverse konsolspil ud på nettet. Men efter nogle møder med diverse advokater, så er det ikke længere muligt, rent økonomisk at starte sådan et projekt, som enkeltperson.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)