Hvis du er foredragsholder, så læs min gode ven Anders artikel om hvordan man tjener mere ved at arbejder mindre som foredragsholder: |
Det er faktisk en glimrende model Anders har skabt der. Men jeg ser også muligheder i den, udover foredrag.
Den kan man snilde tilpasses mange andre virksomheder, hvor deres vifte af ydelser ofte bliver for bred, og der ikke længere er en reel kernekompetence og de drunker derfor i mængden, og deres konkurrenter kan drage fordel her af.
Det kan også nemt sammenligned med en virksomhed. Foredragsholderen som virksomhed, men en bred vifte af foredrag (ydelser i en virksomhed). Og det er netop vigtigt at være bevidst om sin kernekompetence, og når først er anerkendt, så vil virksomheden også have lettere ved at afsætte sin andre ydelser.
Men jeg havde aldrig før tænkt på dette omkring det at holde foredrag. Og det er da bestemt noget jeg selv vil have i tankerne den dag jeg står i den situation, hvor jeg har viden og erfaring nok, til at folk gider booke mig til at holde foredrag =)
Dbh
Rasmus