Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgeskema Skræddersyede Jakkesæt

Side 4 ud af 4 (36 indlæg)
Tilmeldt 17. Sep 06
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Stop!! Stop!!! Baglæns!

Nu må det altså høre op!

Der findes altså RIGTIGE skræddere i Danmark. Ordentlige håndværkere, ikke trendy designertyper, eller Hong Kong syersker som syr "sræddersyede" jakkesæt på en dag. Det er dyrt, men det er ufatteligt lækkert..

Jakkesæt som er skabt til lige netop din facon. Som fremhæver mandighed, lige meget hvor godt den kan være gemt, og skjuler de dele af ens krop, man måske er knap så stolt af. Af samme årsag er rigtig skræddersyede jakkesæt typisk væsentlig tungere end det gængse konfektionsyede sæt.

Det de fleste i Hong Kong syer er mål konfektion og har meget lidt med skrædderi at gøre. Jeg ved det: Jeg har haft muligheden for at åbne op og se hvad der gemmer sig indeni.

En skrædder kan i teorien lave ALT, og mange af os får også nogle meget spændende udfordringer, så kom endelig an med dit Armarni Design...

Mit råd til dig: Vil du have sand luksus som holder og klæder dig, så gå til en dansk herreskrædder. De findes, men er dyre (håndværk koster penge.)

Hvis ikke: Køb Armarni sættet, ofte er det faktisk en rigtig god kvalitet.

Ellers: Tag en tur til Hong Kong, men tro ikke at det du får er skræddersyet, hvis du ikke er til mindst én tilretning af jakke og bukser, og lad være med at komme hjem og klage din nød hos din lokale skrædder, når sættet alligevel ikke passer så godt som du først havde håbet...

Tilmeldt 17. Aug 05
Indlæg ialt: 577
Skrevet kl. 20:59
Hej Skrædder,

Hvad med et nyt spørgeskema og så en lidt længere svartid end blot på 8-10 dage! Jeg har først set dit skema nu, og jeg betaler gerne den pris der skal til for at gå ordentligt klædt - det er bare svært at finde en skrædder der tager sit gebet alvorligt. Så stangtøj har været min lod længe.

Mvh

Lars C

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:41
Dato: 17-09-2006 23:45:55 Forfatter: Skrædderen
Ellers: Tag en tur til Hong Kong, men tro ikke at det du får er skræddersyet, hvis du ikke er til mindst én tilretning af jakke og bukser, og lad være med at komme hjem og klage din nød hos din lokale skrædder, når sættet alligevel ikke passer så godt som du først havde håbet...

Jeg købte et i Bangkok ved James Fashion International.

1) Jeg valgte det udfra et katalog og fik taget mål.

2) Kom så til en tilretning hvor kun overdelen var klar - ingen ærmer, det var næsten kun en vest.

3) Derefter syede de resten, og kom så ud til hotellet for at lade mig prøve det engang til.

4) Skrædderen tog hjem og foretog ændringerne, og kom tilbage få timer efter, så vi kunne nå vores fly.

2 jakkesæt, 3 skjorter og to silke slips samt en lang frakke til at have på udenfor de kolde aftener. Skjorterne var kanon kvalitet og det ene af jakkesættene var silke/kashmir, jeg har endnu ikke set så flot stof herhjemme. Det hele for lidt over 4.000 kroner - og servicen var fantastisk.

Det var i hvert fald skræddersyet :)

Tilmeldt 17. Sep 06
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:21
Hej begge to.

Først:     Ja, man kan sagtens få glimrende skræddersyet tøj i Fjernøsten, men man skal se sig for så man ikke snyder sig selv.

Desuden mener jeg bestemt heller ikke at alt der er dansk er vidunderligt håndværk. Tøjbranchen er næsten gennemsyret af sort arbejde og designerdrømme. Efter parolen om at alle kan jo sy. "Min moster syr også derhjemme." Jeg er ved at kaste op!! Jeg siger jo heller ikke "min far tager også billeder." til en professionel fotograf...

Dernæst:     Det er ikke mit spørgeskema, med Claes N's :)Jeg lod mig bare forarge over at ordet skræddersyet er blevet et allemands udtryk. Alt er skræddersyet, men få ved hvad det egenligt drejer sig om. Hvis jeg er skrædder, kan jeg så "skræddersy" for DELL? Jeg ved at man bruger udtrykket for at beskrive noget lækkert og individuelt, men synes det er problematisk at skræddersyet så sjældent bliver brugt om rigtig skræddersyet tøj, og endnu værre at man kalder målkonfektion for skrædderi! Det er som at kalde en knaldert for en Harley, så enkelt kan det siges.

Sidst, men ikke mindst:      Jeg er freelancer, og jeg er derfor ikke bedre end mit sidste produkt. Selvfølgelig går jeg op i mit håndværk. Den dag jeg holder op med det, burde jeg sikkert lave noget andet :)

Tilmeldt 26. May 07
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:56
Jeg ved, denne tråd er gammel, men jeg kan ikke lade være med at kommentere den, da jeg er vild med (ægte) herreskrædderi:

1) Super 100er fortæller intet om, at habitsoffet er godt, dvs. slidstærkt eller specielt elegant. Det fortæller alene, at stoffet er kamgarnsstof vævet på tynde garnstrenge (og tynde uldfibre). Skal det siges kort, er Super 100er, 120er etc. smart markedsføring. Connaisseurs inden for skrædderi undgår som regel Super-stoffet, og holder sig til klassiske engelske kamgarnstoffer. De holder længere og krøller mindre.

2) Skrædderi fra Østen har naturligvis sin berettigelse, men der er altså ingen genvej til en ægte skræddersyet habit, dvs. en habit, hvor ikke blot processen, men også materialer og konstruktion er i orden. Vil man have det bedste - ordentlig kamgarnsstof, rigtig fritsvævende hårdug som mellemfor etc. - koster et skræddersyet jakkesæt minimum 10.000 kr., og nok snarere 15.000-20.000 kr. Sådan er det. 

Jakob Bay, der er herreskrædder på Jagtvej, fortæller en hel del om emnet på sin hjemmeside: http://www.skraeddermesterbay.dk/

Tilmeldt 12. Apr 09
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 21:25

Hej du lyder som en stolt mand der står inde for sine sager,det kan jeg godt lide,jeg har brug fordin hjælp,til at sy mig en t-shirt til at starte med og senere bukser,i virkelig god kvalitet,mangler en skræder med stolthed.

du må gerne ringe til mig på 51216222 snarest muligt

Side 4 ud af 4 (36 indlæg)