Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor skal jeg betale 600 kroner om måneden for en scancommerce løsning ??

Side 3 ud af 4 (37 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 30. May 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Firmafon Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jimmy

Man kan skam ikke være ligeglad med hvordan de virker, hvis jeg i min shop vil ændre noget, noget der ligger uden for det normale og der ikke lige findes et addon til så er jeg på røven hvis jeg ikke ved hvordan koden virker. Mange webshops køre bare standart systemer, men nogle vil gerne skille sig lidt ud når det kommer til fx funktionalitet ;)

Jo der er mange funktioner man gerne vil have med i en webshop, og hvis man bygger sin egen kodet shop ordentligt op (benytter sig af et freamwork som fx codeigniter eller RoR) så burde det ikke være det store problem at tilføje og ændre i funktionaliteten, faktisk noget nemmere end i en open source løsning og 1000 gange nemmer end i en closed source løsning.

Jo man kan sagtens intigrere med alle mulie systemer fra en open source løsning, men oftes virker integrationen ikke lige som man ønsker det, ellers er man pludselig afhængi af en 3. part som måske ikke lige har de samme tanker og iddéer om hvordan noget skal fungere. Trust me, har prøvet det MANGE gange. Er selv stor fan af open source, men man skal kun bruge open source når det er det der passer bedst til projektet.

Det er ikke et spørgsmål om hvad man kan og ikke kan med et open source system, du kan alt. Men det er et spørgsmål om tid og penge samt dynamik. Jeg kan lave en shop i Magento som kan præcis det samme som den shop jeg selv koder, men den tid jeg skal bruge på det er ca det samme, så vil jeg hellere bruge min tid på at lave en shop som fungere som jeg vil have den skal, end at ændre i noget andre har haft en god tanke om.

Mange af de fejl man vil opleve som er clientbasseret skyldes frontend koden eller session problemer, disse fejl vil også kunne opstå i en open source løsning, især hvis man vælger at lave sin frontend HTML selv (Som jeg ville gøre hvis det var mig), derudover er disse fejl efter min mening lettere at rette i ens egen kode da man 100% ved hvad der sker hvor, og hvis man har bare en smule erfaring med webudvikling burde man også kunne undgå det, så avanceret er en webshop i frontenden altså heller ikke. Har udvikelet meget mere acanceret systemer.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 12:07

For at sige det kort:

At bygge fra bunden er en kæmpe fordel for dem som har både tid og råd til det og ved præcis hvad de vil have.

Eksisterende software (opensource eller ej) er en genial løsning til folk der ikke har særlig mange penge og egentlig ikke helt er klar over hvad de står og mangler.

Opensource er genialt for fattigrøve som os der gerne vil prøve at lave en masse fedt men ikke tør eller kan lægge de penge bag det som et rigtigt udviklingsprojekt koster.

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 12:50

Niklas Stephenson:
Man kan skam ikke være ligeglad med hvordan de virker

Jeg må indrømme at her er jeg helt blank, jeg er pivligeglad med om min shop kalder til databasen før, efter, undervejs, begge, alle etc. når folk fiser rundt på min shop, bare det kører som jeg vil have.

Med al respekt for at du kan kode selv, og vil prøve lykken, så tillader jeg stadig at tvivle på om du kan bygge en færdig shop fra bunden, i samme hast som du kan installere noget opensource og tilpasse så det passer, hvis vi da snakker om en proffesionel shop med Økonomisystem, forskellige fragthåndtering, url rewriting, attributstyring, betalingsmuligheder, nyhedsbrevshåndtering med sporring, opfølgende salg, rabatmoduler, kundesegmentering, livesupport, statestik, partner program, sprogvalg, kundehåndtering, ordrehåndtering, gavekort osv. osv. det tager 2 timer at installere med et opensourcesystem. Nu er jeg hverken udvikler eller programmmør, men for mig lyder det altså som en opgave der tager flere måneder at hardcode?

Jimmy

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 12:55

Dimsedut:

Nu er jeg hverken udvikler eller programmmør, men for mig lyder det altså som en opgave der tager flere måneder at hardcode?

Det er det også :)

Men nu er der ingen der har sagt noget at det skulle gå hurtigt/være billigt? Jeg tror helt bestemt også vi kunne prisoptimere væsentligt på Ferraris produktion af Ferrarier (nam nam) hvis vi fik dem lavet på et samlebånd i Indien istedet for at håndbygge dem i Italien,tror du ikke?

Fra København
Tilmeldt 30. May 06
Fra  Firmafon Skrevet kl. 12:56

Dimsedut:

Niklas Stephenson:
Man kan skam ikke være ligeglad med hvordan de virker

Jeg må indrømme at her er jeg helt blank, jeg er pivligeglad med om min shop kalder til databasen før, efter, undervejs, begge, alle etc. når folk fiser rundt på min shop, bare det kører som jeg vil have.

Med al respekt for at du kan kode selv, og vil prøve lykken, så tillader jeg stadig at tvivle på om du kan bygge en færdig shop fra bunden, i samme hast som du kan installere noget opensource og tilpasse så det passer, hvis vi da snakker om en proffesionel shop med Økonomisystem, forskellige fragthåndtering, url rewriting, attributstyring, betalingsmuligheder, nyhedsbrevshåndtering med sporring, opfølgende salg, rabatmoduler, kundesegmentering, livesupport, statestik, partner program, sprogvalg, kundehåndtering, ordrehåndtering, gavekort osv. osv. det tager 2 timer at installere med et opensourcesystem. Nu er jeg hverken udvikler eller programmmør, men for mig lyder det altså som en opgave der tager flere måneder at hardcode?

Jimmy

Hej Jimmy

Har jeg på noget tidspunkt sagt at jeg kunne gøre det så hurtigt? For mig er det ikke tiden der bliver lagt i det, men brugbarheden af produktet.

Jeg har også nævnt at min shop ikke kommer til at indeholde så mange funktioner som fx en open source shop, det er fint man kan installere livesupport, statestik, partnerprogram og sprogvalg etc, men det er ikke de ting vi vil fokusere på i vores shop og derfor skal jeg heller ikke udvikle dem.

Ja det vil tage flere måneder at kode, men det vil også tage flere måneder at opbygge den shop jeg ønsker i et open source system for i open source får man en masse færdigt, men man får intet perfekt og unikt.

Jeg tror vi fokusere på to forskellige typer webshops, du vil gerne have noget banket op på en weekenden der virker og som man kan lave nogle salg igennem. Jeg vil gerne banke noget op der spiller lige som vi vil have det, med optimeret workflow og kundeflow og så er det for mig ligegyldigt om det tager en weekend eller et år så længe det er "perfekt" når det er færdigt.

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Skrevet kl. 13:27

Nu har jeg ikke luret om sveskesaft og Nicklas er en og samme mand, men spørgsmåled lød på om det var fornuftigt at betale 600 kr om måneden for en Scannet løsning, så spørgsmålet må da i høj grad formodes at have en form for økonomisk aspekt. At i er nogen der lige kan rive et halvt år ud og bygge jer en webshop er sgu cool nok.

Niklas Stephenson:
For mig er det ikke tiden der bliver lagt i det, men brugbarheden af produktet.

Håber da vitterligt at du får en konvertering der gi´r dig det ekstra, du må meget gerne smide et link i denne tråd. Det er de små trick´s der tæller, ganske ligesom det er dem der river ned.

Niklas Stephenson:
Ja det vil tage flere måneder at kode, men det vil også tage flere måneder at opbygge den shop jeg ønsker i et open source system for i open source får man en masse færdigt, men man får intet perfekt og unikt.

Igen spørger jeg! Hvor er det begrænsningen ligger i forhold til at få noget perfekt og unikt? Er det fordi du vil have et adminsystem som ingen andre har? Jeg spørger absolut ikek fordi jeg syntes du er en fuldstændig tåbeligt valg du tager dig, men mere for at lære om hvorvidt jeg selv kan tjene flere penge på at bygge min shop fra bunden selv.

Niklas Stephenson:
Jeg tror vi fokusere på to forskellige typer webshops, du vil gerne have noget banket op på en weekenden der virker og som man kan lave nogle salg igennem. Jeg vil gerne banke noget op der spiller lige som vi vil have det, med optimeret workflow og kundeflow og så er det for mig ligegyldigt om det tager en weekend eller et år så længe det er "perfekt" når det er færdigt

At jeg kan banke en shop op på en weekend er da bare dejligt, hvis der er noget jeg fokusere på er det workflow og kundeflow .. Nu betaler jeg andre for at håndtere mine ordre, så jo nemmere det er jo billigere.

Jimmy

Fra København
Tilmeldt 30. May 06
Fra  Firmafon Skrevet kl. 13:36

Hvorfor skulle vi være en og samme mand? Jeg aner ikke hvem sveskesaft er, men giver ham bare mine tanker med på vejen.

Det er ikke kun konverteringen på kundesiden der tæller noget, men også den tid og energi man som butik bruger på den enkelte ordre, jo mindre tid og penge pr ordre jo bedre.

Som jeg også har sagt kan du lave alt med en open soure løsning, der er ingen begræsninger, men der er forskel på om du tager en open source løsning og ændre den til det du ønsker (Tager også mange måneder) eller om du bygger noget op fra bunden som er lige det du vil have. Det er to forskellige fremgangsmåder, og jeg har så valgt den der passer mig bedst. Jeg har brugt mange år på at tweake og tilpasse open source løsninger (både CMS og shop) især har jeg brugt flere år på Joomla og det er da også bestemt en fin måde at gøre det på, bare ikke til dette projekt.

Jeg har personligt arbejdet på webshop projekter som har taget flere år at lave og projekter som har taget en dag at lave, stor stor forskel på kvaliteten og effektiviteten.

Jeg tror vi to har helt forskellige tilgang til udvikling af en shop og heldigvis er der jo plads til forskellige meninger og fremgangsmåder.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 13:37

Dimsedut:

Nu har jeg ikke luret om sveskesaft og Nicklas er en og samme mand, men spørgsmåled lød på om det var fornuftigt at betale 600 kr om måneden for en Scannet løsning, så spørgsmålet må da i høj grad formodes at have en form for økonomisk aspekt. At i er nogen der lige kan rive et halvt år ud og bygge jer en webshop er sgu cool nok.

Det som vi forsøger at gøre her, og som alle pånær dig _har_ forstået, er at vi fortæller trådstarter hvad en webshop normalt koster!

Vi illustrerer hvor meget arbejde der ligger i at lave det og herefter kan han jo så regne ud at 600kr om måneden for en webshop, er utrolig billigt :)

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Skrevet kl. 14:17

Mikkel Mikjær Christensen:
og som alle pånær dig _har_ forstået

Det er fordi jeg er dum!

Jeg spørger stadig af ren nysgerrighed for at øge min (og Sveskesaft´s) mulighed for at tjene flere penge. Hvilke bekrænsninger gør vi os ved at vælge en open sourse løsning frem for at kode en hel shop fra bunden?

Jimmy

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 14:23

Mikkel Mikjær Christensen:

Dimsedut:

Det som vi forsøger at gøre her, og som alle pånær dig _har_ forstået, er at vi fortæller trådstarter hvad en webshop normalt koster!

Vi illustrerer hvor meget arbejde der ligger i at lave det og herefter kan han jo så regne ud at 600kr om måneden for en webshop, er utrolig billigt :)

Det tager vel ikke mere end et kvarters tid at smide en oscommerce webshop op - og så måske en time hos en it-mand for at få ham til at sætte betalingsmodulet op hvis der skal være dankortbetaling.

Er jeg helt galt på den her?

600kr om måneden er helt ude i hampen fordi værdien af hostingen er under 100kr (et godt stykke under) og de udover det ikke leverer nogen egentlig månedlig ydelse.

Der skal ikke sammenlignes med hvor lang tid det ville tage kunden selv at lave, men hvor lang tid det ville tage en konkurrent at banke et lignende produkt op.

En webshop i sig selv er ikke noget værd - køber du scannet betaler du for "brandet".

VH Jørgen Olsen

Side 3 ud af 4 (37 indlæg)