Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp vedrørende lovgivning

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Frederikssund
Tilmeldt 4. Dec 08
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg har et lettere dumt spørgsmål:

Jeg har hørt, at når man importerer drikkevarer fra udlandet (I dette tilfælde Tyskland), så skal der etiketter på varerne, der informerer forbrugeren om indholdet, næringsstoffer osv. Hvor er det muligt at finde flere informationer om det? For det lyder da som lidt af et problem, hvis man køber fra en anden leverandør end selve fabrikken - så skal jeg stå i mit ansigts fodsved og sætte dem på eller betale en anden for at gøre det?

På forhånd tak!

Marcus Henglein

Besøg Terry - en intelligent hundeservice, der bl.a. guider dig hen til det rigtige hundefoder.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 15:29

Hej Marcus

Det er Fødevarestyrelsen der administrerer reglerne, så det vil være oplagt at kontakte dem. Du kan muligvis også finde mere information her  http://www.foedevarestyrelsen.dk

Jeg er ganske overbevist om at der ikke er nogen vej uden om mærkning på dansk på fødevarer/drikkevarer solgt her i Danmark, hvilket også er ganske fornuftigt så folk kan se hvad det rent faktisk er de indtager.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:23

Hej Marcus,

Først og fremmest gør som Anders foreslår - kontakt Fødevarestyrelsen. Hvor slemt det er med mærkningen afhænger af hvilken type drikkevarer du tænker på. Eksempelvis skal der på vin stå "indeholder sulfitter". Det er en EU-regel og helt hen i vejret for al vin inderholder sulfitter.

God jul

Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:11

Hej!

Du skal tilmelde dig som importør hos Dansk Retursystem, som administrerer pantmærkeordningen.

Fra Frederikssund
Tilmeldt 4. Dec 08
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 11:49

Hej alle

Tak for svarene :-)

I må have en god jul og et godt nytår!

Mvh. Marcus

Besøg Terry - en intelligent hundeservice, der bl.a. guider dig hen til det rigtige hundefoder.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:10
Marcus, what happened about this? I would really like to know as i have a similar problem
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)