Hej Amino Håber på lidt hjælp her, da min makker og jeg forhandler omkring fordelingen af anparter i et kommende ApS, men er gået lidt i hårdknude. Situationen nu: Han har lagt 62000 kr. til at starte en virksomhed. Disse penge har gjort at vi nu har alt klart med online salg, offline salg osv. Han kom med pengene og jeg kom med ideen. Fordelingen blev 50/50 af virksomheden + at jeg skal have løn for driften. Lønnen udregnet på salget og hvad der var tilbage af overskud ville så være 50/50 % Det meget positive er så at der nu er kommet en 3 part ind i billedet. En 3 part der er villig til at købe 1/3 af virksomheden for 62000 kr. og endnu bedre poste 150000 kr. årligt i reklamer (markedsføring) i virksomheden. Deres krav er at vi står for driften (altså ikke får løn) mod at de så ligger de 150000 til markedsføring. Dette vil vi gerne være med til og skal nu fordele de resterende 67 % mellem os. Forskellen mellem os er at jeg står for driften mens han er silent partner. Hvordan vil du mene at fordelingen vil være mest fair? Jeg håber at de erfarne invistorer vil komme med forslag her, da det helst ikke bare skal være en "fornemmelse" men gerne bygget på erfaring.
Mvh ..... den anonyme |
Det lyder meget enkelt:
Du har accepteret at værdien af din arbejdskraft udgør 150.000
så når overskuddet overstiger 225.000 vil det blive fordelt med 1/3 til alle
Indtil da fordeles det med 1/3 til 3.part og resten til dig.
Men konstellationen lyder ikke god, jeg får tændt advarselslamper på denne 3. part.