Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Caféejer holder juleaften for fattige familier

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Yilmaz Dulut som er caféejer i Hillerød, har besluttet at invitere fattige familier i Hillerød til en gratis julemiddag juleaften.

På trods af at Yilmaz selv er muslim og altså ikke fejrer jul, så har han taget initativ til at Hillerøds økonomisk trängte familier kan komme ned på hans café juleaften og få julemad, hygge og besøg af julemanden som har gaver med til børnene.

Du kan læse mere om Yilmaz Duluts initativ ved at klikke her.

DSU Hillerød har valgt at støtte op om initativet, og afholder derfor på lørdag d. 20 december mellem kl. 13 0g 17, en indsamling på Torvet i Hillerød hvor vi kan komme ned med julegaver til børnene, samt skænke en mønt som vil gå ubeskåret til Børnenes Kontor.

Da jeg berettede for min kæreste Margareta om initativet med at hjælpe fattige familier til at få en hyggelig juleaften med middag og gaver, troppede hun næste dag op hos sin arbejdsgiver og fortalte alt om det. Hvilket resulterede i at der kommer en masse lækre Chokolader til Yilmaz Duluts gæster juleaften.

BR Legetøj på Slotsgade i Hillerød har også indvilliget i at komme ned på Torvet på lørdag med en masse gaver som skal i julemandens sæk d. 24..

Begge dele er jo helt fantastisk, og mere end hvad vi havde regnet med!

I dag kommer min gode ven Jonas Witt Hansen så til at gå Hillerød tyndt, i håbet om at få endnu flere virksomheder og forretninger til at give en håndsrækning til fattige familier, eller til Børnenes Kontor.

Personligt er det mit inderligste juleønske at vi får samlet nok julegaver ind, så primært alle børn, og også voksne kan få en enkelt lille gave med sig hjem.

Du kan læse mere om indsamlingen d. 20. på Facebook, hvor Du også kan blive holdt opdateret, ved at klikke på følgende link:

http://www.facebook.com/event.php?eid=44626602107

Hvis Du har lyst til at kigge forbi Torvet i Hillerød på lørdag, og har lyst til at skænke en mønt eller en julegave, så der er nogle børn og voksne der vil få en glad og fredfyldt jul, så er Du meget velkommen. Du er også meget velkommen hvis Du bare har lyst til få en sludder for en sladder og hyggesnakke lidt.

Hvis Du vil vide mere om indsamlingen eller hvis Du har lyst til at støtte og ikke kan møde op på Torvet i Hillerød, så kan Du enten skrive eller ringe til Mikael Lemberg som er byrådsmedlem i Hillerød og næstformand i DSU:

Telefon: 53 377 988
E-mail: mail@mikael-lemberg.dk

eller til Jonas Witt Hansen som er afdelingsformand i DSU Hillerød på:

Telefon: 24 23 89 53
E-mail: jonas_witt_hansen@net-dialog.dk

Du kan selvfølgelig også bare sende mig en personlig bedsked her på Amino, så skal jeg nok sætte dig i kontakt med enten Mikael eller Jonas.

Jonas har i et øjebliks begejstring sagt til mig, at han skriver et personligt takke-/julekort til de virksomheder der vil give lidt gaver til de fattige familer og specielt børnene, så giv ham nogle meget travle dage op til jul :)

Alle gaver vil blive overrakt julemanden, så han kan give dem til de ventende børn juleaften.

Hvis Du ønsker at støtte Børnenes Kontor i deres arbejde med at hjælpe vores børn, kan Du overføre dit bidrag til DSUs bankkonto i Arbejdernes Landsbank på konto: 5301-0000375911.

Du må meget gerne skrive dit navn/virksomhedsadresse og "Børnenes Kontor" på indbetalingen, så vil DSU sørge for at pengene bliver videresendt samlet og ubeskåret.

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Fra København
Tilmeldt 11. Dec 08
Indlæg ialt: 101
Fra  Bolette Obbekær - Bedre web Skrevet kl. 11:24
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

"..... så blev det atter jul"

Der er er da en, der virkelig har fanget hvad det handler om - hatten af for alle dem, der hjælper og især for Yilmaz.

Smile

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Skrevet kl. 06:21

Jeg har fået en melding om at yderligere 8-10 forretninger har sagt ja til at donere lidt gaver til børnene.

Tak! :)

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 10:07

Dejligt initiativ. Virkeligt godt at høre at så mange støtter op. Godt gået til jer alle! 

Er I sikre på at nogen kommer? Hvis ikke, bør I nok tale med socialchefen på kommunen i dag og bede ham/hende om at få ordet ud til nogle af de mest udsatte familier i kommunen.

Jeg har ikke varer at sende, men hvis I kan bruge en plovmand til noget, så send mig lige en besked med et kontonummer, Dimitri.

Hilsen Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Skrevet kl. 10:30

Anders Saugstrup:

Dejligt initiativ. Virkeligt godt at høre at så mange støtter op. Godt gået til jer alle! 

Er I sikre på at nogen kommer? Hvis ikke, bør I nok tale med socialchefen på kommunen i dag og bede ham/hende om at få ordet ud til nogle af de mest udsatte familier i kommunen.

Jeg har ikke varer at sende, men hvis I kan bruge en plovmand til noget, så send mig lige en besked med et kontonummer, Dimitri.

Hilsen Anders

Så er der sendt dig en PB :)

Jeg har ladet dit spørgsmål gå videre til Jonas Witt Hansen som vil tage det op med de rette personer.

Tak for støtten!

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 10:51

Så er plovmanden sendt afsted! :-)

Håber at I sammen med alle ungerne og deres forældre får en super dag!

Hilsen Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Skrevet kl. 11:14

Jeg siger mange tak! Yes

Det bliver stort at se lysene i børnenes øjne når de alligevel får en god juleaften.

Tak Anders!

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Skrevet kl. 16:08

Så er vi oppe på 15 butikker og virksomheder der har valgt at give gaver til den 24. december! Big Smile

Fra Lystrup
Tilmeldt 1. Nov 05
Indlæg ialt: 614
Fra  wilhelmsen.tv Skrevet kl. 19:09

stor stor respekt for sådan et arrangement. Det er sku vejen frem, og sikke masse pr den cafe får på sådan en aften:-)

Glædelig jul til alle.,

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Skrevet kl. 21:40

Christian Wilhelmsen ( WIl ):

og sikke masse pr den cafe får på sådan en aften:-)

Ja, gode handlinger avler god karma :)

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)