Henvender din virksomhed sig direkte til private forbrugere, enten i lokalområdet som detailvirksomhed eller webbaseret firma, så er dette uden tvivl interessant for dig : Som alle andre forretningsdrivende arbejder du på at fastholde og udvide din kundekreds. Klog markedsføring er her en nøglefaktor, altså effektiv markedsføring til lavest mulige omkostninger - for synliggørelse er forudsætningen for salg og vækst. Analysevirksomheden Mediawatch konstaterer i en prognose for 2009, at alle reklamemedier står foran omsætningsnedgang pga. den internationale krise - hårdest ramt bliver ikke overraskende de trykte medier. Og dog...undtagelsen er netbaseret online markedsføring, som spåes en fremgang på ca. 20% næste år. I de senere år er veldrevne netaviser skudt op - både landsdækkende drevet af de større bladhuse, branche- og temaorienterede som f.eks. Ingeniøren og ikke mindst private netaviser med lokal fokus på nyheder, kultur, sport og handelsliv. Sidstnævnte udgør en potentiel guldgrube for B2C virksomheder, men meget få har endnu fået øjnene op for dette. Baggrunden er den, at veldrevne lokale netaviser idag nyder utrolig popularitet i lokalsamfundene, og med gratis adgang og kontinuerlige opdateringer af lokal nyt, er besøgstal- og hyppighed helt i top og dermed relevansen og potentialet som reklamemedie. Som forretningsdrivende, er udfordringen at finde effektive metoder for synliggørelse og markedsføring, hvor forholdet mellem annonceudgift og indtægter er gunstigt. Annoncering i trykte medier er sædvanligvis dyrt, og ofte læses/skimmes trykte medier kun een gang, altså har du ofte kun ét skud i bøssen for at påvirke læseren. Fordelen ved de trykte medier har historisk set altid været, at der var store læsertal, men her haler netaviserne kraftigt ind, og kan tilbyde helårlig annoncering til priser der modsvarer få ugers markedsføring i trykte medier. Da din online annonce tilmed vises igen og igen, ofte titusinde gange om måneden, er antal skud i bøssen altså tilsvarende for at "ramme" potentielle kunder. Vores forslag lyder : Forøg effektiviteten og synligheden af din annoncering - og reducér samtidig dine markedsføringsomkostninger. For flere oplysninger og gratis rådgivning kontakt NetAvisernes Reklame Booking på kundecenter@narb.dk, og læs mere på www.narb.dk
|
Hej igen - her får I lige linket jeg refererer til : http://mediawatch.dk/artikel/mediemarked-ned-med-62-procent
MM.