Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kelkoo.dk

Side 4 ud af 5 (44 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 21:42 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Du har nok ret, jeg ved ikke lige hvordan de tæller.
Men igen i dag har der været gang i den. En eller anden franskmand har klikket 19 gange på min Exchange Server annonce der koster mig 1.1 US$ pr. klick..

Dbh Martin
Tilmeldt 19. May 05
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 23:06 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er en spændende debat vi har kørende, det ser især spændende ud med adwatcher...hvilket sikkert hurtigt ksn tjene sig hjem. Fik svar fra kelkoo i dag, de påstod som Jens sagde at det var pga jeg stod registreret i deres fimaindeks. Hvilket jeg aldrig har bedt om. Skulle nok have haft adwatcher kørende så jeg kunne tjekke om det er fup eller fakta.

Er der nogen som kender nogle attraktive steder at annoncere online? Har fået tilbudt dba.dk er det noge der har erfaringer med dem? Kan det betale sig at lave banner annoncer eller er tekst annoncer bedre købt?
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 23:33 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Vi checker Comon ud lige i øjeblikket, jeg kan godt komme med en status når kampagne er slut.
Så har vi fået taget røven af Looksmart og Kanoodle, totalt svindel og humbug. Heldigvis små penge, men alligvel ærgeligt.

Dbh Martin
Tilmeldt 19. May 05
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 23:44 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Det lyder bare supert;-) For der er ellers nok websites at smide pengene efter
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 14:38 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Her er en rigtig god artikel om snyd med søgemaskine klicks eller "Click Fraud" som det også hedder.
http://searchenginewatch.com/searchday/article.php/3503376

Jeg har massive problemer med klick snyd for tiden og jeg får da lidt hjælp af Adwatcher, men jeg syntes efterhånden at svindlerne bliver mere og mere avancerede.

Dbh Martin
Fra 9240 Nibe
Tilmeldt 22. Sep 05
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 13:26 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige et par kommentare.

Ads og banner reklamer har aldrig haft mere omsætning end lige nu - ikke engang i de "gode gamle boble-dage" så man skal slet ikke undervurdere mulighederne for dem!
 
Ang. samme ip-adresse. Vi kigger meget på statistikker og hvor folk kommer fra, og hvor lang tid de opholder sig på samme side osv.
Vi har oplevet at samme ipadresse er inde flere gange, men man skal huske på at i større virksomheder vil alle klienter have samme eksterne ip-adresse. Derfor KAN det være at nogle kollegaer rundsender en side med linket som der klikkes på, og dermed vil den samme ip-adresse dukke op, selvom det er fysisk to forskellige maskiner/mennesker der har klikket.
Normalt vil de dog rundsende et link til den rigtige side hvis det er interessant, frem for et link til hvor reklamen findes....
 
Dette var mest til information til de personer som nu mistænker samme ip-adresse for at være snyd eller lign.
 
Ellers kanon-tråd!
 
Med venlig hilsen
 - René R. Nygaard
   Reliable Availability
 
Fra Hørsholm
Tilmeldt 19. Oct 05
Indlæg ialt: 451
Fra  NoTanShop.com Skrevet kl. 12:39 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Har lige smidt Kelkoo.dk på porten. Jeg har hele sommeren solgt solskærme til barnevogne og den første gang en regning fra Kelkoo.dk på 300 kr. Næste gang 400 kr. Næste gang 500. Den dyreste var fra den sidst måned hvor der ikke har været sol, og jeg kan se at antallet af besøgende hos mig andre steder fra er faldet med 30-40%. Har så sendt en klage til Kelkoo.dk. Hvorefter jeg har opsagt samarbejdet med Kelkoo, da jeg heller ikke har fået de lovede ugentligt statistikker. Nu er det så heldigt at jeg køre statistik på min side så jeg kan se hver der har været inde, hvornår og hvor længe.
 
SVAR: fra Kelokk: Det beklager jeg meget, men der er registreret et forkert kundenummer i
systemet, og de statistikker, der er udsendt til dig én gang ugentligt, har derfor vist nul.
Det undrer mig, at du ikke tidligere har kontaktet mig og stillet spørgsmål omkring den tilsendte statistik, der jo altså har vist nul hele tiden. Det er klart at vi ikke kan tjekke alle vores 300 kunder hver måned, men havde du kontaktet os, kunne denne fejl have været rettet med det samme.
 
Jeg vil ikke anbefalde Kelkoo.dk, hvis de har et sådanne et rod i deres system. Brug heller dine reklame penge et sted.


  
Tilmeldt 22. Oct 05
Indlæg ialt: 5
Fra  Cron Skrevet kl. 12:43 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har haft en hel del problemer med clickfraud på min side. Efter at have registreret et af de "gyldne" AdWords, som beskriver det produkt, jeg sælger, er det gået fuldstændig amok. Det er lidt ærgeligt for uden dette AdWord er Googles annoncesystem fuldstændig ubrugeligt for mig og nogen prøver tilsyneladende at forhindre andre i at registrere ordet.

Jeg har brugt annoncesystemet omkring et halvt års tid, men efter at have aktiveret min nye kampagne igår, gik der ikke mere end 2 minutter før havde jeg fået omkring 30 klik. Naturligvis deaktiverede jeg den med det samme og prøvede i løbet af aftenen med forskellige konfigurationsindstillinger såsom at begrænse det geografiske område, hvor min annonce bliver vist. Jeg antog først at det var én eller anden form for snyd, hvor vedkommende placerer annoncen på sin egen side og derefter klikker for at generere annoncekroner til sig selv, men det er åbenbart ikke tilfældet, for problemet fortsatte efter jeg havde valgt kun at vise annoncen, når nogen søger på ordet på Google. Klikfesten fortsatte dog med det samme, når jeg havde aktiveret min annonce, så jeg kan kun se, at det må være en konkurrent, som forsøger at udelukke andre annoncører.

Jeg har nu analyseret mine logs og vedkommende, som genererer kliks benytter tilsyneladende et eller andet form for værktøj, som er istand til at skifte proxy fra klik til klik. Det er, så vidt jeg kan se, altid en offentlig proxy og nogle af disse proxies sender mig tilfældigvis også en "X-Forwarded-For" HTTP header og oprindelses IP-adressen er altid den samme i Malaysia. I de tilfælde, hvor jeg ikke kan se den oprindelige IP, ser det ud som om klikkene kommer fra overalt på kloden (i.e. forskellige IP adresser).

Det er helt sikkert et værktøj, som bliver brugt, da kun den URL, som min annonce peger på, bliver indlæst. Ingen billeder, favicon, stylesheet, billeder eller noget af det andet, som findes på siden og som man må forvente at en browser vil forsøge at indlæse. Desuden kommer klikkene med mellem 0-30 sekunders mellemrum. Nogle gange 3 på én gang..

Jeg har kontaktet Google, så nu er jeg spændt på at se, hvad de siger til det. Indtil videre er AdWords ihvertfald ubrugeligt for mig..

Mvh Mads

PS: Fandt frem til dette forum, da jeg søgte information om en af de mistænkelige IP adresser, jeg har observeret. Den sidste IP på listen i Martin Thorborgs indlæg på forrige side optræder også i min log, men det ser ikke ud til at det er et værktøj der genererer disse kliks (ikke desto mindre er de dog svindelkliks alligevel, så vidt jeg kan se).. :)

Fra Køge
Tilmeldt 13. Sep 05
Indlæg ialt: 456
Skrevet kl. 14:18 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

I forbindelse med en www.herremesse.dk jeg holdt brugte jeg en del services fra N-Com som står bag ComOn og de andre ting som N-com udbyder.

Det kan jeg under ingen omstændigheder anbefale - deres besøgstal hormonerer overhovedet ikke med min egen statistik. At de så ovenikøbet brændte mig af med at give mig en masse gearmagasiner til uddeling på messen som var op i mod et år gamle gjorde selvfølig heller ikke helhedsindtrykket bedre. (Var en del af en samlet pakke hvor jeg var lovet gearmagasiner - glemte lige at specificere hvor gamle de måtte være).
 
Jeg har snakket med flere som lige som jeg mener at deres statistikker og angivne tal på udsendelse af nyhedsbreve er direkte løgn - eller i bedste fald stærkt fejlagtige.  I sammenligning med andre nyhedsbreve jeg brugte penge på var der sjovt nok en meget MEGET lavere tilmelding til nyhedsbrevet i forhold til antal besøgende.
 
Så jeg hører da gerne om dine erfaringer med dem.
Fra Ballerup
Tilmeldt 15. Aug 05
Indlæg ialt: 175
Fra  Survee ApS Skrevet kl. 15:05 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Så har vi dags dato opsagt vort samarbjede med Kelkoo også. Dog ikke uden først at skulle igennem en meget spændende telefonsamtale med deres sælger, der dybest set gik ud på at det jo nok var vores egen skyld alligevel.

Status er at vi i November måned fik 2.578 klik fra dem, svarende til kr. 4.833,- inkl. moms. Ud af de klik har vi fået 13 salg registreret via TradeDoubler - dvs. en konvertering på 0,005%.
 
I hele samarbejdet har de ikke registreret vores produkter rigtigt på deres side. Det fik jeg så svar på idag (efter at have klaget over det i 2 måneder) - det er fordi produkttypen (f.eks. BH eller Trusse) ikke indgår i navnet af produktet. Det står godt nok i kategorien og typen, men dét kan ikke bruges.
 
Da jeg spurgte hende om hun selv syntes at 0,005% var et godt resultat var svaret at det jo godt kunne være at Tradedoubler ikke registrerede alle salgene helt korrekt pga. cookies hos brugeren. "Nå, jamen hvordan ved i så at i registrerer klikkene rigtigt?" - "Jamen dét er jo noget andet".
 
Desværre har jeg ikke kunne få AdWatcher til at virke op imod Kelkoo, så jeg har ikke selv haft mulighed for at registrere besøgende og salg. Men det er godt nok bittert at smide 5.000 ud til en reklamekampagne som har været penge ud af vinduet.
 
Så, slut med Kelkoo herfra også.
 
Side 4 ud af 5 (44 indlæg)