Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

under 18 og Job ?

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)
Fra Aabenraa
Tilmeldt 4. Oct 08
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Webco_dk jeg har skrevet en mail til dig, venter bare på svar nu ;)

Fra København
Tilmeldt 19. Jun 07
Indlæg ialt: 560
Skrevet kl. 16:24

EmielB:

Er der i Joomla mulighed for betalingservice ?

Sådan at man kun kan lave en anonce hvis man betaler ?

Jeg kender ikke Joomla, men ved, at det er meget populært. Men til CMS'er som Joomla og Drupal findes der masser og masser af plugins, og som sagt er det, du er ude efter et "classifieds"-system. Og selvfølgelig vil der i sådan et system være mulighed for at integrere et betalingssystem. Prøv at søg på google, der findes sikkert masser af classifieds-scripts.

Hvis du har mod på selv at finde ud af, hvordan man kan gøre tingene, så brug lidt tid på at undersøge de muligheder, der findes! Jeg vil vædde med, at den bedste løsning er den af dem, der ikke koster en krone!

Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Apr 07
Indlæg ialt: 1288
Fra  Nutimo Consult Aps Skrevet kl. 16:26

God idé, markedet her er slet ikke ene-ejet som jobmarkedet er af Jobindex.

Men du skal forvente en mindre tilslutning til projektet, og nok overveje at istedet for kalde det en >18 portal, så lav det til noget fritidsjob portal. Da der er mange studerende som er langt over 18.

En anden ting, det er jo som du nok har gennemskuet ikke gratis at komme igang med, men alligvel et rimelig simpelt system du skal have dig. Hvor du nok skal gøre lidt mere ud af hvordan du fremstiller dig selv, det kræver nok en del fodarbejde og lidt flere penge på markedsføring.

En ting du skal spørge dig selv om, er hvor mange penge du vil få ud af det i forhold til hvad omkostningerne vil være?, da de fleste som har fritidsjob,
Kiosker/Café/Avisbud/Arbejdsdreng/Rengørings hjælp.

De smider det i skrivende stund op i den lokale avis, når de skal have nye medarbejdere. Da kvallifikationerne og kravet til den "perfekte" medarbejder ikke er aktuel. Så markedet for deltidsjob-annoncer er kun en promille af hvad markedet for Fuldtids annoncer er.

Du skal nok bruge noget tid på at undersøge

• Hvor meget vil det koste i opstart for system + design.
  • Hvor meget vil det koste at drive
  • Hvor meget tid vil du ofre i det
  • Hvor mange kunder regner du med at have om måneden?
  • Hvad skal en annonce koste hos dig
  • Omkostninger for PBS og Server
  • Markedsførings udgifter

Btw, Jobindex har temmeligt fornuftige priser på deres Annoncer, det er faktisk rimelig billigt.

Dette indlæg har aldrig været for at skyde dig ned, jeg vil gerne se dette projekt realiseret, men det kræver altså en del arbejde og penge. Især hvis du regner med at skulle leve af det.

Podcastvært, Direktør i Content Marketing & SEO Bureau

Fra København
Tilmeldt 19. Jun 07
Indlæg ialt: 560
Skrevet kl. 16:37

Simon Elkjær:

Du skal nok bruge noget tid på at undersøge

• Hvor meget vil det koste i opstart for system + design.
  • Hvor meget vil det koste at drive
  • Hvor meget tid vil du ofre i det
  • Hvor mange kunder regner du med at have om måneden?
  • Hvad skal en annonce koste hos dig
  • Omkostninger for PBS og Server
  • Markedsførings udgifter

Jeg er ganske uenig! Det synes jeg ikke, han skal bruge tid på at overveje, for det er ikke væsentlig lige nu.

Punkt 1 og 2 kan være 0 kr., hvis han bruger tid på at finde de ting han skal bruge gratis og lave det selv.

Punkt 3: Som iværksætter koster hans egen tid jo ikke noget! Hvis det ikke lykkes, har han fået en masse erfaring, han kan bruge på næste ide.

Punkt 4 og 5: Det er fuldstændig ligegyldigt. En hjemmeside som hans er en 100% skalérbar forretningsmodel. Hvis der ingen kunder er, er der ingen omkostninger. Fokus skal ikke være på salg, men på at skaffe brugere ind på hjemmesiden. Når der så er mange brugere, kan han begynde at sælge, og én ting er helt sikkert - i starten skal annoncer være gratis!

Punkt 6: Server behøver ikke koste mange kr. PBS har han ikke brug for i starten jf. ovenstående. Hvis han skal tage betaling for noget, kan han starte med PayPal, som er gratis at have og kun betales med 3 % af hver transaktion.

Punkt 7: Det er igen fuldstændig skalérbart og op til ham selv. Han kan starte med at være kreativ og benytte de mange former for gratis eller meget billig markedsføring, der findes.

Simon Elkjær:
Btw, Jobindex har temmeligt fornuftige priser på deres Annoncer, det er faktisk rimelig billigt.

Jeg betalte i sin tid ca. 1.200 kr. for at få en jobannonce vist på side øv i en måned. Det fik jeg 3-4 henvendelser på. Det synes jeg ikke, er billigt.

Simon Elkjær:
Dette indlæg har aldrig været for at skyde dig ned, jeg vil gerne se dette projekt realiseret, men det kræver altså en del arbejde og penge. Især hvis du regner med at skulle leve af det.

Det kræver en masse arbejde, men det kræver ikke nødvendigvis nogen penge. Jeg tror ikke, han regner med at skulle leve af det lige med det samme!

Fra Aabenraa
Tilmeldt 4. Oct 08
Skrevet kl. 16:42

Hej Simon Elkjær

Mange tak for komentaren, det var faktisk lige hvad jeg havde brug for,

Jeg ved godt det vil tage noget tid, og derfor vil jeg starte med at lave en undersøgelse på forskellige sider hvor der er mange unge (f. eks. facebook og arto) for at finde ud af hvor mange der ville bruge sådan en hjemmeside.

Kan godt se der er mange udfordringer, og er ikke sikker på jeg får det realiseret, men jeg vil helt sikkert prøve.

Men en ting jeg lige vil nævne er at det ikk skal være for folk over 18, fordi at de har flere muligheder for at finde jobs i forvejen, og jeg tror ikke det vil virke (Hvad mener i andre ?)

Hilsen Emiel

Fra Aabenraa
Tilmeldt 4. Oct 08
Skrevet kl. 16:47

Og ja med hensyn til design af siden, er en af de ting jeg har lært på siden, at designet ikke er vigtigt hvis idéen holder :)

Så det behøver ikk komme til at koste så meget ;)

Fra Thisted
Tilmeldt 17. Apr 07
Indlæg ialt: 176
Skrevet kl. 20:30

Hej Emiel

Jeg har tidligere kommenteret på denne idé.

Er det din tanke, at arbejdspladserne eller de jobsøgende skal oprette annoncerne?

Hvis 1, skal du ihvertfald lave en form for markedsundersøgelse først. Det behøver ikke være noget stort - ring til 10 -15 lokale gesjæfter, som du kunne forestille dig benytte tjenesten. Jeg har selv arbejdet i den præcis samme idé, og ringede til en række virksomheder.

Desuden har jeg som 15-årig lidt erfaring med at søge jobs. Det er rigtigt svært! Der er en enorm mængde unge mennesker fra 13-18 som gerne vil have et job, og der er så få jobs at tage af. Det er ikke ret mange steder, man overhovedet kan bruge en ungarbejder, der er en masse regler på området. Bl.a. må man ikke arbejde blandt maskiner, ikke løfte ret tunge byrder (vi snakker max 6-8 kg) og desuden kræver det ofte et kørekort eller lignende, når man skal løbe ærindrer for arbejdspladsen. Derfor tror jeg, at mange virksomheder er påpasselige med ungarbejdere, og da der ikke ret ofte er et reelt behov, er udbuddet naturligt nok lavt.

Jeg arbejder på nuværende tidspunkt i et advokatfirma som bud, og netop mit job er kraftigt baseret på tillid, da jeg dagligt skal håndtere kontanter og lign.

Derfor tager arbejdspladsen kun "kendte" mennesker ind. For eksempel er det andet bud søn af en af advokaterne.

Ligeledes andre steder, hvor der rent faktisk er et stort behov for ungarbejdere, eksempelvis banker/sparekasser. Her er der rent faktisk et stort behov, men igen er det et betroet job, hvor der er værdier involveret.

Deraf kan man måske udlede, at arbejdspladserne ville have svært ved at "tage nogen ind fra gaden". Det ville min arbejdsplads ihvertfald aldrig gøre.

Nu er det jo unge mennesker vi har med at gøre, og sådanne er jo notorisk upålidelige Big Smile

Men resultatet af dette bliver kort og godt, at man henter sin arbejdskraft hos medarbejdere i eksempelvis banken. Derfor vil disse altid stå først i rækken.

Jeg tror såmænd godt at din idé kan føres ud i livet, og måske også blive en succes, men det bliver svært!

Dette indlæg virker måske negativt, men jeg vil egentligt bare sige, at du virkeligt skal arbejde hårdt for at nå ud til virksomhederne, som jo et eller andet sted er dem der "bygger websitet op" i form af deres annoncer.

Jeg kan godt lide idéen, men den kræver en hel del forarbejde.

Med venlig hilsen

Jakob

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 20:34

Du skal have fat i en der kan PHP/ASP og få det lavet ordenligt. Ellers er det uproffesionelt og besværligt at få stablet på benene.

Men prøv at hør omkring hvad det vil ligge i etc. kan være du finder en god og billig løsning.

Fra Aabenraa
Tilmeldt 4. Oct 08
Skrevet kl. 20:43

Ja i har nok ret angående det bliver svært, jeg jeg vil prøve at ringe lidt rundt :)

Angående det med at få lavet en hjemmeside, kunne det da være spændende lige at høre nogen bud her inde fra.

Jeg vil gerne lige høre hvilken prisklasse sådan en side kommer til at ligge i.

Hilsen Emiel

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 23:35

Jeg vil også lige nævne youngjob.dk. Det er en side i kraftig vækst, lige nu er den dog rimelig rodet..

Den har det du snakker om, så du vil have en klar konkurrent, desværre. Men held og lykke med det, ideen er rigtig god!

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)