Vidste ikke lige hvor den skulle ligge, så nu smider jeg den her :) 1. Kan man have en firma motorcykel i et firma, ligesom man har firma bil ? 2. Da man ikke kan have en motorcykel på gule plader, så skal der betales moms af den, men må jeg så bruge den privat også. 3. Kan man få kørselsgodtgørelse for en privat motorcykel, hvis man bruger den til erhverv ? 4. Kan man bruge en motorcykel som start kapital, hvis man starter et ApS ? 5. Kan man købe en motorcykel for den start kapital som man smider i et ApS ? Ved sku godt at de er lidt mærkelige, men på forhånd mange tak til dem som svare. |
1. Kan man have en firma motorcykel i et firma, ligesom man har firma bil ? JA
2. Da man ikke kan have en motorcykel på gule plader, så skal der betales moms af den, ja men må jeg så bruge den privat også. Ja men du bliver beskattet af fri motorcykel. Jeg vil sige det sådan at du skal have særdeles gode grunde hvis du ikke skal beskattes privat.
3. Kan man få kørselsgodtgørelse for en privat motorcykel, hvis man bruger den til erhverv ? Ja hvis den ligger udenfor firmaet. Samme satser som bil.
4. Kan man bruge en motorcykel som start kapital, hvis man starter et ApS ? Ja
5. Kan man købe en motorcykel for den start kapital som man smider i et ApS ? Ja men husk den private beskatning af råderetten og den er dyr (et skøn)