Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Finansiering af virksomhed

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Dec 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 08:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle !

Jeg er ny på  Amino og har allerede haft meget ud af at læse en del indlæg. Jeg sidder p.t. med mulighed for at overtage det firma jeg har arbejdet for i en del år. Jeg skal "bare" bruge 350.000,- til finansiering.

Har fået hjælp fra konsulent vedr. vækstfond, men oplever finanskrisen for fuldegardiner og bliver afvist af alle banker vi taler med. Alle siger det samme = Projektet, budgetter, forretningplaner kan der ikke sættes en finger på - men da vi netop har købt hus, er argumentet fra bankerne at de ikke ønsker at gå ind i sagen.

Er der nogen der har ideer til alternative lånemuligheder. Vi har selv 50.000,- at skyde i projektet.

Flynet

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er det for en virksomhed. En personlig virksomhed eller et selskab ?

Kunne man ikke overveje

1) at udstede et gældsbrev til sælger, naturligvis mod at købesummen øges lidt (kursregulering).

2) at slanke virksomheden/selskabet via forudgående udbytteudlodning til sælger, eller optagelse af lån i virksomheden

3) at udnytte muligheden for at en virksomhed (selskab) kan give sine medarbejdere aktier/anparter op til 10% af årslønnen. Dvs. i alt 20% hvis du får en portion nu og en på den anden side af nytår. Du kan så acceptere en lønnedgang i stedet.

 Har man slet ikke haft tanker i den retning på banen i rådgivningen overfor dig ?   

     

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)