Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sparringspartnere til ambitiøst koncept søges

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Apr 06
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer!



Jeg har igennem et stykke tid gået og leget med en tanke om at ændre markant på danskernes vaner, holdninger og forestillinger om bl.a. det at ville skabe sig succes og have succes. Et angreb på janteloven om du vil.



 



Min vision med konceptet er at lave om på den måde vi - danskerne - tænker. Dvs. et holdningsskifte. Jeg vil have meget mere tro, lyst, mod, vilje og positiv indstilling ind i hovederne på folk.



 



Jeg ved selvfølgelig at det er et meget ambitiøst mål, men ikke desto mindre så ved jeg at det kan gøres. Og jeg har også nogle idéer til hvordan. En af dem er at involvere virksomhederne rundt om i landet - dvs. lave dem til ambassadører for mit projekt. Vel at mærke ambassadører med visse forpligtigelser. Et andet er at skabe en fond som skal have til formål at fremme denne indstilling til tingene. Fonden kunne eksempelvis støtte uddannelsesmæssige tiltag som giver folk større forståelse for en positiv attitude eller belønne enkeltperson som er levende eksempler på tankerne bag. Plus et par andre idéer.



 



Det hele har jeg tænkt mig at samle på en hjemmeside så Danmark kan følge med i forandringen.



 



I den forbindelse kan jeg ikke lade være med at bruge amino.dk som et meget godt billede af danskerne. Selvom vi burde repræsentere iværksætterånden i Danmark, så dukker der jævnligt sure opstød op. Og det er præcis den holdning jeg vil til livs. Hvad er pointen i at sende dårlige vibrationer i hovedet på folk der har gode idéer? Uden for amino.dk trives den jo nok endnu bedre. Og årsagen er simpel - uvidenhed (fordi folk aldrig er blevet præsenteret for viden på dette område - de ved bare ikke bedre).



 



Tænk på dig selv - er du på noget tidspunkt i dit skoleforløb - langt eller kort - stødt på nogen form for uddannelse ud i "hvordan verden fungerer" på et dybere niveau? Nej vel. Kun få ved det.



 



Men det er altså det jeg vil rette op på. Og til det søger jeg en eller flere sparringspartnere som kan hjælpe mig med konceptet, finde samarbejdspartnere, eventuelt være behjælpelige med at sammensætte en fondsbestyrelse og give gode råd omkring finanieringen af hele dette ambitiøse projekt.



 



Jeg ved at der findes ligesindede ambitiøse folk et eller andet sted som, ligesom mig, kan se en meget bedre fremtid hvor vi virkelig udvikler, inspirerer, glæder og hjælper hinanden på alle niveauer.



 



Det forretningsmæssige ligger mest i de muligheder et sådan holdningsskifte bredt i befolkningen ville aftedkomme.



 



Håber at høre fra jer der tror på store forandringer...



 



Brian



 



 



 



 



Side 1 ud af 1 (1 indlæg)