Jeg har læst her på siden at html.dk var et godt sted at starte når man ville sætte sig ind i html sprog og lære at lave en hjemmeside. Jeg sidder så fast ved lektion 13, uploadning af siden til nettet, jeg har hentet programmet firezilla som det anbefales men det ser helt anderledes ud hos mig end det viste skærmprint - jeg har slet ik de samme muligheder for at vælge. Jeg mente mig som der stod på siden også ind på angelfire for at få en plads på nettet, men her virker det som om at man kun kan bruge deres site builder og ikke uploade. Jeg sidder altså fast her og ved ikke hvordan jeg kommer videre. gode råd søges!!
Jeg har på nettet læst mig til at indesign skulle være et godt program til at lave flyers, brochurer og andet reklame med billeder, jeg har hentet deres trial. Men jeg kan ikke i hjælp finde ud af hvor man indsætter et billede?? findes der ik et nemmere program for en som mig der ikke kender til den type programmer. det eneste billederedigerings program jeg har erfaring med er ifranwiew....
|
Nina Bindsted:Jeg sidder så fast ved lektion 13, uploadning af siden til nettet, jeg har hentet programmet firezilla som det anbefales men det ser helt anderledes ud hos mig end det viste skærmprint - jeg har slet ik de samme muligheder for at vælge.
Bruger du Windows?
I givet fald kan du åbne en almindelig mappe og i adressefeltet skrive ftp adressen (ftp://dit-domæne.dk) og så typisk logge ind med de data dit webhotel har givet dig.
Derefter har du en ftp der meget ligner at du blot flytter filer mellem to mapper :-)
Nina Bindsted:Jeg mente mig som der stod på siden også ind på angelfire for at få en plads på nettet, men her virker det som om at man kun kan bruge deres site builder og ikke uploade.
Den navn har jeg ikke hørt siden 90'erne, så vidt jeg husker :-) Deres guide trænger vist til en lille opdatering.
Prøv at kigge ind på one.com eller unoeuro.com - der kan du få webhoteller til en billig mønt og så længe det ikke er en stor og seriøs hjemmeside du har gang så virke de rigeligt.
Nina Bindsted:Jeg har på nettet læst mig til at indesign skulle være et godt program til at lave flyers, brochurer og andet reklame med billeder, jeg har hentet deres trial. Men jeg kan ikke i hjælp finde ud af hvor man indsætter et billede??
Google "indesign tutorial"
Adobes programmer er utvivlsomt det bedste programmer når det kommer til design, omend de ikke bare lige er at kaste sig over. Det er værktøj for de professionelle :-)
En lettere løsning var måske, at du selv starter med at lave et udast i Publisher/word og så finder en grafikker her på amino, måske lidt ung og upcomming, og får ham/hende til at lave indesign-delen for en igen ikke så stor mønt.