Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvem kan hjælpe

Side 2 ud af 4 (35 indlæg)
Fra Galten Østjylland
Tilmeldt 17. Apr 06
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Det vil nok være svært at fange forbrugernes interesse med eksklusiv produkter/placering på en web, som du gerne vil lave - af uendelig mange andre websider.

 

Vi er for længe siden druknet i reklamer. Senest er jo store fladsskærms TV med reklame, og de der alle vegne. Der til de forbruger e-mail folk selv tilmelder sig, hvilket seneste er omtalt emnet på  http://www.erhvervsbladet.dk med pæn salgsfremgang for mange af annoncøre. En ny er http://www.forbrugermail.dk 

 

Den der ejer hylden ejer kunden - ? er aktuel da mange mærkevare taber værdi over for andre Label... Coop Norden - Dansk Supermarked mv.

Læs artikel: http://www.kommunikationsforum.dk/default.asp?articleid=12370

Prøv at bladre igennem - af hvad der er af mange gode artikler på k forum, så vil du blive meget klogere på, om der mulighed for din ide.

 

nankai

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 20:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Nankia prøv at læs hvad der bliver skrevet til dig!!!! Kom dog med noget relavant istedet!!
Tilmeldt 14. Apr 06
Indlæg ialt: 192
Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 5/27/2006 8:09:25 PM
Forfatter: Kenneth Boysen
Nankia prøv at læs hvad der bliver skrevet til dig!!!! Kom dog med noget relavant istedet!!


Jeg tror du taler for døve øren Kenneth.
Det relaterer nok nærmere til noget link-pusheri.

Men om det er det ene eller det andet, så er det ALLE pengene værd.

Hilsen
FlemMming

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Brian (igen)

Nu, hvor du bruger mig som eksempel vil jeg da gerne svare på dine spørgsmål. Det, der afholder mig fra at bruge et beløb på at se en film med et oplæg som omtalt, er at jeg ikke tror på en åbenbaring for $4,95. Jeg forventer nok bare at det er noget øregas. Kenneths beskrivelse gav mig heller ikke mere blod på tanden for at se filmen . Om prisen er rimelig kan jeg ikke sige noget om. Er det rimeligt at det koster 80 kr. for at se X-men? Tja, det afhænger jo af interesse. Jeg vil nok ikke se din film, du henviser til om det så kun kostede $1.

Jeg kom ikke videre på siden da jeg skulle downloade et eller andet (jeg husker ikke hvad) og det gør jeg ikke fra en side, jeg ikke har videre kendskab til og ikke har en direkte faglig relevans. Havde der været noget beskrivelse bagved, der kunne læses uden de store problemer var jeg også kommet længere, da du nu henviste til siden. Så jeg var ikke mistroisk overfor siden eller filmen - jeg er snarere blev klog af skade (af at skulle rydde op på min PC efter alverdens underligheder - men når betalingsbilledet kom frem, ville jeg også stoppe min videre søgning på siden). Jeg var ikke af den overbevisning at du havde noget med siden at gøre, og dette har ikke noget med dig at gøre. Jeg forholder mig til ideen - og ikke dig. Jeg har ingen anden indstilling, at du er et ganske fornuftigt og venligt menneske (jeg har ikke grund til at tro andet).

Jeg kan da glæde mig over at du har fundet vejen. Det føler jeg også at jeg har, men vores "metoder" er nok meget forskellige.

Jeg kan følge Kenneths ide mere om at få en coach, hvis du har behov for at komme videre. Jeg tror mere på at udvikle ens personlige ressourcer end at få en eller anden generel overordnet teori trukket ned over mig. Vi er alle forskellige og det er netop hvad du har i dig og hvordan du udnytter det, der er væsentligt.

 

Vi bliver nok ikke enige og det er jo heller ikke nødvendigvis meningen. Men som sagt er der nogle, der får en skub (spark?) fremad af dit projekt er det helt fint.

 

Hilsen Jakob

Tilmeldt 21. Apr 06
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 06:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Kenneth

Tak for dine ord om filmen og det at lave forandringer i sit liv.

 

Omkring filmen så er det jo fint at du åbenbart kender alt til dette område og efter dit ordvalg at dømme intet har lært af filmen. Samme ordvalg og attitude i dit indlæg afslører dog at der er visse dele af filmen der er gået hen over hovedet på dig.

 

Nå, men din slut kommentar (få dig en coach hvis du vil lave forandringer) giver mig mulighed for at uddybe mine tanker og mit koncept en lille smule så nogen måske kan begynde at se hvad det er jeg vil gøre (jeg fornemmer at det er meget uklart for mange).

 

Tanken er at bringe den viden som du kalder simpel - The Law of Attraction - ind i opdragelsen/uddannelsen af vores unge mennesker, bringe den ud i hvert et hjørne af landet, ind på virksomhederne. Lade den gennemsyre samfundet. Forestil dig hvordan verden ville se ud hvis vi grundlæggende var positive, så muligheder, smilte til hinanden osv. Smed alt brokkeriet væk. Kig dig omkring - gå en tur i byen - hvad ser?

 

Og det er ikke længere væk end en drejning af vores måde at tænke på. Og den kan vi forme i uhyggelig grad på vores kommende generationer - som dem før os har formet vores.

 

Du har fuldstændig ret - det er meget simpelt, men svært at få til at ske.... Jeg vil bare gøre det! Og jeg tror jeg ved hvordan...

 

Så imens du tager en af gangen med din coaching - hvilket jeg håber lykkedes og giver såvel dig som dine kunder store oplevelser/fremskridt/forandringer - så er mit mål at slippe den samme viden som du bruger fri i meget større målestok.

 

Jeg håber at mit indlæg giver nogen en smule mere klarhed over mine tanker og mine planer. Jeg vil blive lykkelig hvis nogen ville kommentere mine planer - glem om du selv umiddelbart tror at det kan lade sig gøre - bare se den verden der ville komme ud af det foran dig. Ville det være positivt? Hvis du synes at det kunne være fedt hvis verden sådan kunne ændres så hjælp mig med mit projekt. Send mig dine tanker - det er den eneste virkelige styrke vi har - vores tanker. Men de er til gengæld også uhyggelige stærke.

 

Mvh og ha'' en super dag!

Brian

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 07:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Brian,

Jeg må ærligt indrømme at jeg ikke ser Janteloven til hverdag som du åbenbart gør. Og jeg kan ærlig talt ikke genkende det lidt dystre billede som du tegner - man får næsten et indtryk af at du mener, at folk er undertrykt siden de ikke udnytter deres potentiale.

Det virker lidt nyreligiøst og frelst i mine øre. Måske du kunne uddybe hvad det er du vil opnå?

Jeg oplever hver dag at folk udfolder sig som de lyster. Nogle erhvervsmæssigt, andre i privatlivet. Bare fordi kassedamen m/k i Netto ikke har nogen blændende karriere kan han/hun jo sagtens udnytte sit potentiale på andre ting i sin fritid med familien. Som spejderleder, som bjergbestiger eller engageret forældre.

Hvordan ser du Janteloven som en begrænsning? Hvor oplever du Janteloven? Prøv at uddyb det lidt...

mvh Carsten


Tilmeldt 14. Apr 06
Indlæg ialt: 192
Skrevet kl. 08:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Carsten,

Jeg kan kun give Brian ret!
At jeg så tror det er en umulig opgave han har kastet sig ud i er noget helt andet.

Janteloven er overALT og er med til at holde folk nede. Der bliver set
skævt til enhver der træder lidt udenfor det gænse billede.

Jeg kunne fylde 30 sider med eksempler, men...

Hilsen

FlemMming

Tilmeldt 24. Oct 05
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 09:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Så må det være min tur til at melde mig på banen!

Jeg er helt enig i, at den danske mentalitet trænger til et kvalitetstjek, og at der er et kæmpe (men uudnyttet) potentiale, som aldrig kommer i spil... simpelthen fordi mange danskere har en negativ tilgang til ALT. Amino-brugerne er heldigvis et eksempel på danskere med en lidt større tro på tilværelsen... Men ja, lad os da give os selv et spark i rø... og kæmpe for en sjovere tilværelse!

 

Af samme grund er jeg jo ved at flytte mig selv, min karriere og min tilværelse til Sydspanien, hvor jeg ser store muligheder for alle med gå-på-mod og en lyst til et bedre liv! Jeg har p.t. ingen penge at proppe i dit projekt, men jeg vil MEGET gerne gøre en indsats for projektet... Jeg kan slå et slag for projektet, bidrage med indhold til siden, rapportere fra Sydspanien til et nyhedsbrev...? You name it...

 

Hvis du vil fortælle lidt mere om indholdet, så er jeg klar på at brainstorme... Evt. en privat besked!?

 

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 09:21
Hvor mange stjerner giver du? :

OK, så lad mig spørge jer der oplever Janteloven: Hvordan har Janteloven begrænset jer, og hvilke ting har I måtte opgive pga. Janteloven?

Jeg kender én som kører store biler, og han havde på et tidspunkt en Maserati. Han oplevede tit at folk råbte SVIN efter ham, og det kunne nogle måske tolke som Jantelov - men er det i bund og grund ikke bare almindelig misundelse?

Som jeg ser det er Jantelov og misundelse noget der tit bliver blandet sammen, men er det ikke to vidt forskellige ting? Jeg har iøvrigt boet 2½ år på den ø hvor Janteloven blev udtænkt (Mors), og ikke engang dér oplevede jeg at Janteloven begrænsede mig.

mvh Carsten


Tilmeldt 24. Oct 05
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 09:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Du har ret, måske blander jeg de to ting sammen... Men det korte af det lange er, at det er misundelsen og pessimismen, som irriterer mig... Janteloven har ikke begrænset mig, men i bund og grund savner jeg i DK en sjovere og mere optimistisk tilgang til ALT!
Side 2 ud af 4 (35 indlæg)