Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvem kan hjælpe

Side 1 ud af 4 (35 indlæg)
Tilmeldt 21. Apr 06
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej!

Jeg arbejder pt. med en idé til en ny hjemmeside - en anti jantelovs side. Visionen er at begrave janteloven og skabe en helt anden tilgang til det at skabe noget og det at nå mål som er lidt ud over det sædvanlige. At få folk til at indse deres potentiale - uanset hvad de foretager sig - og løfte folks bevidsthed. 

 

Jeg vil via hjemmesiden nå bredt i befolkningen - dvs. skabe en landsdækkende bølge af helt anderledes vibrationer og tanker. Det vil jeg gøre via forskellige tiltag som jeg allerede har i støbeskeen.

 

For at komme i gang skal jeg bruge 50-100 tusinde kroner (regner jeg med). En tanke har været at finansiere projektet via 5-10 sponsorer som køber en eksklusiv placering/markedsføring på min side.

 

Min erfaring i den henseende er dog yderst begrænset, så det er her jeg har brug for lidt hjælp og gode idéer. Hvordan griber jeg det an? Hvordan sælger jeg mit projekt til mulige sponsorer/annoncører? Eller skal jeg gå en helt anden vej?

 

Jeg forestiller mig annoncører indenfor livsstilsprodukter - luksusrejser, biler, liebhaver ejendomsmæglere, mærkevarebutikker etc.

 

Håber på masser af hjælp/idéer/gode råd. På forhånd tak for hjælpen.

 

Hvis du er interesseret i temaet for min nye side så kig forbi den her side for lidt inspiration www.whatisthesecret.tv.

 

Med venlig hilsen

Brian Krogh

 

www.wealthandwellnessalliance.com

 

 

  

Fra Galten Østjylland
Tilmeldt 17. Apr 06
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 18:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Janteloven... Ideen er forståelig god nok.

Der er så mange individuelle indgange og niche områder for at starte noget op, at det altid vil strande på den enkeltes evner til at sælge varen/produkt. Man kan ha nok så fantastisk et produkt/ydelse at sælge - ? om kunden kan se værdien, og efterspørger produkt/ydelse uden at sprøge til prisen.

Fra virkelighedens verden: Hvorfor er det besværligt at tiltrække folk med fagligt kvalifikation og kompetence til Social og Sundhedsområdet? Hvorfor er det lavstatus job? Hvorfor vil det offentlige ikke slippe Kassen af en fed hyre til de mennesker der har evnerne til de job - i de år her hvor der bliver skovlet det ene fede overskud ind efter det andet.

 

Mange af de firmaer på nettet - som sælger Kurser, kæmper en brav kamp for, at sælge samme. Der er også mange der har fundet ud af, at det er meget billigere at hente det gratis ude på nettet. ( Det kræver dog en målrettet tidsinveststering.)

 

Oplevelsesøkonomi / Industri: Er et andet udtryk for service... Langt ad vejen kan varen sælge sig selv...

Hvis min Moster havde levet idag, og hvis hun havde været en Taxa - så kunne jeg måske kører gratis..

Idag kræves der så mange kompetencer, at det halve ville være nok. Kultur - Turisme - Sport Event... Men tiden er der kronisk mangel på - så der konstant skal vælges til og fra for, at få tid til det væsentlige.


Link
Det Danske erhvervsakademi
 


 


 


 

nankai

 

 

 


 

 

 

 



 

 

 
 

Tilmeldt 21. Apr 06
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Nankai

 

Tak for dit svar/indlæg - men hjælp mig lige lidt... hvad er din pointe?

 

Hvis det er din opfattelse at markedet for "den slags" er mættet så vil jeg tage det til efterretning. Det er dog en trøst at se de links du selv giver, for det ligger langt fra mine idéer. Så måske der er en plads for mit koncept.

 

Hvis jeg kan få dig til at bruge lidt af din sparsomme tid så kig forbi whatisthesecret.tv og gør dig selv en kæmpe tjeneste - se filmen! Så tror jeg at du vil forstå at vi snakker en helt anden boldgade.

 

Hjemmesiden vil komme op og tingene vil ændre sig!

 

Mvh Brian

 

 

 

 

 

 

 

Fra Galten Østjylland
Tilmeldt 17. Apr 06
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :
At nå mål... Så er der jo coaching i mange afskygninger...

Der er mange udbydere som syntes, at de lige har det du kan bruge, og få meget ud af til at nå potentiale - del mål - mål. Der var også netværk før internettet. Man kan også coaches af lige den specielle tilfældige formuleringe som man støder på - uanset emne.

Ved gentagende læsning af det stof som har interesse, kan man faktisk over tid, få mere afklaring med sig selv, til det værktøj som man kan få positiv gavn af - også for sine med mennesker.

Link - Hent det der er gratis på nettet...
Artikler / PDF - http://www.sofiamanning.com - http://www.nlp-europe.com

Netværket http://www.mingler.dk - Oticon...Blog http://www.kolindkuren.dk

Artikler / PDF - Internettet...
Kundeadfærd, loyalitet, en til en og letmælk...http://www.talefod.dk

Kommunikation...
Girafsprog - 5 skridt nærmere dit mål - Dit indre kompas - Paretovs lov 80/20 % reglen...http://www.aprokom.dk

nankai

 


 

Tilmeldt 21. Apr 06
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Nankai

Tillad mig at blive lidt mere direkte - jeg forstår ikke din hensigt med dine svar, og de ligger lidt langt væk fra det jeg egentlig bad om hjælp og gode råd til. So please stop - og lad andre komme til med mere konstruktive svar. Dette forum er for iværksættere og ikke iværkstoppere!

 

Så jeg gentager lige mit spørgsmål - er der nogen som kan give mig gode råd/hjælp/vejledning til at skaffe 50-100 t.kr. til lancering af en anti jantelovs bølge med tilhørende hjemmeside? Eventuelt via salg af sponsorater/reklameplads eller hvordan sådanne penge kan rejses.

 

Konceptet omfatter inddragelse af virksomheder, enkeltpersoner, diverse medier, en ny fond til fremme af en anderledes tankegang og meget mere - alt hvad den kan trække omkring en masse-bevidsthed omkring vores potentiale fremfor begrænsninger (det hjælper ikke at komme ud til et par hundrede eller tusinde folk, der skal helt andre mekanismer igang).

 

Giv mig lidt hjælp hvis du har noget at bidrage med omking finansieringen - og hold øje med adressen youcandoanythingyouwant.dk. Jeg lover dig at du aldrig har set noget lignende! (og hvis du vil nyde Janteloven så skynd dig - den dør snart!)

 

Mvh Brian 

 

 

 

Fra Galten Østjylland
Tilmeldt 17. Apr 06
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 21. Apr 06
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :
......... ????

 

Nej, det er heller ikke en sådan hjemmeside......... (det er fantastisk at du gider gætte på hvad det er jeg sætter i værk)

 

www.whatisthesecret.tv ..............

 

Vil du ikke overtage denne tråd eller starte en ny, for du har da et eller andet på hjertet.

 

Brian

 

PS! Jeg ønsker stadig hjælp/forslag/idéer til mit oprindelige spørgsmål.

 

 

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg kikkede lige forbi din tråd og synes at det er en interessant tanke at forsøge på at begrave janteloven. Jeg kikkede kort forbi dit link og jeg får myrekryb, når jeg ser en hjemmeside, der skiver noget om at "her kan du få svaret" og det koster "kun" 99 kr (eller et eller andet beløb). Jeg vil løbende skrigende bort og karakterisere det som fup og fidus. Jeg har ikke set videre på dit link af samme årsag.

 

Du er jo ikke den første, der forsøger at redde menneskeheden (eller de faldne danskere), der ikke har set lyset - og nok heller ikke den sidste. Man kan finde det på steder, de kalder nyreligiøst, på aftenskoler, personaleudviklingskurser og en masse foredrag der holdes i tide og utide og mange andre steder. Om det har ændret noget er vanskeligt at konstatere på det generelle plan. Nogen synes at har set lyset og andre har ikke. At du så kæder det sammen med salg af livsstilsprodukter er lidt for kommercielt.

 

Ideen med at opmuntre andre mennesker så det højner deres selvværd og de indser deres potentiale er som sagt en god tanke. Der har gennem tiden været guruer indenfor området og det har ofte været præget af tiden, det har foregået i - når tiden skifter så skal filosofien følge med. Ellers falder det (som det er set mange gange).

 

Hvordan du skal få skrabet 50-100 t.kr. sammen til et projekt som dette har jeg ingen forslag til. Hvis du kan følge det, du selv skriver, er det jo fint. Jeg ville nok mene, at du med ideen bag dit projekt selv kan skabe en situation, hvor du har vejen frem til de 50-100 t.kr. (uden sponsorhjælp). Hvis du kan det, så er ideen sikkert også god at viderebringe.

 

Jeg vil ikke dømme dit projekt som umuligt - der er bare lang vej. Mest for ideen. Man skal jo netop ikke give op af den grund - for hvor der er vilje er der vej. Pøj pøj.

 

Hilsen Jakob

 

Tilmeldt 21. Apr 06
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Jacob

Tak for dine kommentarer.

 

Du har fuldstændig ret - den største udfordring bliver at holde sig fri af dem som rejser rundt med en lidt tynd sag samt at bryde folks barrierer mht. at udforske det ukendte en lille bitte smule.

 

Og her er jeg næsten nød til at bruge dig selv som et godt eksempel. Hvad er det der afholder dig fra at bruge $4.95 på at se en film på internettet? Hvorfor vælger du en mistroisk holdning til den side jeg refererer til og skynder dig væk før du har undersøgt sagen bare nogenlunde? Er det helt urimeligt at The Secret tager fem dollar for at du kan se en film på ca. 1½ time on line på din computer? (hvilket iøvrigt ikke har noget som helst med mig at gøre - jeg tjener intet på at du ser filmen)

 

Opfat nu ikke ovenstående som et angreb - jeg har selv været på nøjagtig samme måde, men opdagede en verden af muligheder da jeg brød min barriere. Ikke at jeg ikke stadig er kritisk, men jeg har lært at kigge meget længere end jeg gjorde før før jeg træffer mine valg. Og min grundindstilling er ikke at folk er ude på at snyde mig med et eller andet. Tværtimod.

 

Hvad andre har formået mht. at ændre adfæren i Danmark interesserer mig ikke, og mindst af alt de steder du nævner. Jeg er hverken nyreligiøs, afstenskolelærer eller noget andet i den retning. Om jeg har set lyset lyder også noget dramatisk. Jeg er bare kommet på sporet af en viden som alle de store personligheder igennem tiderne har kendt og brugt. Og den vil jeg frygtelig gerne dele med andre. Efter en idé og plan jeg har fået igennem et stykke tid.

 

Det behøves ikke at være livsstilsprodukter, det kunne være hvad som helst. Men hvis du så filmen - The Secret - ville du forstå hvorfor min første tanke går på livsstilsprodukter. Det er ikke for at være specielt kommerciel.

 

Men tak for dine kommentarer. Hver gang jeg får respons på mine tanker og idéer kommer jeg tættere på mit mål.

 

Jeg ved at mit projekt er ambitiøst. Men jeg ved også at jeg snart er i luften. På den ene eller anden måde.

 

Mvh Brian

 

PS! Hvis du er interesseret i filmen men ikke rigtig synes om idéen med at se den via nettet så send mig en email. Så kan du låne den på dvd af mig et par dage... (gratis)

 

 

 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har set filmen og den er overhoved ikke noget specialt.

 

Meget kort fortalt handler det om 1 ting. HEMMELIGHEDEN.....uhhhhh

 

Og det er: Fokuser og tænk på det du vil opnå, så opnår du det. Meget simpelt ik!

 

Hvis man virkelig vil lave forandringer i sit liv, vil jeg foreslå en coach istedet....mig fx.

 

Side 1 ud af 4 (35 indlæg)