Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan gøres dette med et billede?!

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 1602
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle,

Nu har jeg siddet de sidste par timer og ville lave et billede hvor det spejler sig 3D i "bunden".N

Det er sådan jeg har et billede som jeg ønsker at spejle, ud mod kiggeren. Ved ikke helt hvordan et skal forklares, har bare gået og tænkt på om dette er muligt. Hvad hedder denne funktion? Har ikke lykkedes mig at finde den trods jeg er indehaver af en del grafiske programmer ældre såvel som nye.

Håber der er nogen der har en idé :)

Fra Hillerød
Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 1711
Fra  Cygnet Skrevet kl. 22:08
Hej Christoffer,

Har umiddelbart lidt svært ved at følge dig. Er det en spejling i stil med dette:

Så er det jo bare noget med at dublikere det gamle lag, rotere det og fade det lidt. Du kan sikkert også perspektivere det duplikeret lag så det får den 3D effekt.

Kristian Deiborg

ROI-hunter for Bodylab

Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 1602
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 22:51
hold da op :D super :D tak.. må jeg prøve... :)
Fra Valby
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 13:48
...tilføjelse til ovenstående.
Hvis du samtidigt lader det duplikerede lag fade ud, ser effekten lidt mere troværdig ud - samme metode jeg anvender i min signatur.

Senere kan du evt tilføje støj mm, så det ikke ser alt for digitalt ud.

Held og lykke med det.

Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 12:04
Så sad nørden, med et 11 tal i billedkunst han aldrig fik brugt til noget, og opdagede at der mangler perspektiv i den måde du (Christian NetMedia) og også Fraende her fra Amino laver jeres spejlede logoer.

Jeg har lige kradset lidt dit logo med MS Paint...

http://www.kenddinviden.dk/topmin.jpg

men det går jo også uden denne fine detalje

@ripnroll

Så hvis det du vil spejle er noget stort.. Altså noget som menneskets øje vil have skal være stort bliver du nødt til at følge dette princip... Hvis det er så småt som svane så går det, men hvis man er kritisk kan man jo godt se den svane ikke svømmer foran en... men bare er spejlet direkte...

Stiller du en husfacade op og spejler på den simple måde, kan du ikke snyde øjet... det vil øjblikkeligt se forkert ud. Er det bogstaver som i netmedia-logoet, ja så er det vinklen på de skrå streger i spejlingen som fortæller vores hjerne noget om hvor tæt vi står på det, og hvor store bogstaverne er i forhold til os selv. Hvor langt bogstaverne strækker sig frem mod os fortæller hjernen noget om hvilken højde vi bogstaverne fra, og derfor implicit noget om hvor høje de er i forhold til os selv.

Fra Valby
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 12:33
Dato: 5/26/2006 12:03:48 PM
Forfatter: Redsox
Så sad nørden, med et 11 tal i billedkunst han aldrig fik brugt til noget, og opdagede at der mangler perspektiv i den måde du (Christian NetMedia) og også Fraende her fra Amino laver jeres spejlede logoer.

Der er jo nok ikke noget jeg elsker mere at få karakterer fra gymnasiet, som argument imod mine egne valg
Kender godt til perspektiv (til trods for at jeg ikke har haft billedkunst i gymnasiet i mine yngre dage). Og nu vi er i gang - så er farvene i spejlingen også kun en nuance, til trods for at der er 2 farver i logoet (CHOK CHOK). Og for at gøre det HELT vildt er spejlingen 1:1 i både vertikal og horisontal, og helt uden billedstøj, forvrængninger m.m... Av wa?

Man kan faktisk gå så vidt om at kalde det et bevidst designvalg at der ikke er realistisk perspektiv, for at simplificere udtrykket, og ikke gøre det for poppet.

Håber at du fremover finder noget at bruge dit 11 tal til, men er da glad for at vide hvordan min hjerne fungerer.

Er vi ude i naturalistiske spejlinger mm, er vi enige - men nu var det jo bare ikke det jeg var ude efter med mit logo.

(Hvem sagde sarkasme var død?)
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 14:53
please notice:
"men det går jo også uden denne fine detalje"

resten af indlægget var til RipNroll

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)