Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erfaringer med CItrix serverløsninger?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Apr 07
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er lige ved at skifte over til en citrx server, men er ærlig talt ved at blive nervøs - vi er en ordrevirksomhed og vi blev lovet at det ville gå hurtigere med sådan en løsning. Vi har en 2 mbit forbindelse, men alligevel, så virkede hastigheden skræmmende langsom - det modsatte af hvad jeg blev lovet.

Er der nogen der har erfaringer med det?

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 16:08

Hej!

Umiddelbart er der mange faktorer der gør sig gældende, hvorfor det kan være svært entydigt at svare på.

Citrix benytter ikke særligt meget båndbredde, hvorfor en 2 Mbit/s forbindelse kan "trække" mange Citrix brugere uden at det bør ændre på hastigheden.

Omvendt kan din leverandør have en lille upload, hvilket med mange brugere kan have indflydelse på hastigheden.

Forbindelsen mellem dig som bruger og serveren kan have en del at sige. Hvis du f.eks. har en anden Internetudbyder end din leverandør, kan trafikken tage nogle uhensigtsmæssige omveje, der resulterer i nedsættelse af hastigheden.

Serveren som leverandøren stiller til rådighed kan også være belastet af for mange brugere. Hvis serveren kører som Virtual Server kan den være konfigureret forkert til det virtuelle miljø.

Derudover kan jeg kommer på temmeligt mange årsager til at det kører langsomt.

Jeg kan for en aftalt timebetaling gennemgå serveren, hvis det har jeres interesse.

:-) Jens

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 16:10

Trådstarter:Hvad er alternativet? Hvad har i nu?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)