Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

salg af ideer

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Silkeborg
Tilmeldt 14. Mar 07
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Multimand

Jeg må slutte mig op i koret af dem der siger idéer ikke er "noget værd". Det lyder måske bizart, men ideer skal have bevist sit værd med mindre det er EKSTREMT unikke ideer. 

Såee enten arbejde som reklamebureau, eller forsøge at finde investorer, men her er der nok forventning om at man har et godt kendskab til at drive forretning i forvejen.

René C. Larsen tlf.: 211 411 61 www.CoWork.dk KLIK her for CV

Tilmeldt 1. Jul 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:30

Jeg har det nøjagtig som Multimanden jeg ser en masse ideer, ting jeg så som barn er fremme i dag !

Det er frustrerene at man ikke kan komme videre med sine ideer, uden at man "bare" skal forære sine ideer væk og så kan se nogle der lever godt af det, alt imens at man selv går og mangler et par vinter støvler.

Jeg har tidligere prøvet at kontakte et teleselskab fordi jeg har en konkret ide men man hører intet tilbage, jeg har så skrevet til dem igen idag så må jeg se om man hører noget nu.

Det er bare mærkeligt alle skriger på innovation og nye ideer, men ingen tar en alvorligt, for mig virker det som om at du har jo ingen uddannelse så dig gider vi ikke at høre på.  Det der mangler i DK er et kontor der arbejder for idemanden/kvinden uden at det koster, jeg har selv prøvet at bruge 17000 på et patent , men desværre havde en japaner søgt det samme kun i Japan 7 mdr tidligere,  jeg har desværre ingen penge at lege med,så resultatet bliver derfor at de gode ideer bliver i skuffen.

Rigtigt god dag til jer

Tilmeldt 14. Nov 08
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 10:41

Se det ser jeg noget interessant i.

Nu har jeg dog en fin lang uddannelse på 6 års universitet, men det hjælper ikke. Du skal ikke regne med at teleselskabet ringer tilbage og takker for ideen med kyshånd eller penge.

Konteksten ideen kommer fra er altafgørende. Er du kendt som succesfuld, så er det ligemeget om du er intern eller ekstern. Hvis Martin Thorborg ringede med sammen ide, så ville teleselskabet se forretningsmuligheder på et helt nyt plan.

"Det der mangler i DK er et kontor der arbejder for idemanden/kvinden uden at det koster"
Det er jeg helt enig i. Hvis nu kontoret tog sig af at formidle kontakten imellem ideophaveren og virksomheden, så ville troværdiheden stige væsentligt og kontoret kunne samtidig sikre ideen rent juridisk og tjene en rimelig skilling til både kontor og idemand.

Kontoret kunne samtidig sortere skidt fra kanel blandt de indsendne ideer, så den moderigtige reflekst og selvopsamlende hundelortepose blev lidt lagt i kassen for overflødige og innovationstunge ideer.

IBM lavede for en del år siden en event blandt medarbejderne, hvor de skulle komme med spareforslag. Ideer der kunne spare mange penge ville blive belønnet med en %-del af besparelsen. Indtil flere medarbejdere blev millionær på dette tiltag og IBM spare mange mange penge år efter år, det efterfølgende år. Så der ligger mange guldkorn, innovation og så videre derude, der endnu ikke har været med i Danmarks bedste ide.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 14. Mar 07
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 10:50

Hej med Jer

Hvad med at forsøge at arbejde med innovation indefra, dvs. bliv selv ansat ved IBM, TDC, eller hvor man nu arbejder meget med innovation. Skab Jer en position internt i virksomheden, tjen penge, og så kan I selv kaste penge i de ider I får. 

Den rigtige verden er desværre sådan at man selv skal performe på den lange bane, hvis man tror man kan komme ind med den nye smarte ide der revolutionerer verden uden selv at ofre "blod sved og tårer" så bliver man nok skuffet. Huset skal på spil, hvis man ikke har hus eller penge, så må man spytte i næverne og få tjent nogle.

Pyh ha hvor lyder jeg som en gammel negativ stodder, men faktum er at der er rigtigt mange der bygger luftkasteller. Vejen frem er hårdt arbejde, sparsommelighed og gerne lidt held.

René C. Larsen tlf.: 211 411 61 www.CoWork.dk KLIK her for CV

Fra Tranbjerg J
Tilmeldt 30. Sep 07
Indlæg ialt: 382
Fra  Kommunikationspartiet Skrevet kl. 18:05

Hej Multimand123.

Jeg vil blot bidrage med et enkelt godt råd. Hvis det lykkes dig at få stablet dit koncept på benene, så husk at få indbygget en royalty-deal. Opfinder du det nye Skype eller Just-eat, vil det være surt ikke at få en bid af kagen i fremtiden. Du kan evt. overveje at give dine ideer væk helt gratis og så udelukkende tjene på dem i form af royalties, hvis det bliver en god forretning. Det er da et koncept, de fleste vil kunne se fornuft i.

Held og lykke  

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 18:25

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 8. Jun 05
Indlæg ialt: 87
Fra  Pirutech ApS Skrevet kl. 21:38

Multimand123:
Hvordan får man folk til at købe en ide? Uden at røbe den?

Udgangspunktet er lidt skævt, du er nok nød til at give "lidt" info - Ha' fokus på hvad du og din idé kan gøre for andre og ikke hvad "de andre" kan gøre for dig.

Multimand123:
Hvordan prissætter man en ide? Potentiale/investering?

Fokus på hvad idéen økonomisk gør for kunden.

Lars Hobolth, Pirucare  se selv, hvor meget du belastes af at dosere medicin

Tilmeldt 14. Jun 05
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 16:10

Multimand123:

Hvad så hvis man lægger de første 20 gode ideer ud som folk kan læse. Derefter kan folk betale for at få lavet ideer til bestemte brancher eller skæddersyet til lige deres egen virksomheds situation.

prøv at se mere her - det står frit for om du vil oprette de dersens 20 stykker du har ;-)

Som jeg oplever det handler det jo mere om dig som person end de idéer du genererer. Kan du se løsninger for firmaer på givne problemer bare ved at kigge kort så tror jeg hurtigt du ville kunne få betaling for det men der skal som du selv siger nok vises et par stykker eller 20 frem først.

Eksempel -> drinksautomaten

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:10

Lingu:

Jeg vil blot bidrage med et enkelt godt råd. Hvis det lykkes dig at få stablet dit koncept på benene, så husk at få indbygget en royalty-deal. Opfinder du det nye Skype eller Just-eat, vil det være surt ikke at få en bid af kagen i fremtiden.

Der er mange, der er tusindevis der har fået ideen med telefoni over nettet før skype og hundrevis der har forsøgt at realisere ideen. Det er bare folkene bag Skype, der har været bedst til at samle alle trådene og markedsføre det korrekt samtidig med at de er hjulpet af lidt timing/held.

Just-Eat er da også et eksempel, som er sinsyg let at finde på men næsten umulig at få succes med. Hvordan overtaler man pizzarier til at indgå i så omfattende et koncept uden kunder og hvordan lokker man kunder på websitet uden pizzariaer? Der ligger et solidt stykke benarbejde bag den forretning.

Jesper HorsMark:  Rigtig godt initiativ med det site, der er nogle interessante ideer i mellem.

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)