Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp os.. vi er blevet snydt af fupfirma....

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Nov 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Dette er også oprettet indentisk, på en selvstændig blok, men den er der ikke mange der læser/svarer,[:'(] så smider den også lige her.. Og håber nogen vil/kan hjælpe, eller komme med forslag

Sidder der ikke en advokat derude, og lige brænder for at hjælpe os her op til weekenden *SS*

Vi er blevet tilbudt nogle lastbiler, med tilhørende kørsel. Vi ville få 100.000 ved overtagelsen, til opstarts perioden. Sælger (som er/var god venSuper Angry af firmaet) ville yderligere hjælpe med 250.000 til sikkerheds stillelse hos Dieselselskabet, sælger har betalt chaufførenes løn måneden ud. Jeg var mistænkelig fra start,Hmm for hvorfor sælger man et firma der er god økonomi i. Men svarene var gode og forståelige, sælger pressede på for underskrift, da han var presset oppefra i sin organation. Den tegningsbertigede blev presset til at skrive under, for ellers ville det blive solgt/overdraget til anden vognmand, der var meget interressert. Sælger ville dog helst have vi overtog da han var "ven" af huset. Det viser sig så at leasnings selskaberne ikke vil flytte leasningsaftalerne, som sælger ellers sagde de havde sagt ja til. En anden i vores netværk vil gerne gå med, men vil ikke give den høje pris som leisningsselskaberne forlanger, da de ligger 10-15 % over dagsværdien. Vi prøver så at finde en løsning med den såkaldte "ven".. Men nu har piben fået en anden lyd (han er dog presset oppefra, dette har vi selv konstateret, ved div. møder) De truer med at hvis vi ikke overtager, eller gør indvendninger hiver de os i retten, og det vil koste mellem 1-3 mill. Når de truer, bliver jeg også på tværs, og begynder og rode lidt i deres firmaer, og kontrakten/overdragelsen, her konstaterer jeg så.

1. vi har aldrig modtaget de lovede 100.000 (dette var en formsag og vi ville få dem til den første)

2. Selskabet opgiver ikke CVR nr.

3. De henviser til at det er moderselvskabet der udbetaler de 100.000, navnet og CVR på dette opgives heller ikke. og i CVR registret står intet om et moderselvskab.

4.Hver bil (7stk) har eget CVR nr. (som jeg har konstatert er erkleret konkurs 5/11-08) men står ikke som ejet af det sælgende firma. Og det sælgende firma står ikke som at have disse underafd. Jeg kan jo af gode grunde ikke vide om det omtalte moderselskab gør, da jeg intet ved om det.

5.Når man går de indvoldverede firmaer/CVR nr. igennem, er der en livlig trafik ud og ind af bestyrelse og direktion, af den såkaldte "ven" og ham der presser på oppe fra. Bla. lige omkring overdragelses tidspunktet. Bla. er alle de 7 firmaer 8 dage før overdragelsen, omdøbt til "under opløsning" efterfulgt af et nr. Selv om de på overdaragelsen står med det gamle navn.

6. Sidst men ikke mindst står "vennen" som partner og ham der presser som konsern direktør på overdragelsen, selv om de hos CVR (under det sælgende navn) står med vennen som direktør og den anden i direktionen,(på overdragelsesdagen).

Hvordan stiller vi os????Huh?

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 23:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Irriterende sag, der er lidt vanskelig at gennemskue udfra din beskrivelse, men for mig virker det som om du kke helt ved, hvad du har rodet dig ind i - og at du/I ovenikøbet af skrevet under på noget I ikke lige vidste hvad indebar.

Jeg kan kun råde dig kraftigt til at kontakte en advokat, der kan tage sig af sagen. Da en sag altid har 2 sider er det vanskeligt at sige noget udfra din beskrivelse andet end at hvis der er begået bedrageri eller svig i forbindelse med arrangementet så er du ude. Men der kan være mange forhold inde i billedet, der gør, sagen ikke bare lige er som du beskriver. Så derfor: Kontakt en advokat og gerne lidt hurtigt, så du kan begrænse din risiko.

Hilsen Jakob

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)