Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Strøm i demorum

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Feb 08
Indlæg ialt: 171
Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lavet demorum på min privat adresse, hvor jeg kan vise mit udstyr for de kunder, som kommer forbi, det er tændt døgnet rundt, da jeg også tilgår det fra nettet når jeg er på kundebesøg.

Nu står elmåleren jo og snurrer gevaldigt og så tænkte jeg på, har man ikke mulighed for at få fradrag for det el man bruger, og hvis man har hvordan skal man opgøre det?

Jeg har ikke kontor på min privat adresse, kun demorum.

B.

Shape the future, or die trying 8-)

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 10:35

Det er svært at svare på ud fra de oplysninger du giver, men umiddelbart jo. Du anvender jo demorummet erhvervsmæssigt i virksomheden og bør derved kunne fratrække en forholdsmæssig andel af udgifterne, hvor der også skeles til det faktiske elforbrug i demorummet.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 14. Feb 08
Skrevet kl. 10:47

Ja okay, men kort sagt har jeg demo udstyret og køre, men ønsker kun fradrag for den del af el, som er brugt i forbindelse med det udstyr.

Kontor liggers eksternt.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 10:53

Det afgørende er jo at du bruger et rum i huset som demorum for virksomheden. Det burde ikke give anledning til problemer med hensyn til at få fradrag for de nævnte el-udgifter.

Tilmeldt 14. Feb 08
Skrevet kl. 11:07

Hvordan kan jeg dokumentere for den strøm jeg bruger, er det lovligt nok med sådan en måler man sætter på?

Benjamin

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 12:00

Hvis der ikke er separat måler kan du dokumentere/sandsynliggøre det ved maskinernes effektbrug og så er det et skønsspørgsmål. Kan du sætte en egentlig måler på er det naturligvis bedre.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)