Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad koster jeg?????

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Oct 08
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved godt at jeg bevæger mig ind på et følsomt emne, og ja det er jo heller ikke noget man taler om - men hvad skal jeg koste.

Jeg har en ret seriøs plan om at starte op for mig selv - jeg er grafisk designer, og vil tilbyde opgaver inden for det grafiske, hvad enten det drejer sig om design eller rentegning.

Men hvad hulen skal jeg koste - jeg har ikke nogle planer om at underbyde andre og vil omvendt heller ikke byde ind med en pris der er for høj.

Når vi så taler priser - hvad er så mest normalt - en time pris, eller en "prisliste" hvor en ydelse koster et givent beløb.

Jeg kommer fra et job som ADer på bureau, og her blev kunderne faktureret knap 2.000 i timen for mit arbejde. Det ved jeg ikke er realistisk på nogle måder...........Jeg har ikke omkostninger som sådan, eller planer om at investere i specielt udstyr. Derfor har jeg en beskeden drøm om at jeg bare skal tjene min egen løn, og selvfølgelig skulle det gerne give overskud til senere investeringer.

Jeg håber at der er en der er lidt klogere end mig, for jeg er mere eller mindre på bar bund

På forhånd tak

Martin Hemdrup

kidletter graphic design
www.kidletter.dk

Fra København
Tilmeldt 29. May 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Firmafon Skrevet kl. 16:30

Jeg arbejder sammen med en del grafikere der tager omkring de 750 kr timen.. det syntes jeg er helt fair!

Fra Silkeborg
Tilmeldt 14. Mar 07
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 18:55

Hej med dig

Jeg tror de 750,- pr. time er et meget fint bud, ikke for billigt, og ikke for dyrt. En af faktorer der gør at du kunne blive faktureret kr. 2.000 i timen var at du var/er på et anerkendt bureau. I "Gamle dage" (2002) fakturerede jeg op til kr. 2600 i timen da jeg var i PricewaterhouseCoopers, hvor jeg nu er glad for 700,- i timen ;o)

René C. Larsen tlf.: 211 411 61 www.CoWork.dk KLIK her for CV

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 19:07

Jeg mener desværre 700 kr. er konsulentbranchelønninger. Jeg kender meget dygtige grafiske designere i Kbh. som tager 250 kr. i timen, men så fakturerer de naturligvis også alle timer! fra møder, ideudvikling  osv.

Det er en branche hvor der er større udbud end efterspørgsel, så hvis du ikke har nogle kunder som bevidstløs aftager produktet uden at se til pris, så tror jeg 250 er realistisk.

Man skal heller ikke glemme at en typisk grafisk medarbejder på reklamebureau "kun" får en månedsløn på 30-35.000 brutto.

Men som sagt, i den branche er salgstalentet mega vigtigt, hvis du har det, kan du få hvad som helst for dine ydelser, du skal selvfølgelig stile højt, held og lykke med det, (det var ikke meningen at være lyseslukker)

Fra Silkeborg
Tilmeldt 14. Mar 07
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 19:21

Hej mumi

det er jo rigtigt, men du skal jo huske at korrigere for alle de omkostninger man ikke har ved at have en "konsulent" eller freelancer, uddannelse, ferie, sygdom, uproduktiv tid, sociale bidrag osv. Det gør at den pris man skal dele ud på en time bliver mærkbart højere end bare 35.000/160 t. pr. md = 218,-

IT branchen som jeg kender særdeles godt (det er den jeg lever i og af) arbejder typisk med en timeomkostning på ca. 600 pr time for interne medarbejdere, og IT folk og reklamefolk har vel relativt sammenlignelige lønninger?? Men er der nogen der kender total cost på en "reklametime"?

Noget helt andet er så hvilke opgaver man har mulighed for at få fat i, og hvis man går ud og flasher store virksomheder som referencer og byder på lidt større opgaver så vil prisen være højere end hvis man primært har levet af at arbejde med mindre ukendte kunder, og byder på mindre opgaver. Så den med de 250 pr. time kan formentlig godt passe hvis man forsøger at sælge noget til en lille iværksætter som mig, men hvis man vil sælge noget til de kunder jeg arbejder med (store kunder) kan man få markant bedre priser...

René C. Larsen tlf.: 211 411 61 www.CoWork.dk KLIK her for CV

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)