Jeg ved godt at jeg bevæger mig ind på et følsomt emne, og ja det er jo heller ikke noget man taler om - men hvad skal jeg koste. Jeg har en ret seriøs plan om at starte op for mig selv - jeg er grafisk designer, og vil tilbyde opgaver inden for det grafiske, hvad enten det drejer sig om design eller rentegning. Men hvad hulen skal jeg koste - jeg har ikke nogle planer om at underbyde andre og vil omvendt heller ikke byde ind med en pris der er for høj. Når vi så taler priser - hvad er så mest normalt - en time pris, eller en "prisliste" hvor en ydelse koster et givent beløb. Jeg kommer fra et job som ADer på bureau, og her blev kunderne faktureret knap 2.000 i timen for mit arbejde. Det ved jeg ikke er realistisk på nogle måder...........Jeg har ikke omkostninger som sådan, eller planer om at investere i specielt udstyr. Derfor har jeg en beskeden drøm om at jeg bare skal tjene min egen løn, og selvfølgelig skulle det gerne give overskud til senere investeringer.
Jeg håber at der er en der er lidt klogere end mig, for jeg er mere eller mindre på bar bund
På forhånd tak |
Jeg arbejder sammen med en del grafikere der tager omkring de 750 kr timen.. det syntes jeg er helt fair!