Hejza alle.... Jeg er ved at prøve at sætte mig ind i noget bogføring med Summa summarum..... En ting jeg ikke helt forstår.... Jeg ved jo jeg skal sørge for Bilag på alt hvad jeg foretager mig rent regnskabsnæssigt... Mit sprøgsmål er så... Hvis jeg vil indskyde 20.000 i mit firma og jeg så opretter en konto i Summasummarum (SS) der hedder "indskudt" og kreditere 20.000 på den konto jeg så debiterer min kassekonto... Ja så stemmer regnskabet jo ![]() Er der nogen der ved hvor man finder bilaget igen??? eller hvordan man laver sådan et start indskud smartest i programmet??? |
Hej acoustika
Hvis du bruger Summas standardkontoplan, vil jeg foreslå, at du bruger konto 62000 - Mellemregning til dine personlige indskud frem for at bruge kassen. Der er mange, som omdøber kontoen til "hævet og indskud privat". Du kan se dine bogførte posteringer mange steder: I rapporter under "alle bogførte kladdeposteringer" eller "posteringsjournal". Du kan også gå ind i kontoplanen og dobbeltklikke på en konto, du har bogført noget på, bede om den rigtige periode og så se det bogførte dér.
Mange hilsner