Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Et bogførrings- Summa summarun -Bilags ?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Apr 06
Indlæg ialt: 23
Fra  ABC Booking Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejza alle....

Jeg er ved at prøve at sætte mig ind i noget bogføring med Summa summarum.....

En ting jeg ikke helt forstår.... Jeg ved jo jeg skal sørge for Bilag på alt hvad jeg foretager mig rent regnskabsnæssigt...

Mit sprøgsmål er så... Hvis jeg vil indskyde 20.000 i mit firma og jeg så opretter en konto i Summasummarum (SS)

der hedder "indskudt" og kreditere 20.000 på den konto jeg så debiterer min kassekonto... Ja så stemmer regnskabet jo  og posteringen har også fået et bilags-nummer, men men men i SS kan jeg efter bogføing af kassekladden ikke finde bilaget igen... Jeg ved jeg jo kan udskrive et bilag fra da jeg satte pengene ind på min firma konto, men det må da kunne lade sig gøre at finde det igen i SS ???

Er der nogen der ved hvor man finder bilaget igen??? eller hvordan man laver sådan et start indskud smartest i programmet???

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 22:53
Hej acoustika

Hvis du bruger Summas standardkontoplan, vil jeg foreslå, at du bruger konto 62000 - Mellemregning til dine personlige indskud frem for at bruge kassen. Der er mange, som omdøber kontoen til "hævet og indskud privat". Du kan se dine bogførte posteringer mange steder: I rapporter under "alle bogførte kladdeposteringer" eller "posteringsjournal". Du kan også gå ind i kontoplanen og dobbeltklikke på en konto, du har bogført noget på, bede om den rigtige periode og så se det bogførte dér.

Mange hilsner

Tilmeldt 9. Apr 06
Indlæg ialt: 23
Fra  ABC Booking Skrevet kl. 00:03
Okay.... :-)

Mange tak for det Anette.. klarede noget om....

Men når du skriver at jeg skal omdøbe konto 62000 til en indskudt konto så skal jeg jo stadig afstemme med enten

kasse/bank eller giro... så egentlig er det vel det samme som jeg gjorde før... nemlig at oprette en ny konto til det..

Jeg var bare lidt i tvivl om hvor i kontoplanen min ''indskudt'' konto skulle være..... ;-)

Så hvis jeg krediterer konto 62000 med 20.000 og afstemmer med ''bank'' (hvis de går i banken) så er jeg vel på rette vej??

Men også tak. mht. at finde mine bilag/posteringer igen....

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 00:10
Det er helt rigtigt.

God arbejdslyst

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)