Det er ufatteligt at man i 2006 tillader at en enkelt virksomhed kan have et monopol på så vigtig en plads. Det er kun fordi det er de magtfulde banker der ejer PBS, at politikerne ikke tør gøre noget ved det. Det er ufatteligt at der ikke er nogen der har nosser til at sprænge skidtet og få lavet reel konkurrence på clearing af Dankort. Det er skadeligt for vores land og det er med til at gøre det sværere at starte en forretning.
"Det er ufatteligt at der ikke er nogen der har nosser til at sprænge skidtet og få lavet reel konkurrence på clearing af Dankort"
Nu ejer PBS jo Dankortet, hvis ikke jeg tager meget fejl. Og at starte et nyt alternativ til Dankortet op, vil nok være en næsten umulig opgave :-(
Nu har jeg ikke det store kendskab til erhvervspolitik og jura, men det ville da være ønskværdigt, hvis PBS blev tvunget til at "sælge ud" af Dankortet, på samme måde som TDC sælger ud af deres "kobber"
Dato: 5/12/2006 10:03:13 AM Forfatter: Peter F. Poulsen PBS har lov til at kræve at du stiller, så vidt jeg husker, op til kr. 25.000 som sikkerhed.
For os kom det også lidt som et chok, da vi efter vi havde sendt vores ansøgning om indløsningsaftalen ind, fik at vide, at vi skulle stille 50.000 som sikkerhed. At vi skulle stille sikkerhed var ikke en overraskelse, men det var ikke 50K vi selv gættede på i etableringsbudgettet
Så jeg tror ikke at der er en øvre grænse for hvad de maksimalt vil have som sikkerhed, for de udregner den på baggrund af hvor stor en omsætning du forventer. Så LAD VÆRE med at fortælle dem, at du er super optimistisk og regner med rekordsalg fra dag 1.... Men måske har de også kigget på vores navn og tænkt: "Når en webshop kaldes for www.prescitronen.dk - Ja, så skal de sgu smage deres egen medicin - nu presser vi citronen og siger at de skal smide mere end de andre webshops" gnæk gnæk...
Til gengæld skal det siges, at beløbet kan sættes ned, når du har vist, at din forretning har gode regnskaber...
Vil bare lige indskyde, at vi ikke har skullet stille nogen sikkerhed til PBS. Vi skulle dog indsende privat årsopgørelse (var ved virksomhedsopstart) og de har kørt et tjek ved vores bank. Men ikke noget med penge på en ekstra konto.
Jeg kan kun være enig i, at PBS har monopol, men vi har endnu ikke haft problemer, og når vi som os handler med private, så kan vi ikke undvære kortbetaling.
Hilsen
www.unik-kids.dk Webshop der henvender sig til alle småbørnsfamilier. Speciale afdeling til for tidligt fødte børn
Jeg fik også min indløsningsaftale uden de store problemer. PBS skulle bare vide lidt om min forretning og kopier af min seneste årsopgørelse, registreringsbevis samt bevis på at mit firma var registrant af domænenavnet. Ingen depositum eller noget. Det eneste, jeg kan klage over, var den lange sagbehandlingstid. Det tog over to måneder, før alt var på plads!
Med hensyn til shop-løsning kan du evt. overveje selv at lave web-shoppen og bare nøjes med at betale dig fra betalingsmodulet. På den måde kan du få den samlede månedlige udgift ned under 200 kr (83,- til PBS, 99,- til betalingsgateway, 9,- til hosting og 3,- til domæne). Desuden bliver web-shoppen mere personlig, hvilke ofte kan være en fordel på nettet.
Hej Jens, har selv overvejet at få ern webshop på benene. Men jeg har absolut ingen erfaring med betalingsmoduler eller andet - men det kan man vel læse sig frem til?