Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dansk Tele Support - Hold jer væk!

Side 4 ud af 4 (32 indlæg)
Tilmeldt 14. Mar 07
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Som redaktør på Unfairpris.dk (der nu er kommet på benene igen efter et omfattende spam-angreb) skulle man jo synes at jeg ville bifalde en straffesag - men det kan jeg desværre ikke ubetinget sige, at jeg gør.

Bedrageri straffes efter Straffelovens §279, som siger

"§ 279. For bedrageri straffes den, som, for derigennem at skaffe sig eller andre uberettiget vinding, ved retsstridigt at fremkalde, bestyrke eller udnytte en vildfarelse bestemmer en anden til en handling eller undladelse, hvorved der påføres denne eller nogen, for hvem handlingen eller undladelsen bliver afgørende, et formuetab."

Dvs. for at få Lasse Schou dømt for bedrageri, skal det PÅVISES at Lasse & Co havde til hensigt at

- med fuldt overlæg

- skaffe sig uberettiget indtægt (vinding)

- ved at udnytte kundens misforståelse (vildfarelse)

- til at påføre kunden et formuetab

Jeg kunne godt være bekymret for at det bliver f*ndens svært at påvise, at Lasse Schou med venner havde forsæt til bedrageri - hvor går grænsen mellem bedrageri og dygtigt salgsarbejde?

Jeg frygter desværre derfor, at de kun bliver dømt for brug på markedsføringsloven... og så har vi balladen. Det er jo ingen hemmelighed at mange små erhvervsdrivende kun ved minimalt om jura og tror, at politiet altid er det rette sted at henvende sig, når man er blevet snydt.

Hvis Dansk Tele Support/IT Support Danmark frikendes, vil en småerhvervsdrivende, der i frustration siger "jeg går til politiet", bare få det svar at "HA, det har andre prøvet og vi blev frikendt"... hvorefter de fleste nok vil lade sig skræmme og betale.

Jeg frygter derfor at retssagen kommer til at gøre mere skade end gavn... men nu må vi jo se hvad det ender med... 

Tilmeldt 10. Mar 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Ked af at fortælle dig det, men ved tilfældigvis at nogle af de oplysninger du kommer med ville du ikke kunne dele med andre med mindre du sider i den såkaldte ledergruppe.

Side 4 ud af 4 (32 indlæg)