Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyhedsbreve - how??

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 1420
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle!

 

Jeg kunne godt tænke mig at lære lidt om nyhedsbreve. Jeg ved intet!

 

Hvordan fungerer det?

 

Helt fra bunden, sådan rent teknisk altså!

 

 

Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 1337
Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :
hmm.. du vil gerne vide hvordan man kan lave det eller hva? ..
Tilmeldt 18. Apr 06
Indlæg ialt: 187
Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej N

 

Jeg har fået anbefalet Apsis nyhedsbrev af en Amino. De skriver faktisk om optimale nyhedsbreve.

 

Håber det er noget du kan bruge.

 

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :
At fortælle "alt" om nyhedsbreve, vil tage enormt lang tid (mildt sagt :)). Prøv at uddybe hvad du er i tvivl om?
Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Der findes også adskillige løsninger på nettet, såsom
www.mailinglist.dk og www.ebrev.info (hvor du også kan læse mere om
nyhedsbreve som sådan, hvorfor og sådan videre)



Men dit spørgsmål er ikke klart - men håber stadig at du kan bruge svaret...


// Jesper Skov

 

Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 1420
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Jamen, mit spørgsmål går egentlig på hvordan nyhedsbreve fungerer rent teknisk.

Hvis jeg nu gerne vil sende et nyhedsbrev ud, hvordan gør jeg så?

Ganske simpelt!

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Rent teknisk er et nyhedsbrev oftest en e-mail, der sendes til en gruppe mennesker, der alle har givet tilladelse til at modtage forsendelser fra afsenderen. Du opbygger altså en e-mail med f.eks. gode tilbud eller information om din virksomhed og sender den dernæst til e-mail-adresserne på din liste.
E-mail-adresserne kan du opsamle via dit website, i forbindelse med køb i f.eks. en webshop, på messer, i din butik, når du repræsenterer din virksomhed til arrangementer osv.

Der er flere måder hvorpå du rent praktisk kan foretage forsendelsen af dit nyhedsbrev. Du kan enten vælge at benytte listefunktionaliteten i Outlook og selv stå for det hele. Denne metode er ikke specielt god, da du selv skal sørge for at maskere e-mail-adresserne (dette gøres ofte ved at gøre brug af BCC-feltet i Outlook) samt håndtere nye fra- og tilmeldinger.

Du kan også vælge selv at udvikle et system, der håndterer forsendelsen. Her kan du f.eks. benytte serverside-sprog som ASP, PHP, .NET o.l. Afhængig af arbejdet du vil lægge i dette, kan en sådan løsning fungere glimrende. Du skal dog selv have styr på f.eks. opbygning af e-mailen, tekst/HTML-version m.v.

Slutteligt kan du vælge at købe dig til software eller brugsretten til software. Der findes både software, der kan installeres på en server (både Windows og Linux) samt rent webbaseret software som f.eks. mailinglist.dk, 1-1list.dk, Globase og det system jeg selv er medudvikler og -ejer af, eBrev. Nogle webshop-systemer har desuden indbygget nyhedsbrevshåndtering. Hvilken løsning, der er den bedste for dig, afhænger af mange parametre som f.eks. tekniske evner, budget, hvor meget tid du vil afsætte til projektet samt hvilke resultater du forventer og naturligvis hvilke funktioner du forventer af systemet (statistik, mulighed for flere lister, specialdesignede nyhedsbreve m.v.).

Der er ingen endelig opskrift på hvordan du kommer i gang, men start med at se på ovennævnte systemer, søg lidt på Google og spørg så endelig hvis du kommer i tvivl om noget. :)
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)