Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til EAN 128 stregkode

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Vinderup
Tilmeldt 14. Sep 08
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 08:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg skal sende pallevare til en kunde og der skal en A5 seddel på med stregkode er der nogen der kan fortælle mig hvordan og hvorledes

det er nogle vare med EAN 13 stregkode (det har jeg styr på) der kommer 14 stk. i en størrekasse som også skal have en stregkode på er der nogen der ved hvad det skal være for en ? så kommer der "X" antal kasser på en palle som så skal have den store stregkode er der nogen der ved hvad det skal være for en ?

jeg har læst mig til noget om en EAN 128 stregkode men dem er der jo mange forskellige slags af så det blev jeg ikke så meget klogere af Embarrassed

jeg håber der er nogen der kan hjælpe.

Tilmeldt 22. Apr 06
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 11:10
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Jeg er rimelig sikker på at den stregkodetype du leder efter hedder "Code 128" (http://www.adams1.com/pub/russadam/128code.html) - den bruges bl.a. til at indkode EAN-koder.

Du kan købe fonte eller små programmer der kan generere stregkoderne for dig.

Du kan også finde websites der kan indkode dem for dig online. Se f.eks her: http://home.hiwaay.net/~csewell/CreateCode128.shtml
Tilmeldt 24. Oct 08
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:49

Hejsa.

Du kan som regel godt bruge en EAN 13 kode som kolli kode (14 stk. i en kasse er 1 kolli :-)) Det afhænger dog af kunden du skal levere til. Spørg dem. De skal normalt på forhånd vide hvilken kode du har givet varens kolli. Husk at du kun må give kolli en stregkode som I selv abonnerer på i EAN Danmark.

Der findes dog intern EAN koder der starter med eks. kode 29 som man frit kan bruge, det kan du læse mere om på http://gs1denmark.net.dynamicweb.dk/Default.aspx?ID=325  hvor der også er et telefonnr hvis du vil vide mere.

Hvis kunden ikke har krav til kolli koden, så kan jeg anbefale kode 39, da du kan skrive bogstaver i denne kode. Er det supergros er det dog en EAN 13 kode de forlanger.

Ja, der er 4 forskellige 128 koder,. Hvis det er Dansk Supermarked og Dagrofa du handler med, så er det UCC/EAN-128 koden du skal vælge. (Du har med statsgaranti kun set under koderne Code 128 Auto,  Code 128A, kode 128 B og 128C,  men ingen af dem kan bruges)

Det bedste du kan gøre for ikke at gå fejl i byen er at få en udførlig vejledning fra din kunde over hvordan labelen skal udformes, da dine varer kan blive afvist hvis ikke du overholder de krav som kunden har.

De fleste leverandører accepterer en A6 som minimum. Herudover skal stregkoden stå kniv skarpt (sort/hvid). Så hvis du tror at det er en kunde du kommer til at sælge meget til, så kan det betaler sig for dig at købe en label printer der kan køre store størrelser.

Nu er dit navn elev, og hvis du er elev, så kan du roligt give den der har givet dig denne opgave en røffel, en førstegangslevering til en kunde der beder om at få pakket varer på den måde du beskriver er formodentlig en stor kunde. Det er vedkomne klar over, og så kunne han/hun altså godt have gjort sig den ulejlighed at fortælle dig hvor du kan få de nøjagtige oplysning, det må udløse en omgang kvajebasser til dig :-)

Men som sagt, ring til kunden og få den nøjagtige beskrivelse af labelen, så undgår du at varerne kommer retur.

:-)  Jan / RexCure

Fra Vinderup
Tilmeldt 14. Sep 08
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 15:54

Du får mange tak for dit svar jeg må nok prøve at tage fat i dem og høre hvad det er de vil have

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)