Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

respons på ide / drøm ønskes.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Oct 08
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'r

Er en ung fyr, som påtager mig chancen af og høre om min ide / drøm er realistisk, og hvad i  siger til det.

Har længe gået og haft den ide og starte egen virksomhed, min så kaldte ide er:

En blanding af Wellness, beauti care , kur ophold.

Beliggenhed: Havde forstillet mig et sted ( ikke for centralt ) 

Hvor det ville være muligt og få Massage, ordnet negle, få stylet/klippet hår, Motion Center, voks behandlinger, med evt yderlige udvidelser senere bla. solarium mm.

Havde også i tanken det skulle være muligt og få en "afslapnings weekend" bestående af de forskellige faceliteter.

Dette var i grove træk min ide, håber i vil give noget respons til ide'n.

Er kun 17, så har lang tid til at fundere over ide'n og drømme videre.

( Det aldrig for tidligt at drømme Big Smile )

Tak på forhånd.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 00:42

Det virker jo fint for skodsborg kurcenter og alle de andre Kurcentre, så det kan du også sagtens

Fra Hvidovre
Tilmeldt 11. Jul 08
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 01:01

Jo jeg vil starte med at sige, at ens alder burde ikke være en forhindring hvis man vil sætte sig for noget.. Dog nu hvor du er 17 kan det det dog været et problem. Du skal jo minium være 18 for at starte noget selv, hvis du er alene. Du kan sagten få andre til at starte virksomheden.

Nu til din idé, det kan godt lade sig gøre. Men puha pas på du ikke sigte for højt for. For det koster jo kedeligt meget det du gerne vil iværksætte. Et råd til det så få andre til at sponsorer: F.eks solarium. Så kunne du få andre til at betale for at de placere deres produkter der hvor du er, istedet for at du skal stå for det hele selv.

Helt klart så er der muligheder hvis du bare finder "stedet"

Pøj pøj med idéen

Tilmeldt 21. Oct 08
Skrevet kl. 12:03

Først og fremmest tak for responsen var lidt nærvøs hvordan brugere på Amino.dk ville tage en ide fra en ung gut som mig men er meget positiv overrasket så det er bare kanont.

- det med at sponsere bla. sol, lyder kanont tanken havde selv strejfet mig men dog forstod jeg ikke hvad dem som ville stille maskinerne til rådighed ville få ud af det så tænkte det mere som en urealistisk ting.

er godt klar over det er en dyr ide, & har undersøgt priser hvad angår maskiner og personale osv.

går rundt med en plan om og købe hus her i fremtiden ( inden længe ) pga. Hus priserne nu osv.

og i sammenhæng med dette har jeg overvejet, når firmaet nu skulle til livs om det ville være en god ide hvis det firmaet fik sted på eks. et "nedlagt landbrug". Eller om det ville være bedre at beliggenheden var i centrum?, ville være rart hvis i ville sige jeres mening til dette.

På forhånd tak.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 11. Jul 08
Skrevet kl. 12:18

Beliggenheden er op til dig, der er stor forskel. Vælger du at ligge den inde i en by, kan du måske få for travlt, jeg vil tro at det er der hvor du kan tjene bedste, så vil der også være en tendens til at flere finder ud af hvad det er. Dog hvis du ligger den ude fra byen, så føler folk at det ville være rart at komme væk fra alt stres og larm. Så vil du lave et mindre uniqie product, at man kan komme lidt væk fra alt, for at stresse helt af. Bemærk den målgruppe du rammer vel være lidt snærer da de eneste der vil kommer der hen ville være personer der har bil (eller folk der gider tage bussen)

Lige et råd selvom boligpriserne er faldet, så er det jo samtidig også dyrt at låne, self. afh. hvilket lån du tager. Men renten er snart op over 6% hvilket er meget.. Var du ikke 17? det er vist lidt langt ud i fremtiden du kigger, hvis jeg var dig ville jeg måske tage mindre skridt. At købe Hus samt opstarte virksomhed samtidig er jo enormt dyrt. 9/10 virksomheder kører med underskud det første år pga de skal investere i så meget. Det kan gå meget galt..

Men kun et råd, så ta´  en snak med en rådgiver af en art...

Mvh

John. R

Tilmeldt 21. Oct 08
Skrevet kl. 12:28

Til John R.

Mine planer er bestemt heller ikke at starte firma og købe hus samtidig, firmaet er som sagt en drøm/ide jeg har som kan blive gjort til virkelighed når jeg er 30 for den sags skyld. Håber selvfølgelig før (:

Hævder bar jeg overvejer købe hus da jeg har arvet nogle penge og ikke ønsker bruge det på noget uden værdi derfor investere dem i fast ejendom.

Det med et nedlagt landbrug er mere en ide jeg ville høre andre folks meninger om, da jeg netop skal købe hus.

& tak for rådet.

MVH Rasmus DS.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 11. Jul 08
Skrevet kl. 12:32

Jo, så forstår jeg det bedre.

Men under alle omstændigheder så pøj pøj.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)