Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

"Beta-testere" til blogservice søges

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 5. Jan 06
Indlæg ialt: 137
Fra  Contimist Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Alle.

Jeg har nu åbnet blogbar.dk for test-kørsel. Det er en blogservice meget lig blogger.com - men bare på rent dansk!

Systemet er baseret på det velkendte WordPress og det er gratis at oprette sig. Når man opretter en blog, får man en adresse, der hedder brugernavn.blogbar.dk.

Da det endnu ikke er 100% oppe at køre endnu, ville det være dejligt, hvis nogle af jer har lyst til at bruge systemet på en regulær basis, så jeg kan få støvsuget for fejl.

Jeg vil meget gerne have kommentarer til alt lige fra design/udseende, ønsker til funktioner, kommentarer til dumme oversættelser og alt det andet, man selv sidder og stirrer sig blind på

Der er stadig mange småfejl og sikkert også nogle store imellem, men det er jo svært at falde over dem allesammen ene mand.

Håber på lidt god hjælp!

Link: http://blogbar.dk

Tilmeldt 28. Dec 05
Indlæg ialt: 149
Skrevet kl. 16:22
Hej

Jeg har lige oprettet en blog, og synes at det er et meget fint system.

Har du selv udviklet systemet, eller er det et du har købt? Jeg spørger da jeg selv står og mangler et lignende system.

Mvh

Allan

Tjek min profil her

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 17:00
Undskyld jeg lige bryder ind, men tror godt jeg kan svare på hans vegne. Som han også selv nævner er systemet www.wordpress.org - og det er gratis at hente. Dog har han sikkert lagt meget tid i at få det tilpasset med brugeropret, få det oversat osv ;-)

// Jesper Skov

Fra København
Tilmeldt 5. Jan 06
Fra  Contimist Skrevet kl. 17:06
Jeps, det er WordPress og det er gratis.

Det er dog WordPress Multi-User, som er et ret anderledes system end det normale WordPress. WordPress MU er ikke engang i beta-fasen endnu, så det kræver en del programmering at sætte det op og det tager virkelig en krig at få det til at fungere

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 17:15
Okay - udfordringer er der jo altid og uden udfordringer kommer man ikke langt...

Håber du har fået min mail, og vil kigge på den ;-)

// Jesper Skov

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 21:17
Hej Phillip

Nu ved jeg jo ikke, hvad WP Multi-User kan og står for, så det kan være, at mine kommentarer er helt hen i vejret. Jeg bruger WP til http://anettesand.dk, og mine børn bruger WP til deres sider, f.eks. http://jonathansand.dk. Jonathan er 12 år. Hele familien, inkl. min mor på 72, blogger nu på WP, og jeg tror derfor, at vi er nogenlunde dine "standardkunder".

Jeg har hjulpet børnene med udskiftning af header, men den 12-årige har selv fundet ud af at ændre i menuer osv. Så jeg ville aldrig kunne flytte ham over til dig, fordi han allerede har for mange muligheder. Jeg ville i dit tilfælde arbejde med forbedringer på det visuelle.

Venstremenuens punkter:

• Blogroll

• Meta

• er gennemgående upopulære hos nye brugere, vi forstår ikke engang alle ordene, (også hos mig, hvor jeg f.eks. på http://franciskaner.dk har fået dem fjernet, fordi jeg bruger WP til at "lege hjemmeside" på - jeg ved godt, det ikke fungerer så fantastisk godt).

Hvis man kunne udskifte header og fjerne nogle menupunkter, ville du være nået langt. Og mange flere skabeloner - det er dejligt med danske skabeloner, på anettesand.dk, har jeg måttet vælge en engelsk for at få det udtryk, jeg gerne vil have.

Når man trykker på  blogbar i

testerfraamino kører på WordPress og blogbar.dk.

kommer man til WPs hjemmeside, det sker også på

(den lyseblå blogbarlogoting i administrationsdelen).
    Der er et stort, hvidt og klikbart felt til venstre på din forside. Det virker underligt, at man klikker på et hvidt hul som viser hen til den side, man er på i forvejen.

Jeg synes, der mangler noget information. Hvorfor stiller du dette til rådighed for folk? Hvorfor skulle man vælge din i stedet for de andres?

God arbejdslyst

Fra København
    Tilmeldt 5. Jan 06
    Fra  Contimist Skrevet kl. 21:26
    Hej Anette.

Tusind tak for rigtig gode kommentarer

Du har helt sikker ret i, at nogle af menuerne bør ændres og at det vil være optimalt, hvis brugerne selv kan gøre det samt ændre headeren (mener du i øvrigt billede eller tekst i headeren?) - det vil jeg helt sikkert kigge på.

Forsiden vil også blive ændret. Det hvide felt virker lidt skørt, nu du siger det Du har også ret i, at der bør være mere info og salgstale på forsiden. I den forbindelse kommer der også en slags blogroll på forsiden, hvor nyeste blogs/indlæg får eksponering.

Der er stadig mange småfejl såsom forkerte link-henvisninger, som skyldes den måde WordPress-systemet er bygget op på og skal omkodes på for at "personliggøre" det. Det vil selvfølgelig også blive rettet.

Glæder mig til at endnu flere gode kommentarer

Fra København K
    Tilmeldt 8. Jan 06
    Indlæg ialt: 3643
    Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 23:26
    Hej igen

Gå ind på http://jonathansand.dk - det er ændring af billedet, jeg mener. Det må kunne kodes som en almindelig upload. Baggrunden også. Hvis du kan det, rykker du voldsomt i forhold til eksisterende tilbud for os ikke-kyndige. Skriv til mig PM eller mail, hvis du går i gang, så skal jeg sætte familien til at teste det. Se også hans ur (og skriv en kommentar, så bliver han SÅ glad), og alle de små ting og sager, han samler på.

Nu ved jeg jo ikke, om det er unge eller voksne, der er din målgruppe.... Hvis det er unge, kan jeg anbefale dig at have alt muligt gratis lir, de kan få at lege med: Ure at sætte ind, smileys, statistik (han er netop tilmeldt chart.dk), småspil - hvad som helst. For når man er ung, er der så mange ting, man ikke må fortælle (af hensyn til netsikkerheden), så det gælder om at kunne holde gryden i kog uden at oplyse for meget konkret om sig selv.

Hvis det er voksne, på den anden side, så er den slags "for meget". Hvem laver du egentlig dette til, og hvad er dit formål?

Fra København
    Tilmeldt 5. Jan 06
    Fra  Contimist Skrevet kl. 07:26
    Så er er der smidt en kommentar ;)

Jeg har ikke defineret nogen målgruppe efter nogle demografiske kriterier. Det synes jeg ikke giver meget mening i blog-verdenen, hvor det er ung som gammel, rig som fattig osv., der faktisk blogger. For mig at se, har blogging-fænomenet bragt "hjemmesiden" ind i stuen. Altså ned på et teknisk niveau, hvor alle kan være med. Samtidig opfylder blogging et behov hos mange mennesker for at blive bemærket og set som de mennesker de nu engang er. Det er jo befriende nem måde at præsentere sig selv, som man gerne vil ses.

Det som er planen for blogbar.dk er ikke bare, at det skal være en dansk måde at blogge på og det skal være tilgængeligt for så mange som muligt. Derfor skal det være nemt at blogge på blogbar.dk. Og det synes jeg sådan set er opfyldt. Til gengæl er der mange, som dig, der efterlyser flere muligheder for at adskille sig og personliggøre deres blog. Det bliver også opfyldt i næste fase, hvor en mere teknisk avanceret admin-del bliver programmeret (custom-made for blogbar.dk).

Det bliver desværre ikke muligt for brugerne at redigere direkte i skabelonerne, da det automatisk vil give dem adgang til at afvikle PHP-kode på serveren - og den risiko ønsker jeg ikke at tage. Det bliver derfor kun muligt at redigere skrifttyper og farvekoder og for de lidt mere avancerede brugere, bliver det også muligt at ændre header-billedet. Derudover indbygges også et widget-system, som man kender det fra OS X på Mac, hvor brugerne f.eks. kan tilføje et ur, som Jonathan har gjort.

Allerede med de funktioner som er indbygget fra start af samt de funktioner, der kommer i nærmeste fremtid, synes jeg, at blogbar.dk adskiller sig markant fra f.eks. smartlog.dk og mingler.dk, der begge er utroligt simple i deres opbygning og ikke tilbyder brugerne særlig mange muligheder. Ret mig gerne, hvis jeg tager fejl?

Håber ovenstående måske endda også kan give anledning til markedsføringsforslag. Jeg har allerede nogle ideer klar, men hører gerne på flere :)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)