Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

test af hjemmeside meget vigtig

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Apr 06
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

jeg går i skole på htx og er igang med et eksamens projekt i multimedie, og skal derfor have folk til at teste/ sige deres mening om det jeg har lavet, så hvis i vil være venlige og gøre det. i skal have flash player 8 for at kunne se siden.

skrev venligst jeres kommentar eller hvad i nu vil kalde det til maglebjerg@msn.com

Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 18:26
Hej Martin

Her er et par kommentarer:

- Læs korrektur på dine tekster. På forsiden står der "...decided to make there own brand". Det hedder ikke "there" men their. Derudover lyder denne sætning lidt klunset "The Vision Collection of watches.....". Måske "of watches" skulle udelades.
- Billederne i toppen (både uret og damen) er meget uskarpe og det efterlader et uprofessionelt indtryk i mine øjne
- Forsiden er enorm kedelig (ja det er undersiderne også), synes ikke noget som helst af hjemmesiden "sælger"
- En god måde at vise kollektionen på - thumbs up!

Synes du skulle spørge dig selv hvad formålet med hjemmesiden er (og hvis du siger sælge ure må du tænke om). Skal brugeren synes at urene er fede? Skal de søge info? Skal de finde forhandler? Kort sagt, hvad er hovedformålet?

Slutteligt må jeg sige, at det ikke ligefrem tænder mig, at man SKAL have flashplayer for at se siden. Du må ikke undervurdere hvor mange mennesker, der ikke har opdateret deres Flashplayer, eller stadig sidder med langsomme forbindelser (128/64 kbit).

Tilmeldt 21. Apr 06
Skrevet kl. 20:00
Jeg tror måske du misforstår det hele lidt, det er et multimedie projekt, og det er ikke meningen at siden skal sælge, den skal kun oplyse om firmaet, og teksterne er ikke noget jeg har skrevet. billederne er heller ikke utydelig, det er bare www.frip.dk som er lorte hosting og derfor laver mit site om det noget kornet noget, og sidst men ikke mindst 70 % af alle i europa har flash player 8, og resten har flash player 7 (98 %) og de kan sgu da bare hente flash player 8.

og nå ja.. der er ingen grund til at være ond, det kan jeg ikke rigtig bruge til ret meget i min rapport vel.

Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Skrevet kl. 20:47
Dato: 5/7/2006 8:00:21 PM Forfatter: Martin-
Jeg tror måske du misforstår det hele lidt, det er et multimedie projekt, og det er ikke meningen at siden skal sælge, den skal kun oplyse om firmaet, og teksterne er ikke noget jeg har skrevet. billederne er heller ikke utydelig, det er bare www.frip.dk som er lorte hosting og derfor laver mit site om det noget kornet noget, og sidst men ikke mindst 70 % af alle i europa har flash player 8, og resten har flash player 7 (98 %) og de kan sgu da bare hente flash player 8.

og nå ja.. der er ingen grund til at være ond, det kan jeg ikke rigtig bruge til ret meget i min rapport vel.

Hvis jeg ikke må komme med kritik, hvad var så formålet med dit indlæg? Kan du bruge rykklapperi til noget i din opgave?

Jeg var på ingen måde ond over for dig - det var i hvert fald ikke meningen - men kom med min uforbeholdene mening. Synes det er helt fint at have en flash side, min pointe var blot, at du skulle overveje at supplere det med en HTML side! Kender godt de tal du nævner om Flash udbredelse, men sad jeg på en 128/64 linie, ville siden tage længere tid at loade end min tålmodighed rækker. Er da ked af at høre dine billeder er blevet "ødelagt", men det havde jeg nu ikke nogen viden om.

Tilmeldt 21. Apr 06
Skrevet kl. 20:50
html er crap, til den slags, html bruges ikke når man kun skal præsentere noget.!
Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Skrevet kl. 21:02
Dato: 5/7/2006 8:49:52 PM Forfatter: Martin- html er crap, til den slags, html bruges ikke når man kun skal præsentere noget.!

Den diskussion gider jeg ikke tage med dig

Ærgerligt, at du ikke er bedre til at tage mod forslag og input.
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 17:05
Det kunne være spændende at vide om faget multimedie kun gik ud på udseendet af siden, eller om det også gik ud på brugervenlighed, synlighed etc.

Jeg gider ærligt talt ikke bruge lang tid på at skrive et godt indlæg som Casper gjorde, for bare at blive hånet igen af dig.

Men synes punkterne på dit kort er uhyggeligt svært at ramme hvis man ikke lige sidder men en super præcis mus.

Jeg bliver forvirret over at der lige kommer et kort blink af vision når man klikker på et menupunkt.

Nu hader du html, men har du overvejet problemstillinger såsom at man ikke kan linke direkte til et fedt ur, at siden nemt bliver tung? For jeg har svært ved at tro faget multimedie kun går ud på at lve noget der er pænt.

Derudover synes jeg du har haft nogle gode ideer med uret i toppen af siden, og er holdt i nogle klare stilrene farver, måske en anelse kedelig. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:42
Hejsa

Med fare for at få hugget et stykke af hovedet af (), så vil jeg gerne tage Martin lidt i forsvar.

For mig at se er det et genenmført koncept (visuelt og designmæssigt) - det er selvfølgelig ærgeligt med stavefejlene.

Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Skrevet kl. 22:05
Dato: 5/9/2006 8:42:20 PM Forfatter: Kim Kold Kleener

Hejsa

Med fare for at få hugget et stykke af hovedet af (), så vil jeg gerne tage Martin lidt i forsvar.

For mig at se er det et genenmført koncept (visuelt og designmæssigt) - det er selvfølgelig ærgeligt med stavefejlene.

Du må self mene det du vil - og det har jeg det fint med. Bliver ærligt talt bare lidt træt af at fa "bidt hovedet af", når jeg følger en opfording fra Martin. Jeg kom med nogle kommentarer, som jeg underbyggede. Nogle var faktuelle, andre var en vurdering fra min side. På intet tidspunkt kritiserede jeg Martins hjemmeside som værende dårlig - kom derimod med råd. Hvis ikke dette forum lige præcis er til af den grund, kan jeg ikke se hvad vi skal bruge amino til. Stillede mig jo netop ikke op og sagde "duer ikke - væk"!

Min seneste kommentar var lidt i "desperation" over, at jeg brugte tid på at kommentere en hjemmeside (efter kreatørens egen opfordring), hvorefter alle kommentarer bliver affærdigede som værende onde. Jeg er ikke et ondt menneske  Kig på mine tidligere indlæg og så ses det tydeligt.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 09:13

Dato: 5/7/2006 8:00:21 PM Forfatter: Martin-

[...] og sidst men ikke mindst 70 % af alle i europa har flash player 8, og resten har flash player 7 (98 %) og de kan sgu da bare hente flash player 8.

Det kommer sgu meget an på målgruppen! Det er ikke alle der gider opdatere sit software for at få lov til at se en produktpræsentation. Mit bud er, at af de 30% som ikke har version 8, smutter mere end 80% videre til et konkurrerende site som virker i DERES browser.

Det er de færreste virksomheder som kan tillade sig den luksus at sige, at de ikke gider handle med folk som ikke holder deres software 100% opdateret.

mvh Carsten

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)