Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Eje firma under 18?

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Horsens
Tilmeldt 2. May 07
Indlæg ialt: 828
Skrevet kl. 18:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har drevet virksomhed siden jeg var 15-16 år og er idag 17 (næsten 18) og det er min far som er registrert for mig, og skal til at starte et Aps med en nu, og han er over 18, men der går min far også ind og bliver registrert.

Det er den nemmeste vej, hvis man er under 18. Lad dine forældre blive det for dig, eller en anden i familien.

I er velkommen til at skrive til mig på nc@drive-design.dk hvis i har spørgsmål til hvordan jeg er startet osv.

Forsat god aften...

Hilsen Nicolai Christensen - Reklamebureauet Drive design.

Fra Langeskov
Tilmeldt 20. Nov 08
Indlæg ialt: 1129
Fra  Marjoe ApS Marjoe.dk Skrevet kl. 19:06

Hej igen.

Min søn køber pt. sine egne aktier på sin egen depotkonto i danske netbank, han er 14 år, og må da gerne købe og eje de aktier han vil.

Hvorfor kan han så ikke eje anparterne i et aps, dog ikke stå som direktør????????

Marjoe

Fra Horsens
Tilmeldt 2. May 07
Skrevet kl. 19:30

Fordi du har skrevet under på det, jeg handler også selv mine aktier og det har mine forældre givet lov til.

Men så længe du ikke er myndig kan du ikke gå ud og hæfte for 125.000 eller på anden måde hæfte for andres folks penge.

Lad os sige der står 10 kreditore og venter på at få penge fra et selskab som drives af en mindreårig, men firmaet går konkurs så skylder den pågældende jo de 10 kreditore, men har ingen penge at betale med, og han kan hellere ikke retsforfølges.

Ret mig hvis det er forkeret :)

Fra Hellerup
Tilmeldt 6. Aug 09
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 17:01

Tænker du ikke på obligationshandel? Idet du investerer i en aktie, vil det jo sige at du allerede har fodret firmaet og dermed ikke skylder firmaet noget (tværtimod). Du kan jo højst midste den kapital, du har stoppet i selvskabet. Naturligvis kan du gå hen og hæfte for lånte penge, men det er vel ikke tilfældet i en mindreårigs situation?

Fra Horsens
Tilmeldt 2. May 07
Skrevet kl. 17:50

Men det har jo også noget at gøre med, at når du ikke er myndig kan du ikke tage vare på folks personlinge oplysninger osv.

MEN JA: Få dine forældre til at blive momsregistret for dig, eneste udvej! :)

Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 18:23

Normalt kan man ikke drive virksomhed når man er under 18 år. Det skyldes at man ifølge værgemålsloven ikke kan pålægges gældsforpligtelse når man ikke er myndig.

Der er dog en undtagelse i loven der gør det muligt for personer mellem 15 og 18 år at drive sin egen virksomhed. For at dette kan lade sig gøre skal umyndiges værge med Statsforvaltningens godkendelse tillade dette (jf. værgemålsloven § 43, stk. 1). Så kan umyndige pålægges gældsforpligtelse.

Så er du over 15 år, skal du sende et brev ind til din statsforvaltning, hvor du skriver hvad det handler om sammen med dit CPR-nummer og oplysninger om dine forældre/værger.

Hvis du får godkendelsen og stifter firmaet (send godkendelsen fra Statsforvaltningen ind sammen med blanketten) så skal du huske at når du fylder 18 år skal du indsende en ny registreringsblanket hvis du fortsat vil drive virksomheden.

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:28

Elias Sørensen:
Så er du over 15 år, skal du sende et brev ind til din statsforvaltning, hvor du skriver hvad det handler om sammen med dit CVR-nummer og oplysninger om dine forældre/værger

Eller undgå at omsætte for mere end 50.000 og foretager alle dine handler kontant og for egne penge - så undgår du bøvlet med at skulle spørge Statsforvaltningen om lov....

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 20:24

Jeg har lige et spørgsmål mere i den her sammenhæng.

Jeg sendte et brev ind til statsforvaltningen, og det tager dem super lang tid at kigge igennem.

Hvad gør jeg nu hvis jeg får et afslag? De kan da ikke helt seriøst mene, at jeg så skal lukke min forretning når jeg har omsat for 50.000 kr.?

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 20:28

få dine forældre til at styre det på papir?

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)