Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min partner skal til Danmark

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Aug 05
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer,

Jeg ved ikke helt om det er det rette sted jeg har skrevet det.

Men mit spørgsmål går egentlig ud på lovene med hensyn til opholdstilladelse el. rettere sagt arbejdstilladelse.

Jeg har en Partner, som bor udenfor eu. Har han nogen muligheder for at kunne få arbejdstilladelse i fx 6 mdr i løbet af et år. Vær opmærksom på at han er min kompagnon, så han ejer også firmaet, men ikke officielt, kan jeg ved fx uden at åbne et APS registrere ham, som medejer, hvor han samtidig kan få arbejdstilladelse i hans ejen virksomhed i DK, han har flere virksomheder i Udlandet.

Jeg venter spændt på svar, i må meget gerne sende links.

Takker.

Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 21:45
Hvilket lande kommer han fra?

Er der ikke forskel på hvilke krav, der er til de forskellige lande? Blandt i forbindelse  med øst-aftalen gælder der vist nogle specielle regler...

Tilmeldt 15. Aug 05
Skrevet kl. 21:57
Tilmeldt 15. Aug 05
Skrevet kl. 22:03

Selvstændige 

Særlige forhold for selvstændige erhvervsdrivende  

Hvis man vil søge om opholds- og arbejdstilladelse som selvstændig erhvervsdrivende i Danmark, er der en række betingelser, som skal være opfyldt:

• Der skal være særlige danske erhvervsinteresser i, at den pågældende virksomhed bliver etableret i Danmark.

• Ansøgeren skal deltage aktivt i virksomhedens drift

• Ansøgeren skal have et gyldigt pas eller anden gyldig rejselegitimation

Tilladelsen giver kun ret til at arbejde det sted, som er anført i tilladelsen.

Bilag til ansøgningen

Når man søger om opholds- og arbejdstilladelse som erhvervsdrivende, skal følgende information vedrørende virksomheden vedlægges ansøgningen:

Selskabsmæssige forhold:

• Revisorpåtegnet årsregnskab eller budget

• Dokumentation for ejerandel

Forretningsplan:

• Erhvervsområdet

• Erhvervsområdet

• Koncept

• Udviklingsperspektiver – herunder det forventede antal arbejdspladser

• Videnopbygning

Oplysning om erhvervsmæssig opbakning i form af beskrivelse af evt. samarbejde med danske virksomheder, herunder samarbejdsform og varighed, angivelse af forretningsforbindelse og lign., der kan belyse den interesse, som bestående danske virksomheder måtte udvise.

Dokumentation for evt. indgåede handler

Personlige forhold:

• Ansøgers uddannelse og arbejdserfaring

• Ansøgers egenkapital

• Sproglige forudsætninger

Varighed og forlængelse

Opholds- og arbejdstilladelse gives for den ansøgte periode, dog højst for et år.

Opholds- og arbejdstilladelsen kan forlænges for et år ad gangen, bl.a. hvis de betingelser, der oprindeligt lå til grund for tilladelsen, fortsat er opfyldt.

Ansøgning om forlængelse af en opholds- og arbejdstilladelse skal senest indgives en måned før tilladelsens udløb og kan tidligst indgives 2 måneder før tilladelsens udløb.

Ansøgning om forlængelse skal være vedlagt de reviderede regnskaber og selvangivelser siden virksomhedens begyndelse.

Ansøgning om forlængelse afleveres til Udlændingestyrelsen eller til det lokale politi, hvis ansøgeren bor uden for Storkøbenhavn. Ansøgningsskemaer kan fås hos Udlændingestyrelsen eller det lokale politi.        

Er ikke med på de forskellige punkter,

Hvad er kriterierne ? Der står fx ikke hvor mange års erhvervserfaring man skal have.

Forstår fx heller ikke flg:     

• Der skal være særlige danske erhvervsinteresser i, at den pågældende virksomhed bliver etableret i Danmark.

• Ansøgeren skal deltage aktivt i virksomhedens drift

• Side 1 ud af 1 (4 indlæg)