Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Et lån på 100.000,00 kr

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg stod i en tilsvarende situation sidste år, og havde ingen problemer med at låne udelukkende på min forretningsplan.

 

mvh Hans

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Flemming

Er der nogle du kan anbefale?

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Hans

Gjorde du noget specielt?

 

Tilmeldt 23. Jul 05
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 23:47
Hvor mange stjerner giver du? :
der må ikke stilles sikkerhed - har været på iværksætterkursus, hvor en advokat hamrede ind i hovedet på os, at til lånebeløb under 100.000,00 skal iværksættere IKKE acceptere, at der skal stilles sikkerhed i hus eller andet.

 

Det synes jeg, er et mærkeligt råd - kan du huske, hvad han gav som forklaring på den holdning? Hvis man kan forhandle sig til bedre lånevilkår ved f.eks. at stille en sikkerhed, er der vel ingen grund til kategorisk at afvise dette.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:52
Hvor mange stjerner giver du? :
det skal ses i sammenhængen med, hvis det skulle gå galt, hvor man skulle gøre sig det klart, at kreditorer ikke skulle kunne gøre krav i den faste ejendom eller andet, som kunne gå ud over familien, når det ikke drejede sig om større beløb - det var en tankegang, der gik på at resten af famlien skal beskyttes så meget som overhovedet muligt.

 


Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 23:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 5/4/2006 11:43:09 PM Forfatter: Kim Kold Kleener
Gjorde du noget specielt?



Jeg gik til min lokale bank, hvor mit firma har konto. Jeg bad om et møde med direktøren, som jeg kender godt. Jeg vendte min forretningsplan med ham og gav ham plads til at komme med gode råd. Jeg havde på forhånd sørget for, at mine forventninger i forretningsplanen var realistsike med pil nedad - altså så enhver ville kunne sige: "Ja, og det går sikkert endnu bedre". Derefter var resten et spørgsmål om underskrifter.

 

mvh Hans

Tilmeldt 23. Jul 05
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 00:05
Hvor mange stjerner giver du? :
at kreditorer ikke skulle kunne gøre krav i den faste ejendom eller andet

 

Hvis man misligholder låneaftalen, kan kreditor uden større problemer foretage udlæg i aktiver (inkl. hus) uanset om de er stillet som sikkerhed eller ej, så det er en noget ufuldstændig rådgivning.

Fra Galten Østjylland
Tilmeldt 17. Apr 06
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Banker går generelt med livrem og seler, og vil som standard kræve sikkerhed for det udlånte beløb. Ok, er deres indtryk at dit firma er rimelig sikker, ud fra plan, og dokumentation - så skulle det jo være muligt.

Der var for nogle månder siden en skræk om, at fjerne revisions pligt for firmaer med en omsætning på omkring 15 Mio. Men det er klart, at selv med denne endring, vil et firma som tropper op i banken for et tillægslån - vil blive afkrævet dokumentation, før banken overhovedet vil se på det at yde et ekstra lån. ( Det er også sund revision.) og det kan være nok så alm. APS eller A/S.
Link http://www.erhvervsbladet.dk - Industriens Dagblad http://www.idag.dk

nankai

 
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg tror heller ikke det bliver noget problem, jeg lånte sidste år halvdelen uden de overhovedet kiggede på foretningsplan eller budgetter. Vel og mærke uden at stille sikkerhed i noget.

 

Det var i Sydbank, som jeg også har hørt fra andre skulle være et okay sted at gå hen hvis man skal låne penge til iværksætter projekter.


Held og lykke med det.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Martin

Hvilken afdeling kontaktede du?

 

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)