Hej! Jeg har en idé, som jeg har valgt at offentliggøre her, da jeg ellers ikke tror at jeg vil få den ført ud i livet. Idéen går ud på, at jeg opretter en hjemmeside, hvor folk kan gå ind og tilmelde sig for et vist beløb pr. måned, og så få adgang til alt, som er brugbart når man spiller instrumentet elbas, eller overvejer at komme til at gøre det. Jeg regner med, at der i indholdet er: Introduktion til bassen Herunder opbygning, brugsmåder osv. osv. Køb af bas / forstærker + andet udstyr Heri findes alt, som er nødvendigt når man skal ud at købe. Priser, mærker/modeller, beskrivelse af fordele og ulemper osv. Samt alle de småting, som kan være gode at have. Kom I gang! Her er udstyret købt, og alle indstillinger, stemning, justering af lyd osv. gennemgås på video samt tekst, således at brugeren kan sidde og indstille, mens han/hun sidder med udstyret. Kursus Her går man i gennem et kursus forløb, hvor du kort sagt lærer alle teknikker, brugsmåder, alt. Måske i alt 10-12 emner Forskellige melodier Heri findes sidens største aktiv. +200 videoer, der lærer dig konkret at spille eksempelvis Red Hot Chili Peppers Dani California, med gennemgang af hver enkel tone osv. Ligesom www.basscamera.com Flere undersider med portrætter af bassister, musikuddannelsesveje osv.
Mine spørgsmål er som følger: Jeg kan intet med websites. Derfor må jeg betale én til at gøre det. Hvem kan udføre følgende arbejde? Hvad skal det koste at få adgang til ovenstående? 19 kr. pr. måned, 199 pr. år? Jeg er IKKE professionel, men en glad amatør, så skal heller ikke være for dyrt. Hvad ville du give? Hvordan får man organiseret den månedlige/årlige betaling? Der skal laves noget reklame. Budgettet er ikke stort. Adwords/søgeoptimering? Jeg overvejer at købe SEO supporten, men kan det betale sig i forhold til Adwords? Optagelsesudstyr til videoer samt lydudstyr. Igen, budgettet er ikke stort. Kan man nøjes med et digitalkamera Sony Cyber-Shot 7.2 megapixel samt en mikrofon? Jeg tror selv meget på idéen, men har ikke den nødvendige kapital samt kundskaber til programmering. Er der interesserede partnere/investorer? Vil det være en bedre idé at gøre siden gratis, og derefter smide nogle reklamer på, fremfor at organisere betaling?
Måske er det dumt at offentliggøre idéen her, men jeg håber på at få noget respons og evt. samarbejdspartnere. Håber der er nogle der kan hjælpe med svar på et par af spørgsmålene. Hvis der er noget der ikke er forstået, så skriv! Med venlig hilsen Jakob |
Hej Jacob!
Har sendt dig en mail.
Håber at høre fra dig.