Jeg er jo altså koder og det kunne ikke falde mig ind at åbne en html email fra en ukendt kilde med mindre jeg først har lukket min internetforbindelse.
Spammere får bekræftet at din email er
aktiv, hvis de indsætter et billede der skal hentes på deres
server og laver et genkendeligt
link til det. Det er en af grundene til at du bør lukke dine indholdsruder i outlook og outlook express, hvis du kører windows.
Hvis du viser noget i indholdsruden til indbakken, og den øverste e-mail der lige er kommet er fra en spammer, så får de med denne metode en omgående bekræftelse af at din email adresse er i funktion, og at du også læser
spam emails.
Og så lover jeg dig at der kommer noget spam ind.

Men så har vi jo heldigvis spamfighter. Tak for det.

Jeg erkender at jeg godt kan lide at emails er smukke og derfor til en vis grad ønsker at kunne se dem i html, men jeg ville benytte en anden metode.
Hvis du sender en lille email ud der giver et link til nyhedsbrevet som ligger på din server, så vil du ikke belaste kundens/læserens båndbredde så meget, og kunder der ønsker at beskæftige sig med at læse dit
nyhedsbrev vil blot kunne klikke en gang og være der.
Et nyhedsbrev på den størrelse du præsenterer her, vil kun få lov at komme i min indbakke mere end en gang, hvis jeg virkelig er interesseret. Får jeg derimod blot en lille email med et link til nyhedsbrevet, så er der meget større sandsynlighed for at jeg undlader at afmelde det selv om jeg skulle miste interessen for en kort tid.
Desuden så giver denne fremgangsmåde plads til at der kan være
links til eks. en engelsk version også, eller andre ting som du ønsker med. I modsætning til at fremsende nyhedsbrevet i email'en så er der her plads til at lave nogle ekstra links til andre ting uden at fylde meget mere. Og de kunder der læser dit nyhedsbrev, kommer rent faktisk ind på dit
website og kan se det hele, hver gang du udsender det. Det sker ikke nødvendigvis fordi de læser hele email'en med nyhedsbrevet i.
Jeg har ikke erfaring med at udsende nyhedsbreve, så jeg kan kun tale som oplever af dem. Det er muligt at det er sværere at få læserne til at klikke en gang med musen end at fange dem på stedet når de åbner email'en, men jeg tvivler på det. Hvis læseren er interesseret i hvad du introducerer, så går hun til dit website via linket, og hvis han ikke er interesseret bliver selv et 10 siders højt formateret og nydeligt nyhedsbrev i indbakken aldrig til andet en irritation.
Jeg kommer lige i tanke om et par ting der er værd at overveje her.
Hvis du sender en html formateret email til mig, vil jeg formentlig kun se den som ren tekst, så husk at kontrollere at den også fungerer i ren tekstvisning.
Du skal også huske at sætte headeren i din email til at have både from- og returnpath-felt til noget fornuftigt for ikke at ryge i mange af de store spamfiltre, tror jeg nok. Det er i hvert fald min konklusion ud fra de ændringer jeg måtte lave for at få en email ud globalt.
Men det ved Martin jo nok en hel del mere om en jeg.

Kærlig hilsen
;0)Bent