Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

nyhedsbreve (html eller ej)

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Der er sådan set ikke grund til at diskutere hvad der virker bedste, for det gør HTML mails. Selvfølgelig kan specielle målgrupper opføre sig anderledes, men generelt er HTML med billeder bedst.

Jeg har købt nogle onde rapporter fra www.marketingsherpa.com med heatmaps (Du kan se hvad folk kigger på i nyhedsbrevet) og best practice fra hundredevis af firmaer, hvor de konkluderer hvordan nyhedsbreve sælger bedst. De 2 rapporter jeg købte koster godt ialt 5.000 kr. hvad der er ufatteligt godt givet ud, hvis man ellers vil noget med e-handel. Jeg har en til at gennemgnaske dem for mig og vi starter et stort projekt i SPAMfigher hvor vi vil teste, rette og teste og rette, indtil vores nyhedsbreve giver maks.

Dbh Martin

Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 15:10
Det var lige det, jeg efterlyste. Tørre tal ;-)

Med de venligste hilsener

Søren

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 15:16
Så lidt, husk også at optimere landingssiderne, det er mindst lige så vigtigt..

Dbh Martin
Tilmeldt 16. Jun 06
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 12:38
Jeg er jo altså koder og det kunne ikke falde mig ind at åbne en html email fra en ukendt kilde med mindre jeg først har lukket min internetforbindelse.

Spammere får bekræftet at din email er aktiv, hvis de indsætter et billede der skal hentes på deres server og laver et genkendeligt link til det. Det er en af grundene til at du bør lukke dine indholdsruder i outlook og outlook express, hvis du kører windows.

Hvis du viser noget i indholdsruden til indbakken, og den øverste e-mail der lige er kommet er fra en spammer, så får de med denne metode en omgående bekræftelse af at din email adresse er i funktion, og at du også læser spam emails.  

Og så lover jeg dig at der kommer noget spam ind. Men så har vi jo heldigvis spamfighter. Tak for det.

Jeg erkender at jeg godt kan lide at emails er smukke og derfor til en vis grad ønsker at kunne se dem i html, men jeg ville benytte en anden metode.

Hvis du sender en lille email ud der giver et link til nyhedsbrevet som ligger på din server, så vil du ikke belaste kundens/læserens båndbredde så meget, og kunder der ønsker at beskæftige sig med at læse dit nyhedsbrev vil blot kunne klikke en gang og være der.

Et nyhedsbrev på den størrelse du præsenterer her, vil kun få lov at komme i min indbakke mere end en gang, hvis jeg virkelig er interesseret. Får jeg derimod blot en lille email med et link til nyhedsbrevet, så er der meget større sandsynlighed for at jeg undlader at afmelde det selv om jeg skulle miste interessen for en kort tid.

Desuden så giver denne fremgangsmåde plads til at der kan være links til eks. en engelsk version også, eller andre ting som du ønsker med. I modsætning til at fremsende nyhedsbrevet i email'en så er der her plads til at lave nogle ekstra links til andre ting uden at fylde meget mere. Og de kunder der læser dit nyhedsbrev, kommer rent faktisk ind på dit website og kan se det hele, hver gang du udsender det. Det sker ikke nødvendigvis fordi de læser hele email'en med nyhedsbrevet i.

Jeg har ikke erfaring med at udsende nyhedsbreve, så jeg kan kun tale som oplever af dem. Det er muligt at det er sværere at få læserne til at klikke en gang med musen end at fange dem på stedet når de åbner email'en, men jeg tvivler på det. Hvis læseren er interesseret i hvad du introducerer, så går hun til dit website via linket, og hvis han ikke er interesseret bliver selv et 10 siders højt formateret og nydeligt nyhedsbrev i indbakken aldrig til andet en irritation.

Jeg kommer lige i tanke om et par ting der er værd at overveje her.

Hvis du sender en html formateret email til mig, vil jeg formentlig kun se den som ren tekst, så husk at kontrollere at den også fungerer i ren tekstvisning.

Du skal også huske at sætte headeren i din email til at have både from- og returnpath-felt til noget fornuftigt for ikke at ryge i mange af de store spamfiltre, tror jeg nok. Det er i hvert fald min konklusion ud fra de ændringer jeg måtte lave for at få en email ud globalt.

Men det ved  Martin jo nok en hel del mere om en jeg.

Kærlig hilsen

;0)Bent

Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 13:12
Dato: 5/4/2006 10:26:43 PM
Forfatter: Dimitri

Du skal med andre ord fange mig, og det kan du ikke med ren
tekst.

Det synes jeg, er lidt sjovt, når langt de fleste indlæg har udelukkende er i tekst. Men de fanger jer måske ikke?

Jeg har valgt kun at benytte ren tekst i nyhedsbreve, da jeg så kun skal sætte det op en gang. Men meningen med nyhedsbrevet er da også primært orienterede information og ikke salg - selvom der en enkelt reklame eller to.

Ellers er jeg helt klar tilhænger af, at man selv kan vælge om det skal være HTML eller ren tekst (husk lige at begrænse linjelængden).
Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 13:24
Dato: 6/16/2006 1:12:10 PM Forfatter: Claus Agerskov
Dato: 5/4/2006 10:26:43 PM Forfatter: Dimitri

Du skal med andre ord fange mig, og det kan du ikke med ren tekst.

Det synes jeg, er lidt sjovt, når langt de fleste indlæg har udelukkende er i tekst. Men de fanger jer måske ikke?

Jeg har valgt kun at benytte ren tekst i nyhedsbreve, da jeg så kun skal sætte det op en gang. Men meningen med nyhedsbrevet er da også primært orienterede information og ikke salg - selvom der en enkelt reklame eller to.

Ellers er jeg helt klar tilhænger af, at man selv kan vælge om det skal være HTML eller ren tekst (husk lige at begrænse linjelængden).

Nu er der forskel på et debatforum hvor indlæggene består af tekst, og et nyhedsbrev. Får jeg et nyhedsbrev i ren tekst, er det yderst sjældent at det bliver læst.

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 13:33
Den bedste løsning er helt sikkert at sende nyhedsbrevet så det indeholder både tekst og HTML versioner. Så vil det blive vist som tekst hos dem der har slået HTML-visning fra i deres mailprogram, og som HTML hos dem der ikke har noget imod HTML-visning. På den måde stiller man vist alle tilfredse?

Personligt synes jeg at tekst-baserede nyhedsbreve kan virke lidt amatøragtige. Desuden er det hurtigere at få et overblik over hvad nyhedsbrevet vil sælge mig hvis der er fremhævede tekster og lidt grafik/billeder. Jeg er ikke nødt til at læse det igennem for at se om det bare skal ud til højre med det samme.

Jeg har dog slået automatisk hentning af billeder fra på mailadresser som jeg ikke har tillid til/ikke kender.

mvh Carsten

Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 14:15
Dato: 6/16/2006 1:32:56 PM
Forfatter: Carsten Jacobsen

Personligt synes jeg at tekst-baserede nyhedsbreve kan
virke lidt amatøragtige.

Nu omhandler nyhedsbrevet et økonomisystem eller min virksomhed - og ingen af disse skal markedsføres som fancy eller hippe, men mere give indtryk af det enkle og funktionelle. Det kan godt være, at der på sigt kommer en HTML-udgave også - men ellers forbliver det ren tekst.Det ville også være lettere, hvis alle benyttede skrifttyper med fastbredde i deres postklienter, så man kunne benytte såkaldte ASCII-grafik og -layout.
Desuden er det hurtigere at få et overblik
over hvad nyhedsbrevet vil sælge mig hvis der er fremhævede tekster og
lidt grafik/billeder.

Som tidligere nævnt, så handler mit nyhedsbrev primært om orienterende information - ikke salg.
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 14:44
Hej Claus,

Nu var mit indlæg ikke en kommentar til dit indlæg, men mere min generelle holdning.

Men jeg vil give dig ret i, at visse nyhedsbreve ikke skal bøjes i neon. Der er efter min mening også forskel på om man sender nyhedsbrevet til kunder man har tæt kontakt med, eller om det blot er et generelt nyhedsbrev man sender ud til alle dem der står i sin database, som på et tidspunkt har givet accept til det (eks. tilmeldinger fra sit website).

mvh Carsten

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 23:50
Hej Søren. Hvorfor har du et billede af sten på dit nyhedsbrev fra din foredragsvirksomhed?..

Jeg synes det kommer meget an på hvad det er man skriver i sit nyhedsbrev, om der behøver at være billeder eller ej. F.eks. Martins nyhedsbrev fungerer fint uden. Men omvendt behøver man heller ikke ligefrem at sende indholdseløse fotos af sten til folk bare fordi man kan

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)