Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Iværksætterstøtte?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 8. Mar 06
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Nu ligger landet jo sådan, at man som iværksætter herhjemme i Dk har mulighed for at få flere former for støtte fra statens side, såvidt jeg har forstået.

Men hvorledes bliver man kvalificeret til disse? Og hvorledes søger man efter at få dem?

Er det bare at hoppe en tur ind til told og skat, eller?

Håber I vil hjælpe
på forhånd tak
Fra Valby
Tilmeldt 4. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 08:25
Nej - det er ikke bare at hoppe ind i SKAT
...faktisk har SKAT overhovedet ikke noget med det at gøre.

Iværksætterstøtte bliver ikke udbetalt som kontanter, som som støtte til rådgivning hos fx revisor, advokat, reklamebureau, regnskab mm. Du kan få 12 timers støtte á 450 kr ex moms. 4 timer før start, 4 timer umiddelbart efter start og 4 timer inden for ca 1 år efter start.

Du får adgang til støtten gennem de regionale erhvervscentre, du kan se hvor de ligger på startguiden.dk, og læse mere om betingelser mm der.

Typisk koster det 400 kr plus moms at blive medlem af støtteordningen - beløb til at skille fårene fra (det var den sidste forklaring jeg hørte )

Held og lykke med det.
Fra København
Tilmeldt 8. Mar 06
Skrevet kl. 11:16

Okay.. Så det er ikke sådan, at man kan få en ren økonomisk støtte, til f.eks. forskellige fysiske investeringer som er nødvendige for at starte virksomheden op?
Hvis man tager et eksempel som f.eks. en website; Hvis man ikke selv er en haj til hverken at designe eller programmere, så skal man jo have en til at gøre det - og det skal der betales for. Plus at der også skal betales for serverplads - hvilket jo enten kan lejes, eller købes, hvis man køber en hel server selv.

Det er ikke sådanne former for støtte man kan få? F.eks. ren økonomisk støtte indenfor en vis tidsramme indtil man har opbtygget sig en mindre kundekreds?

Min mor er nemlig selvtændig erhvervsdrivende, og hun fik økonomisk støtte kan jeg huske, det første år, indtil hun havde oprettet sig en "fast" kundekreds.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 12:41

Dato: 5/2/2006 11:16:07 AM Forfatter: DJB Okay..  Min mor er nemlig selvtændig erhvervsdrivende, og hun fik økonomisk støtte kan jeg huske, det første år, indtil hun havde oprettet sig en ''fast'' kundekreds.

Den slagt ordninger ændrer sig med de politiske vinde.
Det lyder som om din mor har fået iværksætterydelse engang i 90''erne. Det var en ydelse, som dagpengeberettigede ledige kunne få i op til 12 måneder, da det var mest omfattende. Jeg husker satsen som enten 80 eller 60 % af højeste dagpenge.
Ordningen gælder så vidt jeg ved ikke længere. Det må jo skyldes, at ledige helst ikke skal motiveres til at starte egen virksomhed.
Jeg kan ikke huske, om ordningen blev evalueret, og om den havde nogen effekt.

mvh Hans
Fra København
Tilmeldt 8. Mar 06
Skrevet kl. 12:52
Ja, det var noget i den retning nemlig, for hun startede op i 90''erne som selvstændig.

Men den findes så åbenbart ikke længere, såhvidt jeg kan forstå

Så den eneste støtte man kan få fra staten, er ren rådgivning?
Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 12:56

Dato: 5/2/2006 12:52:18 PM Forfatter: DJB

Så den eneste støtte man kan få fra staten, er ren rådgivning?

Ja - med mindre du lever op til forskellige EU-ordningers krav, hvilket nok ikke er så sandsynligt.
Hvis du er tæt på at starte, kan du smide en mail med nogle fakta til mig, så skal jeg hurtigt finde ud af, om du har nogle muligheder.

mvh Hans
Fra København
Tilmeldt 8. Mar 06
Skrevet kl. 13:09
Jeg skal desuden også til at have konstrueret en forretningsplan... kan jeg jo evt. lgie starte en tråd om hvordan man gør, for aner det ikke helt. Der må vel være nogle faste skabeloner som er gode at bruge osv..

Jeg kunne vel evt. sende den til dig? Eller måske bare konceptet?
Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 13:18

Jeg tror lige, du skal tjekke søgefunktionen, før du starter en tråd om forretningsplaner. Der er masser af guld om dette emne i forvejen.

Jeg har kune brug for en 5 liniers beskrivelse og så evt. nogle konkrete svar på afledte spørgsmål for at finde dine muligheder. Måske stiller det specielle krav til din forretningsplan at blive berettiget til støtte. Jeg vil dog med det samme sige, at sandsynligheden ikke er stor.

EDIT:
PS - en forretning som kan køre uden støtte er også sundere end én der har behov for støtte.

mvh Hans
Fra Valby
Tilmeldt 4. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 15:36
Dato: 5/2/2006 11:16:07 AM
Forfatter: DJB

Hvis man tager et eksempel som f.eks. en website; Hvis man ikke selv er en haj til hverken at designe eller programmere, så skal man jo have en til at gøre det - og det skal der betales for. Plus at der også skal betales for serverplads - hvilket jo enten kan lejes, eller købes, hvis man køber en hel server selv.

Generelle udgifter som den slags, er jo den slags du skal have ind i din forretningsplan, og have tjent hjem igennem din forretning. Det er jo basicly det at drive en forretning går ud på - at få investeringer af den ene eller anden slags til at give afkast.

Mht financiering af opstart er der mulighed for at få specielle iværksætterlån statsstøtte (læs lån - ikke foræring), men det skal du høre din bank eller lokale iværksættercenter om.

Bedste råd er at finde dit lokale iværksættercenter, og tage en dialog med dem - det er oftest gratis, og langt bedre end generelt gætteri.

...og så bruge søgefuntionen som Hans skrive
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 16:37
Dato: 5/2/2006 12:40:44 PM Forfatter: Hans Stokholm Kjer - fra Kjers Kommunikation

Den slagt ordninger ændrer sig med de politiske vinde.

Det lyder som om din mor har fået iværksætterydelse engang i 90''erne. Det var en ydelse, som dagpengeberettigede ledige kunne få i op til 12 måneder, da det var mest omfattende. Jeg husker satsen som enten 80 eller 60 % af højeste dagpenge.
Ordningen gælder så vidt jeg ved ikke længere. Det må jo skyldes, at ledige helst ikke skal motiveres til at starte egen virksomhed.
Jeg kan ikke huske, om ordningen blev evalueret, og om den havde nogen effekt.
mvh Hans

Ordningen blev stoppet, da langt de fleste "iværksættere" gik på røven minuttet efter sutten blev taget fra dem. Det var med andre ord spild af skatteydernes penge.

Dbh Martin
Side 1 ud af 2 (11 indlæg)