Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forside der sælger max

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 07
Indlæg ialt: 776
Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jagten på den perfekte forside er nu gået ind hos www.trendfighter.dk Big Smile

Vi står og skal til at lave vores forside om, den skal opstilles på den rigtige måde og gøres 100% automatisk. Vi vil af den grund gerne trække på noget erfaringer fra jer, hvis dette er muligt.

Inden vi starter: Ja vi har læst E-pusher 2.0, ja vi har læst alle Aminos indlæg om dette emne og ja, vi ved at det ikke er alle vores kunder som starter på forsiden - men derfor er det stadig vigtigt! hehe Smile

Nuværende situation:

Trendfighters forside idag kan ses på dette link www.trendfighter.dk. Her bruger vi ofte et større topbanner som blikfang og herunder har vi lavet nogle bokse der opremser de mest nødvendige informationer, om hvorfor kunden netop skal vælge os, og hvad vi tilbyder. Vi gør opmærksomme på de nyheder der kommet ind i løbet af ugen, og ligeledes hvilke tilbud der kører. Dette har fungeret udemærket, men vi ved det kan gøres bedre.

Tidligere erfaringer:

En dag for ca. 3 uger siden, havde vi 1-2 dage hvor der næsten ikke kom nogle ordre ind. Vi undrede os meget over hvad i alverden dette kunne skyldes. Vi havde aldrig prøvet dette før. Vi begyndte ligeså stille at analysere os frem til hvad årsagen kunne være. Efter ½ dag kunne vi simpelthen ikke finde problemet - hele vores system fungerede perfekt. Indtil da det slog os, vi havde lavet en anderledes forside, som ikke var så "atttraktiv", med meget tekst og svært at få overblik over. Vi ændrede derfor forsiden med et samme, og allerede indenfor 3 timer, stod der ind med ordre igen.
Så når folk siger, at forsiden ikke sælger, så mener vi dette er forkert.

Hvad kan vi gøre bedre?

Vi har tænkt meget over vores tidligere erfaringer og vil nu gør noget ved det. Vi håber derfor vi kan trække på dine erfaringer. Vi har overvejet mere individualiseret nyhedsoversigt, hvor kunden kan vælge hvilke nyheder han/hun vil se, under hver varekategori. Vi har snakket om Top 10 kunne være nyttigt. Vi har tænkt på, om tekst om virksomheden vil sælge bedre. Osv osv.

Hvad syntes du skal være på en forside?

Hvad er dine erfaringer der har vist sig at bære frugt?

Vi glæder os til at høre fra dig, vi ved det ikke kun er os der har siddet og tænkt på dette Smile

Tilmeldt 9. Dec 07
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 08:58

Den glæder jeg mig til at se :-)

Jeg syntes i gør det relativt godt med at komme helt tæt på et "repræsentativt" produkt lige med det samme. Det kan være "ugens tilbud" eller topmodellen eller hvad det nu er - men hvad med at kunne putte noget i kurven allerede der lige midt på forsiden?

Grafisk syntes jeg i har en udfordring med alle de rammer og felter, som gerne skal line op men ikke helt kan komme til det osv. Der er meget overflødigt der. Der kan også spares på nogle bokse hist og her... hvilke webshops er f.eks. ikke åbent 24 timer i døgnet? Og skulle man ikke kunne klikke på noget med de der nyheder?

Det er også et meget koldt faktuelt design, som måske tiltaler mig godt hvis jeg skal købe noget halvpinligt som en vistikortholder (sådan tænker i sikkert ikke :-), men min erfraring med webshop siger at der skal noget personlighed til. Stå frem og vis hvem i er og demonstrer med jeres fremtoning hvorfor det er at i virkelig 100% står inde for det i sælger. Vis mig at det er sådan nogle ting man bruger, hvis man er frisk og smart og gerne vil være med på noderne (prøv at fortælle en historie som er lidt mere spændende end at her er en visitkortholder med 10% rabat).

Det som sælger er ikke varen - det er det man opnår ved at eje den... Prøv at tænke det ind i forsiden (og de andre sider)...

Held og lykke med det.

/sfo

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:11
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

sfo:

Det er også et meget koldt faktuelt design,

Det samme kan siges om beskrivelserne af produkterne - der tror jeg der er meget at hente. Gem evt. det faktuelle til lidt længere nede af siden og brug så det første afsnit på noget mere følelsesladet.

Hvis du stadig går på AAU, er der jo et userbility lab med blandt andet eyetracker. Jeg snakkede med nogle af IT-folkene for nyligt, som generelt skamroste udstyret og sagde at det var state of the art (og de havde ikke selv noget med den del at gøre). Hvis du kommer rigtig i gang med conversion tracking, kunne det da godt være interessant at se hvorvidt du kunne reserverer det udstyr en times tid eller to.

Eller kan A/B-splittesting med Google Website Optimizer også anbefales. Det er super enkelt og giver sommetider nogle aha-oplevelser.

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 07
Skrevet kl. 16:23

Hej Sfo

Tak for din respons. Vi vil prøve at tænke de bokse bedre ind i designet. Vi vil ligeledes prøve at lave nogle "stemningsbilleder" hvis man kan kalde dem det. Prøve at sætte det på en model, for netop at skaffe noget mere værdi end bare produktet. Tak for dit indlæg.

Hej Tommy

Jeg vil lige undersøge de muligheder de har. Jeg vidste ikke at de havde så noget på AAU. Så tusind tak for tippet. Vi er så småt begyndt at bruge google website optimizer, for at håbe vi kan hente noget der også. Tak for dit indlæg.

Skriv endelig hvis i har mere på hjertet, eller faldt over noget i syntes kunne være godt for kunden.

Fra Svenstrup J.
Tilmeldt 3. Nov 07
Indlæg ialt: 547
Fra  shopnord.dk Skrevet kl. 09:43

Hej med jer.

Mit umiddelbare indtryk, da jeg kom ind på forsiden var, at den er rigtig lækker.

Men jeg kan altså ikke det med, at forsiderne er så lange, at man skal scrolle. I mit hoved bør det ikke være sådan - lad dette være forbeholdt de underliggende sider.

Hvordan man så ellers skal lave forsiden for at vise et udvalg af sine produkter, har jeg ikke noger endegyldig svar på.

Ellers har du mange rigtig gode detaljer i din shop.

//Knud

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 07
Skrevet kl. 21:35

Hej Knud

Tak for dit indlæg og din ros til vores forside. Vi prøver at gøre meget ud af den. Vi er næsten nået så langt, at vi vil forhøre os ved vores nuværende kunder. Det vil ende ud i et spørgeskema eller telefon interview, ligeledes er en fokusgruppe også blevet diskuteret.

Sig endelig til, hvis du lige kommer på andet. Jeg vil overveje den lange scroll.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:19

Super navn I har.Geeked.. -ká jeg godt lí

Kh

Sanne

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 07
Skrevet kl. 21:01

Hej Sanne

Tak for det. Vi også selv helt vilde med det :)

Fra Køge
Tilmeldt 3. Feb 07
Indlæg ialt: 146
Skrevet kl. 15:21

Jeg vil foreslå en Køb-knap ved hvert produkt på forsiden. Og evt. et tooltip med varebeskrivelsen, når man peger på billedet af en vare.

Lige nu kan man f.eks. se billedet af et fedt læderarmbånd, som man bare må eje, og så skal man først klikke ind på billedet for at læse mere om f.eks. størrelsen og materialet for derefter at klikke på Læg i indkøbskurven.

Hvis jeg i stedet kunne se størrelse og materiale, så snart jeg peger på billedet, så var jeg måske også mere tilbøjelig til at klikke på Køb nu!, når billedet allerede  havde fået mig i den rette købsstemning.

En Køb-knap på dette sted kan sagtens være angivet til at lægge 1 stk. i indkøbskurven - det er alligevel varer, hvor jeg vil tro, at mange umiddelbart kun køber 1 stk.

Så er der en vare på forsiden, som viser sig at være udsolgt. Den skal selvfælgelig ikke vises på så prominent plads, hvis den ikke længere findes. Så mister jeg i hvert fald med det samme lysten til at klikke på flere varer.

. Johnny

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:07

Først vil jeg sige, at jeg er VILD med shoppen! Både det at den er nem og indbydende men også produkterneBig Smile

Efter at have læst jeres indlæg, prøvede jeg selv, at lege lidt med forsiden kontra salg. Jeg havde egentlig ikke givet forside billed valg meget tanke men jøsses om ikke det bliver valgt med omhu nu! Jeg prøvede, at sætte et flot billede ind af en hund med div. små halsbånd o.l. og i løbet af 3 dage, havde vi solgt langt over dobbelt så mange af netop det halsbånd forside hunden havde på, end vi har gjort i hele vores leve tid! Hold da fast! Så tak for trådenBig Smile

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)