Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Service for ældre.

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Du kan jo forholdsvis let få afprøvet din ide.

Sæt et par annoncer op i div butikker i dit lokal område hvor du tilbyder indkøbshjælp, også med at aflevere 3 kasser øl på 5 sal.

Så finder du dels udaf om der er et behov, og dels finder du udaf hvor meget id det tager at købe ind for en enkelt kunde.

René

Venligst

René Buch

Tilmeldt 28. Sep 08
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Cool cool.

Ja vil da prøve at kigge lidt på det ...

Tak igen igen igen, :)

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Held & lykke Geeked

Venligst

René Buch

Tilmeldt 27. Sep 08
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Glade

Vi her et internetfirma hvor de private kan handle. Vi har ikke gode erfaringer med børnefamilier, de er meget meget krævende og vil ikke betale ret meget for god service.

Nu leverer vi primært til ældre som har behov for det.

Gennem vores erfaringer med de ældre når vi snakker med dem, så tror jeg, at de mangler nogen som kan komme og snakke med dem, eller gå/køre en tur med dem. Mange af kørestolsbrugerene bliver hentet i busser, men nogle gange må de sidde og vente i temmelig lang tid (1/2 - 1 time) før det passer ind i en rute og det gælder hvis de f.eks. skal til læge, så bliver de sat af og må så vente på, at de kan blive hentet senere.

Du kan evt. prøve at smide en flyer ind i postkassen rundt omkring i de beskyttede boliger eller andelsboliger hvor der bor ældre. Her kan du f.eks. skrive, at du tager så og så meget i timen og at du kan tilbyde f.eks. at køre dem til læge og vente på at de er færdige og køre dem hjem igen, eller tage en tur med dem ud og handle ind selv (godt nok ikke så godt for min forretning) eller på shoppingtur eller en tur i skoven. Jeg ved ikke hvordan du har det med aftenarbejde, men du kunne f.eks. også tilbyde at tage med dem i biografen eller i teateret. Jeg hørte forleden aften i tv, at der var en ældre dame som aldrig kom i biografen mere, for hun ville ikke selv tage afsted, men savende en ledsager. Det kunne jo også være som andre har skrevet til dig, at de manglede en til at skifte en pære, lave toiletet hvis det løber.

Ja, der er mange ting man kan hjælpe med. Prøv da bare at smide nogle flyers i postkasserne eller send et brev til lokalcentrene. Det er rigtig godt at få fat i lokalcentrene, så bruger de hjemmehjælperne til at formidle dit budskab, det er jo hjemmehjælperne som hører når de ældre mangler/savner noget og kan det jo være, at de fortæller de ældre, at de faktisk har mulighed for at få den hjælp som de mangler.

Vi har bl.a. haft en kunde som betalte et gebyr for at få en lille smule varer leveret hver dag. Han synes. at det var så dejligt når vi kom med varerne og fik en lille snak. Jeg sagde til ham, at jeg havde det dårligt med at han skulle betale gebyr for levering dagligt, men som han sagde til mig. Jeg har råd til at betale det gebyr og jeg nyder når du kommer, så skal vi ikke lade være at snakke mere om det.

Så bare kom i gang, der er en verden af muligheder derude for dem som lyst og energi til at gå i gang. Pøj pøj

 

 

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det er så sandt som der er sagt, mange ælder / syge føler sig ensomme og isoleret og her kan en snak på 5 - 10 minutter redde hele ugen for dem, endnu et omårde du kunne tage med i dine planer.

René

Venligst

René Buch

Tilmeldt 28. Sep 08
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Maxwell

Tak for det lange svar :)

 

Men ja kan godt se poiten i alt hvad du siger,

r meget tæt på at starte op, mangler bare lidt mere undersøgelse,

Men ja flyers er en go start:)

Tak for svaret

 

Og held og lykke med firmaet fremover Cool 

Tilmeldt 28. Sep 08
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen.

 

ja efter noget tid nu ... Har undersøgt en masse.

Dem jeg har snakket med syntes det er en super idé.

Syntes jeg skam også selv, problemet er bare økonomien.

bryder mig heller ikke om at jeg skal "flænse" de ældre da de jo ikke er landets rigeste ;)

Så derfor går jeg "all in" satser på hele befolkningen.

indkøb-rengøring-havearbejde-hundeluftning-små reprationer-ALT

 

Mulige firmanavn= Multi-Man?

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Godt du er kommet lidt vidre S

Ja det lyder fornuftigt med dit koncept selv om der nok er nogen der bliver i tvivl om hvad du kan hjælpe dem med.

God ide til navn.

René

Venligst

René Buch

Tilmeldt 28. Sep 08
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej René

 

Tak for svaret-.

 

ja ved godt der er nogle der tvivler på hvad jeg kan tilbyde.

Men hva fanden.. det jo mig som sætter grænserne ;).

Folk vil faktisk tilbyde alt..... med måde..

Tilmeldt 28. Sep 08
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Sådan sådan..

Vil tilmelde mig cvr imorgen.

det jeg går og funkler over nu er økonomien.

kan evt have et abonnement Hvor folk betaler 25-50 kr pr månede fast.

Og hvor de så ellers betaler for en ydelse, eks indkøb, som vil koste 15-20 kr.

rengøring 150.

osv.

 

Eller hvad syntes i ? Har i en ide til hvordan jeg kan gøre det?

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)