Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger system til udsendelse af nyhedsbreve

Side 3 ud af 3 (23 indlæg)
Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Makano:
Jeg har efterhånden så mange tilmeldte til mit nyhedsbrev at det bliver for dyrt at udsende med ebrev.

Jeg fatter ikke at du tør oveveje at skifte, hvis det du leder efter en en discountløsning.
Det er vel fair at antage, at du med dit nyhedsbrev tjener penge (eller i hvert fald forsøger). Hvorfor så tage chancen med et nyt system hvor du risikerer at løbe ind i alverdens problemer med SPAM/blacklisting, overbelastet server eller at du simpelthen bliver smidt væk derfra for ikke-nærmere-defineret-brud-på-forretningsbetingelserne?

Blot min konstruktive tanke, men ville det ikke være smartere at bruge tid, energi og deslige på at optimere nyhedsbrevet således der kan tjenes (flere) penge på det og så udgiften til ebrev udgører en mindre del?

Granholm IT og PC support:
Det jo det, og det kan fint køre med one, unoeuro eller eksisterende webhotel.

Hvordan kan du seriøst foreslå det?
Nu ved vi godt nok ikke om Makano har 100 eller 100.000 modtagere, men hans indlæg giver udtryk for mange som for mig er mere en et par hundrede. Du foreslår vel ikke seriøst, at man forsøger at sende et par tusinder eller flere mails igennem en discountudbyder?

Jeg har intet imod billigt, men det skal stå mål med brugen...

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra KBH
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 241
Fra  CityCallCenter ApS Skrevet kl. 21:31
Gennemsnit 3,5 stjerner givet af 2 person

Nicolai Lønne har en pointe... billigt er fint, men det er vigtigt at det ikke går udover kvaliteten - især når det gælder nyhedsbreve, fordi folk får så mange af dem efterhånden. Er de ikke værd at kigge på fordi layoutet er for dårligt eller indholdet for ringe, så melder de sig fra igen - og så har man mistet en rigtig god markedsføringskilde.

David McNally fra eBrev skrev ovenikøbet at der er mulighed for en billigere løsning, hvis du har rigtig mange nyhedsbreve...

Vi bruger selv eBrev af den ene årsag at det er super professionelt og let at bruge. Vi får altid ros for det fra vores kunder og øvrige modtagere af nyhedsbrevet og jeg må indrømme at jeg ikke tænker meget over omkostningerne. Uanset hvordan man så end stiller det op vil det altid være billigere end en kuvert og et rigtigt frimærke. Smile

Så som svar til det tidligere indlæg i denne tråd; ja vi har erfaring med eBrev og er mere end tilfredse med det.

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 12:21

Når i udsender nyhedsbreve så brug en service som professionelt kan klare dette, giv jer ikke i kast med egen software, medmindre i har brug for nogle helt specielle funktioner som professionelle services ikke kan klare.

fx 10 øre for at sende en email som man er næste 100% sikker på kommer frem er altså billigt.

Hvis man selv opsætter software, og sender man flere tusinde emails ja endda mindre, så skal man være opmærksom på at dette kan give problemer hos ens SMTP udbyder. Derudover så er en public SMTP - som alle andre brugere hos din internet udbyder fx bruger - ikke ret sikker når det kommer til at være whitelistet hos de forskellige email konto leverandører som fx hotmail, yahoo osv. Det er vigtigt at man vælger en leverandør af SMTP server som man ved har styr på disse ting, ellers kan mange af dine emails ende i et spamfilter uden at nogen ser dem.

Så brug de få øre og køb fx lidt større ind af antallet af emails man kan udsende og få en pris ned omkring 5-6øre så bliver det ikke meget billigere. Og så skal man ikke tænke på alt muligt teknisk omkring SMTP servere, programmering af ens software osv osv.

Med tiden kan du måske endda udregne din omkostning som en variabel omkostning, så du ved at du ca. tjener 5000kr hver gang du udsender nyhedsbreve for 200kr.

Jeg har personligt prøvet at have en liste på over 10.000 som vi udsendte nyhedsbrev til, der var meget få kliks og meget få der åbnede. Da omkring 60% af listen var fra hotmail, kontaktede vi dem og fandt ud af at alle disse emails endte i SPAM filtret, og at vi skulle skifte IP på SMTP serveren og genopbygge vores omdømme hos hotmail spamfiltrende. SMTP serveren var dog ikke vores men vores internet leverandørs og derfor måtte vi finde en anden løsning, hvilket endte med en service som den jeg omtaler.

Side 3 ud af 3 (23 indlæg)