Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Støtte

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Apr 06
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejså alle med iværksættere og rådgivere ...

 
Vi er to Studerende der har starte et firma som designer firma identitet. Da vi som nævnt er studerende er penge ikke noget der hænger på træerne så vi har været ved at undersøge om der er nogle fonde evt. eu midler der kan hjælpe os når vi skal ud og ivestere i computer udstyr. Så hvis nogle af jer har hørt om,  set noget, eller kender nogle der ved noget der vil kunne hjælpe os ville vi sætte stor pris på det et hint.
 
Med Venlig hilsen
 
Michael Messerchmidt
Creative By Right
Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 4/30/2006 9:15:36 PM Forfatter:Messerschmidt

Hejså alle med iværksættere og rådgivere ...

Vi er to Studerende der har starte et firma som designer firma identitet. Da vi som nævnt er studerende er penge ikke noget der hænger på træerne så vi har været ved at undersøge om der er nogle fonde evt. eu midler der kan hjælpe os når vi skal ud og ivestere i computer udstyr. Så hvis nogle af jer har hørt om,  set noget, eller kender nogle der ved noget der vil kunne hjælpe os ville vi sætte stor pris på det et hint.
Med Venlig hilsen
Michael Messerchmidt
Creative By Right

 
Jeg tvivler på at der er en EU fond, der ville støtte en firmaopstart ala jeres! Har i overvejet alternative løsninger? feks kunne i prøve at finde sponsorer i jeres familier, eller gør som jeg lige har gjort, jeg ønskede mig computerudstyr i fødselsgave, og ja, der var nogen der gik sammen og forærede mig noget
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 07:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Messerschmidt,

Jeg tror også at det bliver svært at finde nogle støtteordninger som vil finansierer jeres IT udstyr. Den støtte i vil kunne få, herunder også den støtte i kan få gennem Nordjysk Iværksætter Netværk (kan se at du er nordjyde ), er støtte til rådgivning.
 
Men den er absolut heller ikke noget i bør gå uden om! Rådgivning fra erfarne erhvervsfolk er altid relevant - især som nystarter.
 
mvh Carsten
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 08:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Faktisk er der nogle muligheder.

Hvis den ene partner i firmaet ejer en landbrugsejendom, hvorfra der fortsat drives landbrug af et vist - fast defineret - omfang, vil I have mulighed for at søge om tilskud til "diversificering indenfor jordbrugsområdet". Ordningen er beregnet på at lukningstruede landbrug kan holdes i drift (hvorved der sikres arbejdspladser og produktion) ved at landbrugeren får mulighed for at supplere sin indtægt med andre aktiviteter.  Jeg har ikke lige tjekket de nordjyske ansøgningsfrister og restbeløb.
Hvis I ikke ejer en landbrugsejendom, er der jo mulighed for at få en landmand med på ideen?
 
En anden mulighed er at udvikle et godt og velment EU-projekt, som lever op til alle krav i en given ordning - samt at skaffe den nødvendige offentlige medfinansiering. Forudsætnignen for dette er, at I kan afdække et samfundsmæssigt problem, som I ønsker at modvirke i samarbejde med relevante fagfolk, samt at projektet i den sidste ende bliver bedømt som støtteberettiget og desuden prioriteret i fordelingen af støtte. I kan så tilrettelægge jeres projekt således at der bliver behov for netop det udstyr, som I står og mangler - og så har I jo fået fat i det.
 
En tredie mulighed er at placere jer i et mål2-område, hvor der stadig er midler til rådighed - men så har I travlt. I disse områder - som alle ligger i landets absolutte udkanter - er det under en række af forudsætnigner muligt at søge støtte til etablering eller udvidelse af virksomheder. Støtteprocenten vil ofte være ca. 22 og minimumskravet til projektets størrelse vil være ca. 500.000 kr.
I vil altså selv skulle stille med 400 kg, mens EU kommer med 100 kg. i runde tal.
 
I de to første tilfælde, vil jeg mene, at vejen til målet er for lang. I vil simpelt hen bøje jer så langt efter pengene, at ideen i jeres projekt falder fra hinanden.
I det sidste tilfælde, vil I blive nødt til at flytte fra byen, hvor I studerer, hvilket næppe er gavnligt for studierne.
 
Derfor tror jeg, I bliver nødt til at lade jeres opgaver finansiere jeres udstyr - akkurat som de fleste andre iværksættere må gøre det.
 
God arbejdslyst
 
mvh Hans
Tilmeldt 30. Apr 06
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 08:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for alt informationen. Grunden til it spørgsmål var at min far i sin tid fik penge til en com puter så han kunne føre regnskab digitalt, så vi tænkte på om der stadig er noget tilsvarende?

 
Michael Messerschmidt
Creative By Right
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 08:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 5/1/2006 8:34:17 AM Forfatter: Messerschmidt
(...)min far i sin tid fik penge til en com puter så han kunne føre regnskab digitalt(...)
 
Jeg kan ikke huske, hvad ordningen hed, men den lå vist nok i TIC-systemet og forudsatte, at man havde mindst én ansat ud over sig selv. Den slags ordninger komme og går sammen med politiske modefænomener, og jeg er 96% sikker på, at ordningen ikke findes mere.
 
mvh Hans
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 09:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Nu behøver det jo heller ikke koste en formue at komme igang!
 
Jeg hører ofte fra (IT)iværksættere at de simpelthen SKAL have nye PC''ere og alt mulig andet, ellers kan de ikke komme i gang. Og som regel er det mere personlige/private interesser i at få en ny PC der driver den holdning, og ikke et teknisk betinget krav som ellers forhindrer virksomhedens opstart.
 
I vil gerne arbejde med design af firma identitet, hvilket jeg formoder er grafisk identitet. Det kræver selvfølgelig en licens af Photoshop eller noget lignende, men hvad kræver det ellers? Det er de færreste studerende der ikke i forvejen har en PC, og det har i sikkert også - hvorfor ikke bruge dem i allerede har? Opgrader dem med lidt ekstra RAM eller hvad der nu ellers skal til!
 
Den dag i har kunder i biksen kan i købe nyt udstyr. På den måde starter I også firmaet uden at stifte gæld, og tro mig, det er dejligt at starte et projekt op uden gæld fra dag ét. Jeg har prøvet begge dele
 
mvh Carsten
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 09:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 5/1/2006 9:01:38 AM Forfatter: Carsten Jacobsen
Nu behøver det jo heller ikke koste en formue at komme igang!

Nej - jeg købte en glimrende brugt PC i sidste uge for 2500.
 
mvh Hans
Tilmeldt 3. Jun 06
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Måske kan jeg hjæpe jer men giv mig et kald.

 

Henrik

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)