Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vurdering af Honorar

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. May 05
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Goddag :)

Jeg er igang med at forhandle en kontrakt hjem om at arrangere et event i næste år. Mit problem er at jeg ikke rigtigt ved om jeg giver dem en god deal eller ej. Jeg er selv med i den organisation som tidligere har lavet arrangementet og var med til at lave det sidste år, men det er blevet så stort i år at vi har besluttet at der skal hyres en deltids organisator til arrangementet. Valget er faldet på mig, da jeg har tid til det og den nødvendige erfaring.Eventet er på omkring 250 deltagere og er en del af en international organization af lignende events  (som jeg også skal være med til at etablere sammen med udenlandske partnere).

Jeg skal lave følgende (copy/paste fra kontrakt; vi diskuterer internt på engelsk):

Communication with sponsors
Fundraising (350.000 Dkr. +)
Communication & coordination with external partners (a lot of them are public organizations)
Projectmanaging & coordination with all involved organizations
Strategy for completion of task
Communication with media + marketing the event
Hiring staff for the event (or at least greenlightning it)
Organizing the event (managing catering. timeschedule, student helpers, IT etc.)
Developing the event through the GGJ
Budgetting and fiscal management with accounting responsibility

Min baggrund for at kunne gøre dette er:

My education (Master degre in the field w/ projectmangement, management in general, communication, accounting, innovation-management)
My previous experience with the event
5 years doing telemarketing & face2gface-sales - I'm very good at persuading people (among other things, I used to sell outsourcing to danish companies, btb insurance sales)
4+ conventions as a main organizer or assistant organizer (all of them with 100+ participants).
My experience with writing (for communication)- published as a writer in english, have philosofical articles
My experience with gamedevelopement (from 3 different companies).
I'm using my network - if things go awry, I can loose a lot of goodwill

Jeg får først løn hvis jeg fundraise budgettet fra sponsorerne (min løn er den første udgift på budgettet).

Jeg har sat honoraret, svarende til en løn på 200/timen, hvilket jeg synes er en forbandet god deal. Det er en konsulentkontrakt.

Er det for meget/for lidt/lige præcis korrekt? Hvad ville I sætte det til hvis I ikke skulle lave en billig handel for kunden? 500?

A.

Tilmeldt 21. Apr 05
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 11:53

Hej Anders,

Prisfastsættelser er altid tricky. Eftersom du bedst kender projektet og "kunden" er det dig nemmest at finde den pris du mener der vil være acceptabelt.

I forhold til hvad du skriver lyder 200kr/t ihvertfald ikke skræmmende i mine ører, dog med det forbehold at vi kun ved hvad du skriver om projektet, dig selv og kunden.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 14. Mar 07
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 13:26

Hej Anders

Tja det kommer jo meget an på hvem det er du skal lave det for, hvis de arbejder i "det professionelle" marked, dvs. er vant til at betale for en "normal" revisor og advokat (og ikke bare en kammerat) vil jeg nok forvente en noget højere timepris, men igen hvor mange timer. Du skal tænke på at en fuld tids kontrakt kun ville indbringe dig kr. 32.000 om måneden, hvilket jeg mener er alt for lidt når du også løber en funding risiko. Jeg ville absolut synes at du skal tage minimum kr. 300 pr. time hvis det er fuld tid. Hvis det ikke er fuld tid ville jeg sætte satsen noget højere, minimum kr. 400 pr. time.

/René

René C. Larsen tlf.: 211 411 61 www.CoWork.dk KLIK her for CV

Fra Silkeborg
Tilmeldt 14. Mar 07
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 13:27

OBS var det en IT professionel de skulle have ville de ikke kunne finde nogen under 500 kr. i timen uanset om det er fuld tid eller ej.

/René

René C. Larsen tlf.: 211 411 61 www.CoWork.dk KLIK her for CV

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)