Goddag :) Jeg er igang med at forhandle en kontrakt hjem om at arrangere et event i næste år. Mit problem er at jeg ikke rigtigt ved om jeg giver dem en god deal eller ej. Jeg er selv med i den organisation som tidligere har lavet arrangementet og var med til at lave det sidste år, men det er blevet så stort i år at vi har besluttet at der skal hyres en deltids organisator til arrangementet. Valget er faldet på mig, da jeg har tid til det og den nødvendige erfaring.Eventet er på omkring 250 deltagere og er en del af en international organization af lignende events (som jeg også skal være med til at etablere sammen med udenlandske partnere). Jeg skal lave følgende (copy/paste fra kontrakt; vi diskuterer internt på engelsk): Communication with sponsors Min baggrund for at kunne gøre dette er: My education (Master degre in the field w/ projectmangement, management in general, communication, accounting, innovation-management) Jeg får først løn hvis jeg fundraise budgettet fra sponsorerne (min løn er den første udgift på budgettet). Jeg har sat honoraret, svarende til en løn på 200/timen, hvilket jeg synes er en forbandet god deal. Det er en konsulentkontrakt. Er det for meget/for lidt/lige præcis korrekt? Hvad ville I sætte det til hvis I ikke skulle lave en billig handel for kunden? 500? A. |
Hej Anders,
Prisfastsættelser er altid tricky. Eftersom du bedst kender projektet og "kunden" er det dig nemmest at finde den pris du mener der vil være acceptabelt.
I forhold til hvad du skriver lyder 200kr/t ihvertfald ikke skræmmende i mine ører, dog med det forbehold at vi kun ved hvad du skriver om projektet, dig selv og kunden.