Hej ! Jeg skal til at udvikle undervisningsmateriale til kommende egen virksomhed, og forventer at det vil tage 6-9 måneders "nat- og weekendarbejde" ved siden af min nuværende beskæftigelse. Til udviklingen skal jeg bruge både hardware og software, samt en del litteratur. Men samlet vurderer jeg at udgiften ikke kommer over 35 - 40.000 kr incl. moms. Spørgsmålet er : 1) Skal jeg låne og investere 125.000 kr i et Aps, når jeg i værste fald ikke skal bruge de >85.000 i lang tid fremover ( men lånet skal jo betales tilbage incl. renter løbende ) ? 2) Hvis jeg opretter, kan jeg trække udgifterne fra i Aps`et ? - og så får jeg vel et negativt resultat, men masser af urørt kapital ? 3) Hvis jeg køber det jeg skal bruge selv som privatperson, kan jeg så trække momsen fra - senere, og/eller kan Aps´et købe tingene ved senere oprettelse. Eller det en direkte dårlig ide ? 4) Er der en vinkel på min udfordring, som jeg ikke har set - men som er en nemmere og bedre løsning Med venlig hilsen HS2007 |
Hej!
1. nej ville jeg ikke gøre
2. Stiftelsesomkostninger ja....andre udgifter muligvis.
3. Nej..så kan du ikke trække momsen fra.
4. Jeg ville oprette et personligt firma, og købe tingene der. Du kan altid konvertere til ApS.