Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprettelse af Aps en god ide, når firmaet først er rigtigt aktivt om tidligst 6 - 9 måneder ?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Aug 08
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej !

Jeg skal til at udvikle undervisningsmateriale til kommende egen virksomhed, og forventer at det vil tage 6-9 måneders "nat- og weekendarbejde" ved siden af min nuværende beskæftigelse. Til udviklingen skal jeg bruge både hardware og software, samt en del litteratur. Men samlet vurderer jeg at udgiften ikke kommer over 35 - 40.000 kr incl. moms.

Spørgsmålet er :

1) Skal jeg låne og investere 125.000 kr i et Aps, når jeg i værste fald ikke skal bruge de >85.000 i lang tid fremover ( men lånet skal jo betales tilbage incl. renter løbende ) ?

2) Hvis jeg opretter, kan jeg trække udgifterne fra i Aps`et ? - og så får jeg vel et negativt resultat, men masser af urørt kapital ?

3) Hvis jeg køber det jeg skal bruge selv som privatperson, kan jeg så trække momsen fra - senere, og/eller kan Aps´et købe tingene ved senere oprettelse. Eller det en direkte dårlig ide ?

4)  Er der en vinkel på min udfordring, som jeg ikke har set - men som er en nemmere og bedre løsning

Med venlig hilsen

HS2007

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:33

Hej!

1. nej ville jeg ikke gøre

2. Stiftelsesomkostninger ja....andre udgifter muligvis.

3. Nej..så kan du ikke trække momsen fra.

4. Jeg ville oprette et personligt firma, og købe tingene der. Du kan altid konvertere til ApS.

Tilmeldt 17. Aug 08
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 11:03

Mange tak for svar, det er også min egen indfaldsvinkel at vente( jeg er blevet rådgivet det modsatte af nogle bekendte )

Når jeg til den tid opretter Aps´et, kan det så købe hardware og software mv af "privatpersonen mig" - (uden hensyntagen til moms, da sælger ikke er momsregistretet går jeg udfra) ? - og hvordan værdiansættes det ? - skal jeg i byen for at få det vurderet, eller er det ift alder ( teknisk afskrivning ) ?

Med venlig hilsen

HS2007

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:28

Hvis du opretter et enkletmandsfirma nu, og momsregistrerer dig, vil du kunne fradrage momsen.

Når du stifter ApS indskyder du aktiverne fra dit personlige firma ind i ApS´et.

Du skal have en revisor til at udarbejde en vurderingsberetning samt en åbningsbalance.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)