Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Arbejdstimer om måneden

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har netop ansat en fuldtidsmedarbejder (min første).
Han har skiftende arbejdstider, inkl. weekend og helligdage.
Derudover kan der i perioder være lange arbejdsuger, og andre mere stille perioder.
I gennemsnit skulle dette gerne passe med at han arbejder 37 timer om ugen, opgjort over en periode.

MEN hvad er det gennemsnitlige antal arbejdstimer pr. måned, evt. fraregnet diverse helligdage, som man vel ikke skal snydes for, bare fordi man har skiftende arbejdstider?

Nogen gode input hertil?
Tilmeldt 25. Mar 06
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 10:55
Dato: 4/26/2006 10:29:54 AM Forfatter:Allan 'Avalance'

MEN hvad er det gennemsnitlige antal arbejdstimer pr. måned, evt. fraregnet diverse helligdage, som man vel ikke skal snydes for, bare fordi man har skiftende arbejdstider?

Det gennemsnitlige antal arbejdstimer pr. måned er 160,33 (37*52/12).
Der er ikke taget højde for diverse helligedage, men jeg ville sætte en betalt helligdag til 7,4 timer (37/5) - medmindre I aftaler andet, f.eks. 37/7, såfremt det er kotume at en 37 timers arbejdsuge fordler sig over alle ugens 7 dage.

Mange hilsner fra
Mette
Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 11:02

Jeg forstod ikke lige den med helligdage. Min pointe er, at ansatte vel i princippet arbejder mindre end de 160 timer, fordi de får løn under helligdage? Eller bliver folk normalt trukket i deres løn under helligdage?

(jeg har ikke den store erfaring som fuldtids lønslave)

Tilmeldt 25. Mar 06
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 11:11
Dato: 4/26/2006 11:01:50 AM Forfatter: Allan ''Avalance''

Jeg forstod ikke lige den med helligdage. Min pointe er, at ansatte vel i princippet arbejder mindre end de 160 timer, fordi de får løn under helligdage? Eller bliver folk normalt trukket i deres løn under helligdage? (jeg har ikke den store erfaring som fuldtids lønslave)

Jeps, han arbejder mindre i en måned med helligedage.  I en måned med f.eks. 2 helligdage, så skal din medarbejder kun arbejde: 160,33-7,4-7,4=145,53 timer - men han skal have fuld løn.

Mange hilsner fra
Mette
Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 11:54
Og dermed kan du udregne hans "norm arbejdstid" pr måned ved at gange antallet af regulære hverdage med 7,4

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 12:03

Forskellige medarbejder grupper/fagforeninger bruger forskellige gennemsnitsberegninger.  Jeg bruger 154,16 t. mdl. som gennemsnit for en fuldtidsmedarbejder, mange bruger 160,33 og nogle (f.eks. arkitekter) bruger 148. Men mit 154,16 er beregnet ud fra forudsætningen om, at der gennemsnitligt er 10 helligdage, der falder på hverdage i løbet af et år.

Det betyder ikke så meget, bare alle er enige om, hvad det er, der menes. Beregning af ATP ændrer sig ikke ved at du svinger mellem de tre satser.

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 08:46

Tak for svarene.

Så skal jeg jo nok ligge arbejdstiden på ca. 154-160 timer om måneden.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)