Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Generel opstart samt regnskab, ansatte og moms

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 8. Sep 08
Indlæg ialt: 25
Fra  Bentsen Skilte & Reklame Skrevet kl. 18:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har længe gerne ville starte firma. Jeg ved hvad det skal være og hvordan det skal køre. Jeg har også evt mulighed for at overtage et eksisterende.

Jeg ved tilgengæld ikke noget om det praktiske.

Hvordan starter man? CVR nr, moms reg..

Regnskab? Hvordan ved man hvad der kan trækkes fra, hvad der skal afskrives, hvad det kan betale sig at investere i af udstyr.

Hvordan finder man ud af alt det praktiske i forbindelse med ansættelse af medarbejdere? Løn, skat, am-bidrag, forsikring.

Ved overtagelse af eksisterende firma har jeg hørt flere sige at man skal gøre det over en årrække. (Det er ejet af familie)

Og hvordan er proceduren ellers? Hvordan regner man en evt købssum ud? Hvad med beskatning?

Det er så uoverskueligt, men det er jo gjort før, så håber på hjælp fra alle de fantastisk kloge mennesker her :o)

På forhånd tak

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:34

Hej!

Det var mange spørgsmål på een gang.

Prøv at søge lidt her på forrummet, som kan give svar på de fleste af dine spørgsmål.

Fra Hillerød
Tilmeldt 1. Nov 07
Indlæg ialt: 60
Fra  Stepnote, Lauenborg Coaching Skrevet kl. 20:40

Hejsa

Jeg kan godt forstå det kan se lidt uoverskueligt ud, men det er faktisk ikke så slemt, du skal bare læse lidt op på reglerne og på de mange iværksætter centre rundt omkring kan du ovenikøbet få en konsulent på til at hjælpe dig med opstarten.

læs mere her; http://www.startvaekst.dk/ivaerksaetter/0/3/0

Held og lykke med det

Venlig hilsen
Bo Lauenborg

www.stepnote.dk

Fra Kalundborg
Tilmeldt 13. May 08
Indlæg ialt: 908
Skrevet kl. 22:39

Hej

ja, det er ikke så svært....endtil det bliver svært Sad

men man kommer langt her på siden og på div. opstarts hjælpe sider, hvis det er en eksisterende virksomhed vil du nok kunne få hjælpe af dennes bogfører ellers er det en god ide at få sig en god regnskabs partner, ofte kan det betale sig med en "regnskabsdame"

Reklameshoppen.dk nu med et super tilbud på Flyers til nystartede

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)