Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Feedback på mine ideer

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har over de sidste par måneder gået og grublet/udtænkt ideer til forskellige produkter som jeg gerne vil fører ud i livet. Jeg vil gerne have din ærlige feedback inden jeg begynder at undersøge markedet m.m.

Der skal siges, at jeg er studerende som Constructing Architect og min store lidenskab er brandsikring/rådgivning som helt sikkert er det jeg efterfølgende skal beskæftige mig med. Deraf har jeg lavet www.pyrokinetech.com som er et lille hobby project.

1. Webshop med salg af røgalarmer
Jeg har tidligere vendt den herinde og havde mere eller mindre alt klar men måtte stoppe op igen. Jeg er simpelthen ikke i stand til at tjene nok på det fra leverandørerne. Jeg tjener kun omkring 90 kr. for en alarm der koster 360 kr. Så den er lagt lidt på hylden igen da jeg ikke helt syntes det er nok, da det trods alt er kvalitets alarmer.  

2. Software "program"
Produktet henvender sig til forsikringsselskaber, mæglere m.m. Produktet et mindre software program hvor modtageren kan læse alt om brandsikring, førstehjælp, tyverisikring af huset. Samtidig er der råd til hvordan man forbereder sig til forskellige naturkatestrofer og hvordan man fx. dækker et tag af efter at enekelte tagsten er faldet af. Alt dette gennem artikler, billeder, videoer m.m. ja, gennem e-læring.  
Programmet vil også indeholde et mindre brand/førstehjælps kursus for hele familien (ikke noget jeg selv laver)
Så grundlæggende er det viden omkring sikring af huset, familien, dyr og værdier.

Jeg forestiller mig programmet leveret som cd evt. medfølgende en røgalarm. ..... kan også leveres 100 % online

3. Sikkerhedstjek af huset
Dette produkt er henvender sig direkte til forbrugeren men kan også sælges til mæglere der kunne "lokke" med at dette fx. inkl.

Det du får ud er en konsulent som selvfølgelig har en masse omkring netop overstående (produkt 2) han kan enten give en masse råd omkring fx. placering af røgalarmer, ildslukker osv. Endnu bedre, han kan installere udstyret. Brandudstyr, førstehjælps udstyr osv.

Produktet kan egentlig også køres videre til telefonisk rådgivning, men har ikke tænkt videre over det.

Det var MEGET kort om de forskellige produkter. Hvad tror du mest på og hvad vil du anbefale mig. Hvilke produkter tiltaler dig mest /mest mulige? Nogen der skal smides væk med det samme....

Tilmeldt 17. Nov 07
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 22:02

Hej,

Ide 2 siger du henvender sig til forsikringsselskaber, mæglere mm.. hvordan det?

/JJ

Man er aldrig bedre end sin sidste præstation!

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Skrevet kl. 22:08

Ja, sorry det var lidt vag skrevet :), Men kikker vi på forsikringsselskaberne bruges der rigtig mange penge på at fastholde og tiltrække nye gamle/nye kunder. Jeg har de sidste 2 år selv solgt en stor del til dem på netop den regning. Så det jeg mener er at produktet kan bruges som gave til nye eller gamle kunder. Sidste vinkel er så, at programmet samtidig har en stor forbyggende effekt (hvis den da ikke ender i skaldespanden) da huset trods alt bliver bedre sikret.

Sekundært er der virksomheder der sælger sikkerhedsudstyr. Læser kunden fx. om en pulverslukker kunne et link direkte ind i deres egen shop være meget nærliggende. Ellers er der andre virksomheder der sælger "dyre" ting til boligen eller andet relateret, der vil det også være oplagt. Men igen, det er sekundært.

Mæglerne ..... skulle ikke være havnet deroppe.

Tilmeldt 17. Nov 07
Skrevet kl. 22:38

Hej igen,

Ok, jeg må tilstå at jeg ikke kender forsikringsbranchen nok til at svare på om det er en god ide, men i mine ører lyder det ikke som noget du vil få ret meget ud af. Men jeg må hellere lade være med at gøre mig klog på en branche jeg ikke kender godt nok.

Hvis jeg var dig ville jeg tænke lidt større... jeg sad faktisk igår og talte med en som havde arbejdet med brandsikring i mange år, og der er masser af muligheder og ideer at forfølge i lidt større målestok.

Held og lykke :-)

/JJ

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Skrevet kl. 23:03

Tak for responsen, du har ret den er lidt begrænsene (2) men spørgsmålet er jo om der er et virkeligt behov for det hos private, hvis jeg skulle sælge dertil...kan jo altid undersøges.

Ellers hører jeg gerne fra dig hvis du vil dele ideer, du ved det større målestok :)

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Skrevet kl. 14:27

En sidste overvejelse jeg har haft er at lave illustrationer m.m. og convertere artikler, viden og andet til videoer der kan sælges online. Da jeg har en meget international netværk skulle diverse oversættelser være nemme at komme om. Ren teknisk tror jeg dog det bliver for mange penge at skulle ligge i det, med shop der kan klare køb af software osv

Tilmeldt 17. Nov 07
Skrevet kl. 17:32

Kenneth Boysen:
Ellers hører jeg gerne fra dig hvis du vil dele ideer, du ved det større målestok :)

Nu er det desværre ikke mine ideer, men en jeg talte med, så dem går det ikke at jeg deler ud af Smile

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)